904 takastefa mallia uusi ja vanha sekaisin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Slant Sickness, 10.6.2020.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Laatikon takastefa meni vaihtoon korjausmääräyksen vuoksi. Hain laatikon valunumerolla uudenmallin (73-) stefan, joka oli yokeen liian iso. Kävin vaihtamassa stefan vanhanmallisen (66-72) askin stefaan, joka olikin yokeen tyköistuva mutta pieni laatikon takapäähän.

    Eli tämä (Iisalmessa 90-luvulla koottu ent NZL-24, hyvin on palvellut) on saanut erimallisia osia itseensä ja jostakin tuon stefan, jossa ei valitettavasti ole mitään merkintöjä. Kardaani on vanhan mallin mitoissa ja laatikko uuden. Boorit, älkää kysykö. Mä olen kyllä rempannut laatikon, mutten kiinnittänyt moiseen seikkaan huomiota, enkä vaihtanut aikanaan stefaa, koska mulla ei semmoista sarjassa ollut.

    Karkeasti siis 60mm ulkokehä ja sisäreikä 39+mm "HYBRIDI". Mistä moinen?
     
  2. Make500

    Make500 Gearhead

    Kävin tallissa mittailemassa ja löysin sellaisen stefan kuin ALTO 027404A.
    Mittasin 60,4 mm ulkokehä ja kumiosan huuleen reikä 38,4 mm

    Olisiko se mitä haet?
    En myy noita kun kuitenkin itse vielä jossain sen tarvitsen mutta semmonen olis osanumero.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Saattaa ollakin jos on takastefan muut piirteet. Varaosaputkat on kaluttu. Mistähän moista jahtaisi? Auto pukilla...
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Lähti just Rockautosta 2506 mallin tiiviste tilaukseen sekä nopeusmittarin vaijerin pyörittimen tilke, joita ei täältä kuulemma saa kuin täydessä korjaussarjassa. Mä oon tänään viettänyt aikaa Uspartsissa tiskillä ja jäänyt ilman. Paperikirjasta katsottiin koodi ja "ei oo" päälle.

    Kävin myös SWT:ssä ja kävin kaks kertaa. Ekalla kerralla väärän ja toisella kerrallakin väärän tilkkeen. Mut siellä tosiaan oli molempia ja olisi saattanut olla tuo kolmaskin, ehkä. Olis pitänyt purkaa ja tulla tänne kyselemään.

    Saan ajella viemään sen toisen väärän pois huomenna.

    On se Rockauton suojattu tiiviste ehkä parempi tähän pirskottimeen.

    Kannattaa pistää noista poispuretuista muutenkin numerot talteen. Taka-akselin (seiskavartti, pikkujarrut National 484058 on hieman eri kokoinen kuin National 5124. Meni se sinne - lekalla!!!
     
    Muokattu: 10.6.2020
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mut täytyy nyt käydä katsomassa tuo Autoracingin tilke myös. Ehkä näitä tarvitsee myöhemminkin.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    SWT on modernien aikojen Jämsän SEO. Ne ketkä on käyneet jälkimmäisessä, tietävät mitä tarkoitan. SWT:llä oli kaikki mun kaipaamat hyllyssä, kun vaan tiesin numerot. Jopa se Nationalin 484058 joka on ns perfect match seiskavarttiin.

    5124 on ”kympin isompi” ja nyt siis on tieto, että tuon verran isompi menee lekalla paikalleen mopsin akseliin.

    5206 on aika väljä paljon ajettuun yokeen. Nyt siellä on sellainen. Jos se ei pitäiskään, niin Maken ehdottamaa Altoa on Amsterdamissa euroopan varastossa. Se on 1,5mm pinkeämpi ja sopii ehkä Tattarisuon autokatsastuksen kotkansilmälle. Mä oon käynyt siellä monta kertaa, mut tämä oli erityisen tarkka ukko.

    TallinI lattian tahroista ja paikoista päätellen lodju ei paljon tiputa. Melkein nollaremontti oli siis ympäristön kannalta, mut menipä taas aikaa ja rahaa. Talous saatiin pyörimään!

    Onneksi ei tartte käydä joka vuosi katsastuksessa.

    Taidan ostaa jonkun just leimatun museopelin ympärivuotiseksi ...
     
    Muokattu: 11.6.2020
  8. Tuota, mä tipahdin hiukan kärryltä. Niin vaihdoitko sä laatikkoon taka-stefan vai taka-akseliin, vai sekäettä.

    Noista seiskavartin stefoista on tässä jonkinlainen selvitys:

    There are two (2) different oil seals available for the 7.25 rear axle.

    The first is National Seal p/n 5124 which is specified for the 63-71 7.25 rear w/9" brakes.

    The second is National Seal p/n 8660S which is specified for 72-76 7.25 rear w/10" brakes.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sekä että. Laatikko kiinnosti katsuria ja kun tämä oli pukilla, niin näin pahaenteisen rasvan jarrukilven alareunassa plus rummussa.

    Kardaani on paskottumassa. Mä en saa sitä oikein hyvään punttiin klemmareilla kuten ennen. Se on semmonen kumivulkanoitu, jossa on 2 putkea päällekkäin. Epäilen pikaista hajoamista.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tämä oli tiedossa. Mutta tuo 5124 oli mulla tällä kertaa uutuus ja se on kympin isompi kuin 484058 joka menee akseliputkeen "naputtamalla". 5124 meni niin että auto heilahti pukeilla aina kun moska osui välikappaleeseen. En suosittele jälkimmäistä.
     

Kerro tästä muillekin!