904 välykset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Kimmeli, 3.4.2009.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    '64 nappiloota työn alla, löytyy 727:n korjaus/viritys opus ja tuolla mainitaan myös välykset, mutta voiko noita käytää yks yhteen ysinollanelkun kanssa? Lähinnä darttis etu-ja takapakan välykset painelevystä lukkorenkaaseen , tein koe kasauksen ja edessä oli kolmella kytkinlevyllä niputettuna .072 ja takana 0.32 kolmella levyllä...joku edellinen kyläseppä oli survonut etupakkaan neljä levyä ja niistä oli pinta häipynyt kokonaan.

    225 slantin persiissä toi roikkuu niin mitkähän ne nyt ois oikeat avaus kierrokset pannoille, eri lähteet tarjoo 2-7 kierrosta auki päin?!
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    jos sulla on etupakassa 0.072" eli 1.8mm niin se on liikaa. 0.7-0.9mm kolmella levyllä oon käyttäny. Takapakassa sama kolmella levyllä. Oothan laittanu ohkaset levyt takapakkaan ja paksummat etupakkaan.
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Jåå paksummat on edessä, mutta kolmella levyllä toi välys jää tuohon .070 ja neljää kiekkoa ei mahdu vaikka kokeilin 4kpl ohutta, takapakka on kolmella ohuella levyllä se .032.

    Mikä on max.välys etupakalle? Täytyy varmaan huomenna kysellä laatikko pajoilta oisko niillä eri kokosia painelevyjä tai ohuempia kitka/metalli levyjä, tai jos jollain sattuu löytyy paksumpaa levyä niin ostetaan pois (nykyinen 5.50mm paksu).
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Lukkorenkaita saa eri paksuisina.
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    powermaticin pojat sano et 1mm välys ois hyvä mutta pitäis toimia kuitenkin tolla 1.8mm välykselläkin vakion kutoskoneen peräs, et menee sitten tällä kertaa nippuun tuolla pakalla kun ei aika anna enempää alkaa hieromaan.

    **EDIT**

    Tuli sitten kuitenkin väännettyä itse paksumpi painelevy, metallille kuluneen kytkinlevyn hitsasin muutamalla hepillä kiinni painelevyyn niin tuli jus sopiva 0.9mm välys eikä edes vääntynyt kovin solmuun.
     

Kerro tästä muillekin!