'91 Chrysler GTS (automaattiöljystä ja vähän muustakin...)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Wolfheart, 15.5.2008.

  1. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Tollanen ajossa, tsekkasin vaihdelootaöljyt ja ovatten aika vähissä. Tää voi olla todella tyhmä kysymys mutta millastas (automaatti) öljyä tonne uskaltais lisätä/vaihtaa? Toisin sanoen millaset sinne kuuluu?

    Ja jos toi ei ollu vielä tarpeeks tyhmä, niin lyödään lisää pökköä pesään: tossa kärryssä on myös tuiki tarpeellinen kompassi. Tosin sen verran optimistinen että näyttää pelkkiä eteläsuuntia. Kaveri tuumas että se vois olla seonnu esim. akun irrotuksen yhteydessä ja että se ois mahdollista kalibroida. Kellään tietoa onko näin, ja jos kyllä niin miten?
     
  2. virta

    virta Gearhead

    mulla luki -88 lebaronin öljytikussa-only dexron oil.sitä laitoin..
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mikähän loota tuossa mahtaa olla. Jos on 4-vaihteinen A604/41TE tai 3-vaihteinen A404/31TH niin en kyllä laittais muuta kuin Moparin ATF +4:sta. Tuon ikäiseen riittäis Moparin ATF +3 mutta sitä ei tehdä enää.

    Täällä lootan tunnistuskuvaa.

    Tikku on voinut vaihtua vuosien saatossa...
     
  4. virta

    virta Gearhead

    Tikku on voinut vaihtua vuosien saatossa...[/quote]

    Niin onhan tuo mahdollista,silloin ei vaan tullut tuo mieleen :cry: :cry: Se oli 3 vaihteinen automaatti ja 2.2 turbon perässä vm -88.Mielenkiintoista olisi tietää onko vanhemmissa chryslereissä käytetty dexroni ja minä vuonna tuo ATF 3 tuli.

    Jälkeenpäin miettien laatikon vaihdot oli hyvin teräviä joten voi ollakiin väärää öljylaatua.
     
  5. gomopar

    gomopar Gearhead

    Ääni dextron 2:lle.

    Kalibrointi ohjeet on käsikirjassa. Muistaaksen meni niin että käännetään auton nokka pohjoiseen (käyttäen toimivaa konpassia apuna).
    Sen jälkeen buutataan auton kompassi käyttäen vaikka u:n muotoon taiteltua paperiliitintä apuna. Kattokonsolista näytön edestä löytyy kaksi pienenpientä reikää johon se paperiliitin tökätään. Se nollaa (tai kalibroi) kompassin.

    Ei ole käsikikirja just nyt saamasilla mutta voin varmistaa asian myöhemmin.
     
  6. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Joo, Dextronia lykkäsin, kun kävin 'paikallisessa' kysymässä, ja ukko totes että tätä on aina jenkkeihin laitettu ja toiminut on. Sitä en nyt enää muista että oliko kakkosta vai kolmosta, kahta laatua sitä joka tapauksessa oli ja sanoi että se toinen ei oikein pelitä kaikkien lootien kanssa.

    Pitääkin huomenna perehtyä tohon kompassijuttuun, olishan se riemua ajella välillä pohjoiseenkin päin... :lol:
     
  7. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Toivottavasti toi sun autos laatikko ei ole ylivaihdelaatikko, joka on sähköohjattu. Tunnistaa helposti kun laatikon kylkeen menee 4 pistoketta ja eteen yksi leveämpi pistoke (solenoid box), joka on yhdellä pultilla kiinni.

    Dextron II sai hätätapauksessa lisätä, mutta muutoin saattaa laatikko alkaa temppuilemaan enemmän ja vähemmän. Paljon on rikottu vaihdelaatikoita väärillä öljyillä. Ehdottomasti käytettävä ATF+ 3/4 vaihteistoöljyä. Maksaa enemmän kuin Dextron II ja III öljyt, mutta kalliimmaksi tulee laatikkoremppa. Tarvikeliikkeen kavereita (ellei USA sellainen), kannata uskoa, myyvät mielellään tavaraa pois eivätkä ole vastuussa sanomisistaan.
     
  8. rh-61

    rh-61 1st gear

    4 vaihteinen automaatti 3-4 ei kytkeydy

    eli joskus pelaa kuin unelma sitten taas ei mene millään 3 ja 4 päälle jos jollain on tietoa mikä ko lootaa vaivaa ?? se on se sähköisesti ohjattu loota.
     

Kerro tästä muillekin!