'91 T-bird apurungon puslat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Lancer 225 2d, 10.7.2015.

  1. Lancer 225 2d

    Lancer 225 2d Gearhead

    Erillisjousitetun perän apurungon kanssa ongelmia...

    Toiselta puolelta se taaempi pusla, joka kiinnittää kehikon koriin, on räjähtänyt palasiksi. Kumit hapertuneet, ja pultin alla oleva lautanen ruostunut ja murentunut niin pahasti, että pultti tuli siitä läpi. Iso yllätys oli, että kyseinen pultti aukesi helposti.

    Ja tarkoitan nimenomaan sitä taaempaa puslaa, sitä jonka viereen vakaaja on pultattu. Eteen on jo toinen "subframe connector" vaihdettu, niitä sai silloin RS-huollosta.

    Mutta mistä uudet? US-parts ja Rockauto eivät tunne näitä, eikä RS-huoltokaan enää myy osia jenkkifordeihin. Googlesta haku "subframe mount/bushing" yms. eivät tunnu tuottavan tulosta. Jenkkifoorumeillakin ilmeisesti ovat sorvanneet noihin uretaani/alumiinipuslia tilalle, kun uusia ei tunnu saavan.

    Ideoita ennen kuin alan jotain patenttia tuohon värkkäämään....?
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Onkos siitä mahdollista saada kuvaa näkyviin (ehjästä)...Ja jos siitä mittoja pystyy ottamaan,niin yksi mahdollisuushan on...Jos löytyy jonkun muun auton pusla,mikä on mitoiltaan lähelle sama (ei kuitenkaan pienempi)...Niin sais mahdollisesti sovellettua jonkun toisen auton puslasta. :-? ....Tämä siis ihan vaan ehdotuksena,itse en tiedä,että minkälainen pusla tuossa `91 T-Birdin apurungossa alunperin on.?. :-?
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kaverilla vieläkin V8 Tane 90. Jokavuotinen jumppa säätää perä ja uusia puslia. US Partsista sai ainakin ennen. Ei taideta tehdä enää? Uskomattoman paska tuotos ton perä jo tehtaalta. Ois vähän kattonu mallia Jaggesta, jolloin kuluvia osia paljon vähemmän mitä en ole joutunu uusimaan kuin yhden pitkittäisen tukivarren puslan minkä tyhmänä itse rikoin. Ja uudemmista ei tietenkään käy kun tehdas korjasi virheitään? Reynoldsin niksipirkka taitaa olla ainoa keino jos uusia ei saa? Sissihenkeä se vaatii, mutta tehtävissä.
     

Kerro tästä muillekin!