Kuullu huhupuhetta että noista olisi runkoja katkennut jostain hytin takaa?pitääkö paikkansa ja onko näissä sellasia "heikkoja"kohtia rungossa
hytin kannakkeet missä kumipuslat yleensä lahot ja hytin taka-alakulmat,mutta jos paikka ja vehkeet helppo laitella.
Hytin takakulmat on jo korjattu ja kannakselta alettu fiksaamaan, mutta tuosta rungosta vaan yhdeltä taholta kuullu että ois joitakin "katkennu "niin sen paikkansa pitävyyttä vaan läksin kyselemään
Peräpäästä ruostuu runko varsinkin jos varapyörä on ollut alkuperäisellä paikallaan. Rungon katkeamisesta ruosteen takia en ole kuullut, mutta näkeehän sen alkavan ruostevaurion jos siellä sellainen on.
On tuo aika ruosteessa ollu,mutta toistaiseksi ei ole välipalkeista löytynyt mitään hitsattavaa eikä muuta kuin nuo takakulmat ja yksi hytin kannake,tuo rungon katkeaminen vähän epäilyttikin sillä nyt kyselinkin mahtaako olla taas Esson baarin puheita
Kokemusta löytyy,1992 maĺlinen oli uudesta asti,ajettiin 345000 km ja alusta alkoi olla aika ruosteinen,lähinnä iskarien kiinnitys alkoi pelottaa. Mutta rungon osalta en ole mistään kuullut ongelmia.Nyt minulla vielä vanhempi 1500 on tosin Silverado,mutta ei eroja,ostettu Nivalasta,jossa teitä ei suolata,joten alusta aika hyvä,vaikka auto on 1990 eli vanha luuska.
Tuokin on ollu vuodesta 11 pois liikenteestä ja vanha putkifirman auto,280 rullattu ja nelikko,kyllähän nuo iskarin kiinnitykset ja takapää oli aika paksussa ruosteessa mutta nyt saanu happohoitoa niin alkaa näyttämään jo paremmalta tuo rungon katkeaminen vaan kaiveli mieltä kun en nyt oo löytäny mitään akuuttia repeämää jne
Iskarien ja jousien korvakkeet takana, hytin kannakkeet, rungon poikkipalkit, etenkin se X-palkki varapyörän kohdalla noista ruostuu...ite runko kestää kyllä, koskaan kuullutkaan että olis mennyt poikki. Hyteistä ruostuu taka alanurkat ja kynnykset... Uudemmat Van:t on niitä mistä ruostuu rungot poikki ihan järestäin.
Olen nähnyt yhden katkenneen rungon, joka johtui huonosta korjauksesta. Korjauspala oli paljon alkuperäistä palkkia jäykempi ja pysty- ja vaakasaumat kohtisuorassa palkkiin nähden. Ruostevaurio oli taustalla mutta sen kanssa luultavasti olisi päässyt pidemmälle
Olen mä nähnyt yhden C1500 454SS Pikkiksen josta oli nostettu hytti ja lava veks. Hytistä taaksepäin oli runko karua katsottavaa,aivan oli pehmeä ja vaati mittavia korjauksia. Lohdutonta näkyä ei parantanut yhtään se,että 454 motin paikalle oli kammettu dieselmotti.
Paksussa ruosteessa tuokin on ollu hytistä taaksepäin, mutta ihmeempää lahoa ei rungosta ole löytynyt vielä,mutta ennaltaehkäisy vois olla paikallaan
Mitenkäs sitten tuo lavan kiinnitys, onko se muualta kuin edestä ja takana pulteilla kiinni ja akselin kohalla olevat välipalkit lepääviä?tai ainakin näyttäs että niissä on sellaset peltisoirot jousen virkaa toimittamassa
Hyi hitto...diesel 454SS:ssa ! Vaikka onhan noita ikävä kyllä nähty itekin yksi, liekö ollut sama ? Se lava pitäisi olla 8 pultilla kiinni, mutta mahdoton sanoa mitä siellä on...lavan poikkipalkit voivat hyvinkin olla mätiä ja tehty mitä lie virityksiä. Lava pois ja purkaa rungon ja vaihtaa kaikki mädät osat uusiin ja hyväkuntoisiin. Joskus purin omasta koko takarungon ihan paloiksi ettei jäänyt jäljelle kun pelkät runkopalkit tyyliin "kottikärryn aisat". Putsasin/puhallutin kaiken metallipuhtaaksi, uusin ruostuneet iskarin- ja jousenkorvakkeet ja vaihdoin poikkipalkit ehjiin hyväkuntoisiin...lopuksi uusi maali päälle ja kasaus pulteilla. Samalla vaihtui uusi tankki, jouset, iskarit yms...vastasi käsittelyn jälkeen uutta autoa.
Tossa tosiaan kattelin jo nuo välipalkit että kyllä ne ehjät on,tais olla just akselin kohalla ja sitä seuraava mitkä olivat irti,ainakin 6 pultilla toi lava on kiinni, tossa ei nyt ihan vielä aleta lavaa purkamaan pois kun tarkotus saada juhannuksen tienoilla leimalle kun ei tuo nyt niin mahottoman mätä ole ollu vaikka ruoste oli päässy tarraamaan,mutta noita parin välipalkit kiinnitystä jäin arpomaaan kun ei siellä pultin reikiä ollu eikä niitin reikiäkään vaan oli ihan kovat palkit ilman kiinnityksiä ,tossa oon pari lahoa lavaa nähny eikä tuossa ole vielä palkkien ja pohjan suhteen mitään hätää,lähinnä nuo kiinnityspisteet askarrutti,ehkä tutkin vielä löytyykö niitä lisää vielä
Juu,tästä dieselöidystä 454SS pikkarista oli tehty ”Racehorsesta Workhorse” käsitykseni mukaan,ja oli ilmeisimmin nähnyt rajua ympärivuotista työkäyttöä vuodesta toiseen,ja suolakylvetys oli tehnyt tehtävänsä. Kaikki eivät suhtaudu näihin SS vehkeisiin niin tunteenomaisesti,vaan pitävät ainoastaan ihmisen hyödykkeenä,mitä ne kai ovatkin.