'92 Chevrolet S10 - Käyttöauto.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1320, 27.10.2015.

  1. sbf

    sbf Gearhead

    Co arvoo ei niin voi arvioida kun mene katin kautta mut oleks kattonu ettei bensaregun jousi oo ruostunu poikki?
    Tämä kuitenkin taisi olla tbi ruisku.
    Tollasen pitäs mennä alle 100 hc tyhjäkäynnillä vaikka ilman kattia.
     
  2. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Ota jakaja kokonaan auki ja kato pick-up coilin (se käämi) kunto. Yleensä karseessa kondiksessa. Mulla hajonnu molemmista Blazereista.
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kuulostais näin äkkiseltään tulpanjohtovialta? o_O

    Mitäs lambda-arvot on?
     
  4. 1320

    1320 Gearhead

    Kiitokset neuvoista, jatkan ihmettelyä heti Joulun jälkeen näiden osalta niin saa leiman paperiin.

    Lambda-arvot oli tyhjäkäynnillä 0 ja kierroksilla 1.02... En sit tiedä mitä noiden arvojen kuuluis tässä mittauksessa ollakaan.
     
  5. 1320

    1320 Gearhead

    Jakajankannen avasin tänään, eipä sieltä mitään hälyyttävää löytynyt. Toi Axun ehdottama pick-up coil oli jotenkuten siedettävässä kunnossa, tosin eipä sellaista uutta tähän hätään kaupasta saiskaan. Ruuvasin sitten tulpat pois. Ykkös ja nelostulppa oli ihan mustia, näytti ihan siltä ettei olisi sytyttäneet ollenkaan, tosin senverran hyvin auto kuitenkin toimi että ei ne pytyt ainakaan täysin toimimattomia voineet olla. Kakkos ja kolmostulpat oli ihan hyviä.

    Uusia tulppia ei tähän hätään löytynyt, niin putsailin noi ja iskin takaisin. Varamoottorista otin kuitenkin käytetyt AC Delcon tulpanjohdot noiden merkittömien tarvikkeiden tilalle ja kone kävi heti paljon paremmin (Toki en tiedä johtuiko tää johdoista, tulppien putsauksesta vai molemmista). Ajelin sen lämpimäksi ja nyt kierroksilla pätkiminen oli todella minimaalista, eli luulis kelpaavan konttorillakin. Tosin nyt illalla kun kävin vielä pienellä lenkillä, kone pätki taas hieman enemmän (Tosin ei edelleenkään mitenkään kauheasti, eikä se ajoa haitannut millään tavalla)... Ota tosta nyt sit selvää, täytyy huomenna ruuvata taas tulpat irti ja katsoa miltä ne näyttää...:odroll:

    Bensaregun jousta en vielä kattonut, mutta senhän voisi toki tarkastaa myös...
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Aika outoa jos se sun auto (1992) on yleensä vähäpäästöinen...oletko ihan varma ?

    Minun mielestä pakut on vähäpäästöisiä vasta alkaen 1993...ellei papereissa ole sitten ollut maininta asiasta erikseen ?

    Jotain häikkää jos Lambda on nolla 0, ei oikein voi olla...ja mittauksessa sen kuuluu olla 0.97 - 1.03

    Vaihtaisin sinne uuden lambdan ja tarkistaisin ECM:n maadoitukset moottoriin, sekin signaali maadoittuu lopulta takasin sinne.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ootko vilkkuvalolla tsekannut vikakoodit?
     
  8. 1320

    1320 Gearhead

    Lambdan vaihtamista vois kanssa kokeilla, kiitokset neuvoista. Ja tuosta vähäpäästöisyysasiasta en osaa nyt heti sanoa mitään, sellainen muistikuva mulla kuitenkin olis että tää ei ole vähäpäästöinen...

    Vikakoodeja koitin kanssa katella, mutta ne ei näyttänyt mitään.

    Eilen kävin konttorilla kokeilemassa uudestaan päästömittausta. Putsailin taas tulpat juuri ennen nokan suuntaamista konttorille, vaikka ei ne mitenkään kovin huonoilta näyttäneet. Joka tapauksessa nyt saatiin kaikki arvot sallitun puolelle, tosin aika pienestä se oli kiinni tälläkin kertaa. Auto toimii taas ajossa ihan moitteettomasti, eli taidan ajella nyt sellaisenaan siihen asti että kelit vähän lämpenee, niin on kivempi sitten jatkaa tossa pihalla vianetsintää.
     
  9. 1320

    1320 Gearhead

    Nostetaas vanhaa ketjua, tää laite palvelee edelleen käyttökotterona. Joitain pienempiä remontteja ja korjauksia on saanut tehdä tässä edellisen postauksen jälkeen, mutta pääosin on toiminut hienosti ja aina on vienyt kuitenkin perille.

    Tuossa edellä onkin juttua kun parivuotta sitten meinasi päästöjen kanssa olla pientä ongelmaa kun motti pätki aavistuksen. Koneen käynti huononi entisestään aikalailla vuosi sitten, se kävi tyhjäkäyntiä aika raskaasti ja saattoi sammua silloin tällöin tyhjäkäynniltä. Useaan kertaan katsoin alipaineletkut eikä bensa tai sytkäpuolen osien vaihtamisella ollut mitään vaikutusta. Nyt TBI:n ja imusarjan välinen tiiviste rupesi hieman vuotamaan, niin samalla kun vaihdoin sen, bongasin irronneen alipaineletkun sieltä Throttle Bodyn takaa piilosta. Se paikalleen ja motti käy taas todella tasaisesti. Pitkään sitä vikaa etsittiinkin, onneksi ei ollut sen isompi vika. Bensankulutus tippui kanssa ja kulkeekin vähän paremmin, vaikka eipä toi Iron Duke mikään raketti ole.:poff:

    Motti kyllä edelleen pätkii ihan aavistuksen tyhjäkäynnillä kuten tuossa edellä on kuvailtu. Ei haittaa ajoa millään tavalla, mutta olis kiva saada sekin kuntoon, niin ei tarvisi kikkailla leimalle päästölapun kanssa.

    Ulkokuori ei pahemmin ole muuttunut, paitsi talvella Kustom Kulture Show:n swapista löytyi pitkään etsityt pillerikapselit, jotka kiillotin ja maalailin uudestaan. Talven Pickuppi näytti siis paremmalta kuin koskaan aikaisemmin mun omistusaikana:
    [​IMG]

    Löytyisköhän joltain toiset samanlaiset peltivanteet kesärenkaille? Jos jollain lojuu ylimääräisenä 15x7" GM:n peltivanteita 5x4.75 jaolla niin ostan pois jos hinta on sopiva. Kävisi joko neljä 7" leveää vannetta, tai vaihtoehtoisesti kaksi 7" ja kaksi 8" leveää. Priimat ei tarvii olla, pääsisi noista kromivanteista eroon.

    Nyt talven jälkeen joutui vielä hitsaushommiin, kun hytin takanurkkaan apparin puolelle oli ilmestynyt reikä. Hitsailin siihen tänään pellistä pokkailemani korjauspalan ja samalla hioin kaikki talven aikana tulleet ruostekukkaset ja paikkamaalailin auton taas kokovalkoiseksi:
    [​IMG]

    Muutama pieni korjaus pitää kesän aikana tehdä, mut nyt pitkästä aikaa tekniikka pelittää kunnolla. Niistä ehkä lisää sit aikanaan, jos muistan jotain kirjoitella...
     
    FuryIII '71, isalmela, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    vanhemmissa hiettää sen yksi johtoisen L anturin mäkeen javaihtaa kolme johtoisen eli lämmitettävän anturin,muuttuu käryt laakista.tein itsellä testit:uusi 1 johtoinen,pitkään ennenkuin meni closettiin ja muutenkin seilasi arvot heikosti ja haju voimakas. sitten yleismalli mätänetistä lämmityksellä,melkein heti closettiin ja pysyy siellä,käryjen koostumus muuttui samantien vihreiksi.maksoi jotain kolmekypää.
     
    isalmela, 12345678910 ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!