-93 Voyager AWD rymyämistä venäjän karjalassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Sierra, 18.8.2015.

  1. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Pikainen selvitys mitä tuli tehtyä viikko sitten eli budjettireissu Venäjän Karjalaan:
    Otettiin kaverin paaliin menevä chrysler voyager 3.3L awd -93 7 vuoden puun alla maatumisen jälkeen käyttöön, oli askivian ja kolinan takia jäänyt siihen. Ehjempiä renkaita alle , akku paikalleen, kone kolisten testaamaan, aski ei pelaa kunnolla, tosin nopeusmittarikaan ei toimi, joten ei ollut kuin askista nopeusanturijohto irti ja aski alkoi toimia. Konekolinan selvittelyä, keinuvipuakseli/pukki murtunut poikki, pitempää jenkaa kanteen ja ehjällä akselilla kasaan, toimii. Katsastuskelpoisten renkaiden etsintää, 2 löytyi ladonkulmalta maatumasta ja toinen pari puupinon päällä/välissä jo vuodesta -07, ne alle. Uudet öljyt ja suodattimet. Auton eka pesu sammaleesta noin 8 vuoteen.
    Vähäisen maavaran ihmettelyä, koneen haprakoiden kumityynyjen alle hydraliletkua täytteeksi ja järeän pohjapanssarin rakentaminen koneen alle koska öljypohjat oikeasti tarjolla ekaan kiveen/maan nousemaan. Katkennut etukallistuksenvakaaja mäkeen.. Kohti katsastusasemaa, jarrut savuten, ennen konttoria niiden jäähdyttelyä rapakoissa. Jarrut alkoi herkistyä, varovainen kysymys katsurilta nelikon jarrutestauksesta, sanoi kokeilevansa hylkiikö dynamometri, hylki. Meni päästöistä läpi, tankkasinhan 10litraa tuoretta bensaa 7v vanhojen päälle. Takanorrista suullinen heitto, kun ovat kuluneet viereisen lehden hankauskohdasta ohuiksi. Leima paperissa. Sisäpesu.
    Seuraavana aamuna auto täyteen retkeilyvarusteita ja 3 äijää kyytiin viisumein varustettuna, rajan yli venäjälle. Värtsilässä tankkaus ja ruokatarpeiden/juomien osto, nokka kohti Petroskoi tietä ja siltä kohti suojärveä, autokin alkaa notkistua. Viimeinen pysähdys Loimolassa torilla ja ruokaa kaupasta. Loimolasta muutamia kilometrejä kohti suojärveä, josta muistan kääntyvän tien kohti tolvajärven luonnonsuojelualuetta, sinne siis, kuvia matkalta:
    EDIT:Kaikkien kuvien tekstit kadonneet aijaa.comista :cry:
    http://aijaa.com/a/rj5J1y
     
  2. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mahtavaa! Tuossa hommassa on munaa!
     
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Asiaa! Harvassa on tuollainen seikkailuhenkisyys :)
     
  4. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ja näkäräinen vodkaa!

    Juu, ei turistibussilla tule elämysreissua. Ihmeen hyvin tuo voyager kesti ja sillä pääsi, muutama karttatie jäi menemättä kun äänestettiin että rohjetaanko. Toisaalta hyvä ettei upotettu käkkylää suonlaitaan, ois ollu vähintään päivän patikointi ihmisten ilmoille ja sit yrittää saada joku avuksi tuonne, kun ei edes alkuun tietty missä ollaan ja toi pieni kielikynnys, saattais olla hyrsleri vieläkin suossa. Ennen lähtöä tuli kolmelle rasvanäpille kerrottua mitä meinataan tehdä ja minne mennä, ja etenkin millä, kaikki sanoi että hyrslerin aski rojahtaa, mut hyvinhän toi kesti.
    Ja tuo Tolvajärven aluehan on luonnonsuojelualuetta, joten teiden yms. kunnossapito käytännössä puuttuu, kuten myös asutus. Tuonne meidän ekaan leiripaikkaan matkaa lähimmältä asutukselta reilu 5h metsätie rymyäminen.
    Hiljalleen lisäilen kuviin osaltani tarinaa. http://aijaa.com/2TaohL
     
  5. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Nyt otettiin ohinmennen nosturille tuo auto, vilkaistiin että mitä kaikkea nutullaan kun ratti reissun jäljiltä vinkasallaan ja muutenkin kuulemma kehno ajella..
    Luonnollisesti etu renkaat haritti 30mm ja raidetankojen sisäpäihin oli ilmestynyt katsatuksen jälkeisellä 500km ajolla reilut välykset, tuskin enää menee leimasta läpi. Suurin ihmetys oli tankin pannat, niiden ja tankin välissä puusoiroa reilusti+vääntyneet 90 astetta, ihme kun eivät olleet katkenneet ja onneksi muovitankki! Toinen taka-akselin pohjaanlyöntikumi kadonnut ja se näkyi metallien kohtaamisena... Takalehtijousien etukiinnikkeiden kohdalta toinen runkohaarukka taittunut kasaan ja toisella puolella levinnyt. Haittaavimpana ehkä se etten älynnyt vilkaista jakolaatikon öljyä ja se alkoi hieman ääntämään reissun jälkeen sen vähyydestä, tuosta miinus muinaiselle askiremppajalle, sekä oli unohtanut kiristää jakolaatikon pultitkin..
    Kuvia on alustasta kunhan kaveri ne kerkeää vipata näkyville.

    Mutta yhteenvetona: kyllä voyagerillä uskaltaa lähteä pitemmällekkin tuntemattomaan, niinhän jenkitkin jo tehneet vuodesta -77, tosin miehittämättömillä.

    EDIT:Kaikkien kuvien tekstit kadonneet aijaa.comista :cry:
     

Kerro tästä muillekin!