-94 Grand Cherokeen ABS-valo...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 370, 19.10.2016.

  1. 370

    370 Gearhead

    Otin auton käyttöön parin vuoden seisonnan jälkeen ja etujarrut oli tietysti jumissa, Polkaisin sitte hiukan reilummin ja alkoivat toimimaan, mutta ABS-valo syttyi. Tein eteen kaikki uusiksi, mutta valo palaa edelleen, sulakkeet ehjät. Saako valon nollattua ja jos ei, niin mikähän mahtaa olla vikana? Vaikuttaako valo katsastukseen? (Ainahan saa otteesta ABS-merkinnän poistettua).
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei saa nollattuu ilman testeriä ja ei saa poistettuu ABS:ja, koska ei ole olemassa ABS-itonta Grand Cherokeeta!! Trafilta mulle kerran soittivat ja kysyivät, saako näihin osia, saa rahalla ja ilmoittivat, etteivät sitten voi suostua, kysyin että hold Your horses, kerro lisää... Kertoi, Tammisaaressa se Grandi kun meni jäistä läpi aikoinaan ja naarasivat sen ylös ja eivät saaneet ABS:ja toimimaan, niin anoivat lupaa, jos poistais ne, mutta jos osia kerran saa, ei voi suostua, kun ei ole olemassa ABS-itonta Grand Cherokeeta... Sorry!!
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Toinen tarina: pojat oli ajelemassa offia Grandilla ja onnistuivat katkaisemaan jarruputken takaa, auto ajamalla tallille ja uusi putki ja ilmaus, valo palaa... Autokeskukseen nollaamaan vikakoodit-->ei kuulema pysty, ilmoitti siellä. Pojat soitti mulle ja mä olin että no just joo, tänne se auto ja toivat, testeri kiinni ja vikakoodit nollattu... Toiset osaa, toiset ei...
     
    370 ja KajS tykkäävät tästä.
  4. 370

    370 Gearhead

    Justiinsa mun tuuria. Toisin sulle testeriin, jollei olis 500 km välimatkaa. Lamppu sitte vaan vikavalosta pois ja leimalle, ku jarrut kuitenkin toimii. Kiitos tästä!
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei kelpaa, jos ei valo toimi!! Se on ainoa tekijä, josta katsastusmies näkee että on edellytykset ABS:ien toimia ja ainakin uudemmissa Jeepeissä jos poistaa polttimon, syttyy joku muu vikavalo...
     
  6. 370

    370 Gearhead

    Jaha. Paaliin sitte.
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Eikö näiden pitäisi resetoitua itse jonkun ajomatkan jälkeen kun järjestelmä huomaa ettei vikoja,jossain luki että järjestelmä resetoituu 15 mailin vauhdissa jos ei vikoja?

    Tietty jos vika on edelleen ei.Lähtisin liikkeelle helpoimmasta päästä eli tsekkaamalla ettei pyörien anturien välissä mitään ylimääräistä kun seissyt pitkään,kaapelointi kunnossa?
    Nuo pyörien anturitkin on helposti varmaan mitattavissa että ne toimii?
    Oletko koittanut ajaa sillä ollenkaan josko se nollaantuisi ihan itsekseen?
    Tietty vähän omituista että miksi valo syttyi kun polkaisit kovemmin,voisi viitata johonkin muuhun häiriöön kuin antureihin...Eikai mikään jarruputki antanut periksi?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei tuonikäisessä vielä osaa, pitää nollata testerillä!!
     
  9. autoilija

    autoilija Gearhead

    Voi olla niinkin.Käsittääkseni pitäisi resetoitua myös aina kun auto käynnistetään,jos ei vikaa.Oli kuin oli.

    Siis syttyikö valo heti kun auton käynnisti,vai vasta kun auto liikkui?
    Jos syttyi heti niin viittaa muuhun kuin anturivikaan,meneekö poljin pohjaan tms?Kunnon polkaisu ja valon syttyminen voisi olla että jotain nestepiirissä jossain antoi periksi..
    Ei tuo vika nyt sellainen ole että auto kannattaa paalata jos se muuten on hyvä peli vielä.Etsii ja tutkii mikä on vika ja käy sitten nollauttamassa koodit jossain.
     
  10. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mulla palaa kokoajan
    noin attelin korjata ennen katsastusta
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Hätä keinot keksii :)
    Itse vikaa voi sitten tutkia,jos viitsii myöhemmin.
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Yhden tuollasen virityksen purkanu omissa autoissa.. Ihmeellisen myyjän jäljiltä.:mad:

    Auto pomppasi leimalla, kun meni jarrut lukkoon rullilla eikä ABS puuttunu peliin millään lailla. Olipas yllätys.. Eihän ne toimi, jos vikavalo palaa.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja turvalaite on vain katsastusmiestä varten... No, sama mulle, en onneks aja tuolla autolla! Saattaa nimittäin yllättää, kun meneekin renkaat lukkoon liukkaalla vaikka ei pitäis... Mutta vois sen kumminkin korjatakin...

    Toivottavasti et osu hirveen satasen nopeudella jarrut lukossa, voi vakuutusyhtiö kysyä, kukas tän ABS-valon on ohittanu!!??
     
    370 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  14. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ehkä omistaja nyt tietää että ABS ei toimi ja osaa ajaa sen mukaisesti,onhan sitä ennenkin ilman ABS-jarruja autoja osattu ajaa ja tielläkin pysytty.
    Korjaa sitten myöhemmin paremmalla ajalla jos kiire saada se leima,menee kyllä läpi tuollakin virityksellä.
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tai pistää paskan kiertoon. Näin kävi omassa tapauksessa..
    Vituttaa vaan ajatuskin että tuli puolen vuoden ajan ajeltua tietämättä mitään tuosta kötöstyksestä. Olis voinu yllättääkin trailerin kanssa ensimmäisillä liukkailla.

    Vikahan oli niin yksinkertainen että oikean takapyörän anturi oli sökö.
    Uusi ABS-anturi olis maksanut kolmenumeroisen summan, eikä se eka ollu 1, tai 2. Saatto alkaa nelosellakin.. Korjaus oli kuiten osien puolesta halpa, kunhan ensin etsin samalla "hammasluvulla" toimivan anturin ja vaihdoin siihen johdon/tein pikku kiinnikkeen anturille. Hinnaksi tuli aikaa ja vaivaa, anturin sain kaverin purkuautosta ilmaiseksi. olis vaan voinu korjata jo ennen leimalle vientiäkin.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Paitsi, kun tulee se hirvi eteen, ei sitä silloin muista/osaa varoa. Mutta jos auto on piirtänyt asfaltille viivaa kymmenen metriä, ennenkuin osuu hirveen, niin osaa se vakuutustarkastaja päätellä, ettei ABS:t toimi ja jos olis toiminu, olis todennäköisesti pystynyt ohjaamalla väistämään ja ei korvauksia kun on auto ollut epäkunnossa ja korjattu virityksellä...

    Tai jos joku muu ajaa sillä. Kun auton kunto pitää olla aina semmoinen että kuka vaan pystyy sillä ajamaan...
     
    370 tykkää tästä.
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Paitsi että katsastusmies ihmettelee missä on ABS -valo, jonka kuuluu syttyä, kun laittaa virrat päälle.
     
  18. 370

    370 Gearhead

    Maanantaiksi sain ajan korjaamolle, eivät luvanneet onnistuvansa koodinluvussa mutta ei siinä tapauksessa mitään maksakaan. On mulla myös XJ, jossa ABS-valo toimii kuten pitääkin, mutta jarrut menee lukkoon. Sitte vielä Neon, jossa ABS ei toimi, se menee paaliin ku saa tuon ZJ:n kuntoon. ABS on paholaisesta.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sano että soittaa mulle sitten, neuvon kyllä...

    Jos niillä on se töpseli, joka sopii hytissä olevaan Chrys-II liittimeen, sitten pitäis onnistua, tietenkin että on sellainen testeri, joka osaa, mutta se liitin pitää olla... OBD-II onnistuu vasta -96 lähtien ja silloin ei tarvitse testerillä enää nollata, nollautuu kun vika on korjattu....
     
    WBBC ja 370 tykkäävät tästä.
  20. 370

    370 Gearhead

    Kiitosta paljon!
     

Kerro tästä muillekin!