94 pick UP 3500 diesel.chevrolet.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja monster, 14.8.2019.

  1. monster

    monster Gearhead

    Polttoaineen siirto pumppu ongelma.sulakkeen löysin oik puolelta tulipellistä mutta sulakkeelle ei virtaa tule.jos syöttää sulakkepesään sähköä pumppu naputtaa.mistä sähkön pitäisi sulakkeelle tulla.tietäskö joku.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se tulipellin sulake taitaa olla käytössä vaan sillon kun relekin, eli ainoastaan startin aikana. Muuten sähkö tulee öljykellon kykimen kautta eri sulakkeen takaa.
     
    palontie tykkää tästä.
  3. monster

    monster Gearhead

    Kiitos .onks toi rele siin tulipellis kans.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    On siinä sulakkeen lähistöllä ainakin vähän vanhemmassa. Mutta ei tosiaan tee muuta kun antaa pumpulle sähkön startin aikana, muullon viraton.
     
  5. monster

    monster Gearhead

    Jännää että autossa on Olkiluoto 4 verran ylimäärästä piuhaa eikä vielä palanu.täytyy perehtyy tohon pumppu hommaan. toimii kyllä ilman tota pumppuukin jotenkin.
     
  6. kuutio

    kuutio Gearhead

    Ruikutuspunputin eikait tykkää hyvää jos päästelee ilman toimivaa siirtopumppua..
    Ohan aika moneen kytketty siirtopumppu syttyvirtaan, tietty releen kautta. Niin munkin kilpurissa.
    Oliskohan toi tehtaan kytkis öölipaineanturin kautta vaan esim kolaritilannetta varten.
    Ja kun se anturikin huononee mailien lisääntyessä..
     
    palontie tykkää tästä.
  7. kuutio

    kuutio Gearhead

    Niin ja tämmönen kytkismodaus helpottaa myös ilmausta filsun vaihdossa
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Voi sen öljynpaineanturinkin releyttää. Saattaa rikkinäinenkin toimia taas siinä hommassa.
     
  9. monster

    monster Gearhead

    Yleismittari näyttää 13v .pumpun liittimellä auto käynnissä mutta 5w lamppu ei syty .Ei pitemmälle viel kerinny.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yleismittari ei kuormita tippaakaan. Pieni lamppukin kuormittaa, siksi ei syty. Öljynpainekytkimen kärjet paskana on todennäköisin syy. Releen saattas jaksaa silti vielä vetää.
     
  11. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Toimintavarmin konsti on muuttaa siirtopumppu toimimaan sytkävirran mukaan.

    Itte en kyllä luota tuohon öljynpaineanturin heiveröisten kärkien kautta tapahtuvaan kytkentään lainkaan.
     
    palontie tykkää tästä.
  12. monster

    monster Gearhead

    Joo kun kerkii niin täytyy kattoo toi öp anturi.
     
  13. Olenko ymmärtänyt oikein, että silloin tai ainakin joskus käytetään K.jetronicin relettä? Eli tämmöistä:

    [​IMG]

    Alunperin kytkentä on tämmöinen:

    [​IMG]

    Mites toi kytketään ilman K-jettiä?
     
  14. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    K-jetronic? Mekaaninen bensaruisku?

    Ite laitoin konehuoneeseen tavallisen valoreleen ja sille heräte sieltä sulakerasian pohjasta, Pumpulle vedin uudet johdot.
    Jotku on muuttaneet sen alkuperäsen releen herätteitä että rele vetää aina kun virrat on päällä, jolloin ei tarvi pumpun johtoja uusia.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla on ollu jo 13 vuotta kertaalleen väsähtäny öp-kytkin ohjaamassa relettä, joka käyttää pumpun ja "huomiovalot". Ei ole nikotellu sen jälkeen.
     
  16. Taisin selvittää sen K-jetin releen idean (ainakin jonkin verran). Siis jos sellasta käytetään esim. kaasarikoneen pumpun ohjaukseen. Mulla oli ihan vääränlainen piirrustus tuossa yllä. Tässä on oikea:

    [​IMG]
    Kaasariasennuksessa tuolla 87b:llä ei tee mitään. Tuolla 31b puna-valkoinen johto tuo sytytyspuolalta impulssia,millä rele pysyy kiinni. Eli se on siten totetuttu sytkällä ohjaus.
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Näin se kannattaa tehdä.
     

Kerro tästä muillekin!