-95 subun laatikko ongelma..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja aspeha, 3.1.2009.

  1. aspeha

    aspeha 1st gear

    Elikkäs sillon tällön joskus ennenkin tehny et ninkun pykälä putois päältä kesken lievänkin kiihdytyksen ja korostuu kylmänä.Tänään ajoin putkeen vajaan 250 km ja toi sama ilmiö 4-5 kertaa matkan aikana. pysähtyy ja sammuttaa kokonaa nii taas mennää.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tota mikä pykälä putoo pois??
     
  3. aspeha

    aspeha 1st gear

    oisko nelonen? 80 vauhdissa yleensä tapahtuu mut joskus hitaammallaki normi kiihytyksessä. tod. näk sillonki on jo 4 päällä?

    siis voisko öljyt ja suodatin pistää hanttiin sen verra et tekis tota? niitä ein oo kyl suomes olles vaihettu kun piti olla täys huollettu rapakon takana....huollettu my ass.....
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Kato vikakoodit. Omassa tuossa 80kmh kohdilla lukkoturbaani kytkeytyy/irtoaa (hieman alempi kmh). Se tietenkään ei vaikuta taajamanopeuksissa.
    Vikakoodit
    http://www.kennedydiesel.com/readcodes.html

    Tekeekö saman 3:lla 80kmh vauhdissa? Lukko kytkeytyy samassa vauhdissa...
     
  5. aspeha

    aspeha 1st gear

    Paluumatkalla koitin 3 ajoo sen jälkee kun kerran taas irrotti otteensa. .... jotai 50 kilsaa jaksoin kuunella sitä sit pistin d:lle takas. ei oosen jälkee taas temppuillu. useimmite ei cruisekaa toimi kun tuo temppuilee. Se turbiini lukko ilmeisesti kiusaa kans kun just siin 80 kmh vauhis väliin nyppii ja varvit nousee hieman. vekslaa joskus pitkäänki. Yhäki epäilen et öljyt vois vaikuttaa....tuntus herkemmi tekevän kovemmilla pakkasilla.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ota piruuttas se töpseli irti lootasta, ruiki siihen CRC:tä tai vastaavaa litkua ja kokeile jos auttaa. Öljyjä yleensä "syytetään" mutta 99% vika on muualla.
    Venakoneistossa on sellainen pressure manifoldhässäkkä joka kertoo eculle mitä toosassa tapahtuu ja sekin antautuu silloin tällöin.
     
  7. aspeha

    aspeha 1st gear

    ohjaakos ne sähkö hässäkät sitä turbiinilukkookin?
     
  8. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Taitaa olla 4L80E-aski? Jos näin, niin lukkokin ohjautuu elektroniikalla.
     
  9. kane

    kane 1st gear

    jep, ns. "solenoidi" on vaan pulssiohjattu, ei on / off +12V niinkuin vanhemmissa lootissa (700r4, 200r4 jne)
     
  10. aspeha

    aspeha 1st gear

    taas viime vkl pudotteli oikee tosissaa . 400 km matkalla varmaa 15 kertaa. koitettii sitte ajaa 3 mutta pudotti sieltäkin 2:selle. vaihdoinn sitten ne öljyt ja suodattimen. Ninku epäiltii nii vika ei ollu niissä. siihen vaihteen "vaijerin" sisään menossa olevaan muovikoteloon menvät 2 liitintä katoin ja ne oli kun uudet. siitä vähän taakkepäin on joku pyöree systeemi mihin menis kans johtoja mut mulle ei valjennu miten se lähtee irti? joskus niitä vikakoodeja luettiin kans mut tais olla väärä äijä tulkittemassa?
     
  11. kane

    kane 1st gear

    Täällä http://fsd.log-group.org/diagnostiikka:dtc
    Yhdistä A+B hyppylangalla, sitten virrat päälle...
    Ensin taisi tulla koodi aloituskoodi 12 eli: flash... flash flash... toistaa saman. Tämä ei ole vikakoodi.

    Sitten tulis vaikka esim 21 => flash flash... flash (toisti 3 kertaa ??peräkkäin ennenkuin seuraava)
    eli noita kun katselet mitä SES valo vilkuttaa niin tiedät mitä koodia listalta tulkitaan.
    t.kane
     
  12. aspeha

    aspeha 1st gear

    ööö...joo .....siis esim DTC 84 pitäs välähtää 84 kertaa???? ei hemmetti minäkö tyhmä ? nyt en ymmärrä?
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Ei vaan ensin kahdeksan kertaa ja sitten tauko jonka jälkeen 4 kertaa.
     
  14. aspeha

    aspeha 1st gear

    aaaaa...no nyt välähti.....tänks ... kaikke oppii ku vanhaks elää...

    sen verran vielä et mites sen pyöreen töpselin pitäs lähtee irti sieltä lootasta? koitin sitä pyöritelläkkin mut pakkanen ,pimee,jäinen maa ja perjantai ilta aiheutti sellast pientä kohmetta......siis ihan ilman alkoo.............
     
  15. aspeha

    aspeha 1st gear

    No joo...eihän se töpseli sitte ollukkaa monimutkanen irrottaa kun päivän valossa näki!!!!! tosin senkää ronaaminen ei auttanu ja tänää se sitte jäi lopullisesti sille kakkoselle...sellassen 100km nilkutettii kotii sitte sillä. koodeihi ei ehtiny vielä paneutuun mut nythän se on sitte pakko kun ei sillä enää viitti liikkua.........tulis kesä ja kärpäset.....ja pyöräkelit....
     
  16. Panze

    Panze 3rd gear

    Katso nyt ensimmäisenä ne vikakoodit.
     
  17. aspeha

    aspeha 1st gear

    tollasia tuli hervoton litania

    dtc 57 PCM 5v shorted
    68 transmission component slipping
    74 transmission input speed (TIS) sensor circuit
    85 undefined ratio error
    86 low ratio error
    87 high ratio error

    tota ensimmäistä tuli vaa kerran tai kaks mutta noi muut monee kertaan ja jossain yli sadan rupes silmät meneen ristiin ja sekosin laskuissa....

    vika muistin nollaus ei noilla ohjeilla onnistunu jote ny on akun johot irti.

    Elikkäs mitäs veikkaisitte tuosta????
     
  18. aspeha

    aspeha 1st gear

    jaahas ...yön yli kun akun johdot oli irti niin tänään taas loota pelaa normaalisti. Niiden kahden anturin paikkoja vaihdoin siellä vasemmassa kyljessä. toiseenhan ei menny edes johtoja mutta sillon se ei vielä auttanu. Ajatuksenahan alunperin oli akun johtojen irrotuksella hakee vaan tuoreempia vikakoodeja. Aika näyttää miten kauan toimii.
     
  19. Panze

    Panze 3rd gear

    Sähkövialta tuo kovasti vaikutti noiden koodien perusteella. Tarkista ne maadoitukset apukuskin puoleisen kannen takapäästä. Hapettumat ja onko pultti kireällä. Ja akunkengilläkin on taipumuksena löystyä mut ne varmasti jo kiristelitkin kun kengät oli irtikin.
     
  20. kane

    kane 1st gear

    Jeps eli siellä on yksi "varaosana" (laatikon taaempi) koska jakolaatikossa on kardaanille se "output speed" anturi joka 2-vetoisessa on tuo vaihteiston taaempi...

    Irroita ja suihkuta jotain el.puhdistus sprayta siihen piuhanippuliittimiin joka kaiken älyn tuo ja vie vaihteistolle (kuskinpuolella takaosa)

    Ja EHDOTTOMASTI nuo Panzen sanomat maadoitukset...
     

Kerro tästä muillekin!