-96 Voyagerin vaihteet hukku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja dust'ya, 11.7.2006.

  1. dust'ya

    dust'ya 1st gear

    Perskeles, :mad:
    3,8 l moottorilla varustettun -96 Grand Voyagerin (ajettu 147 000 km) lootasta kuului pieni poksahdus liikkeelle lähdettäessä ja kaikki vaihteet hukkuivat. Sen jälkeen kun vaihdevipua laittoi R tai D asentoon kuuluu laatikosta välillä hento mekaaninen "kilinä". Parituhatta kilsaa sitten vaihdettu uudet atf3+ öljyt ja suodatin. Mikä mahtaa laatikosta kilahtanut ja onko suositella Tampereen lähimaastosta korjaamoa joka kohtuurahaan tämmöistä korjaisi.
     
  2. virta

    virta Gearhead

    Ootko katsonut öljytason riittävyyden?

    Muutama ulkoisesti vaihdettava osa tuossa laatikossa on ja siinä ne halvimmat vaihtoehdot.
    Toinen on vaihteita ohjaava "solenoidiboxi",voisihan tuookin olla mennyt jos vaihteet on kateissa..

    Halvasta korjaajasta en tiedä mutta Autokeszkuksessa vaihtolaatikko töinen maksaa vaatimattomat 4000 euroa.Joten välttäkää..
     
  3. ERT2

    ERT2 1st gear

    Automaattihuolto Päivinen Parolassa
     
  4. dust'ya

    dust'ya 1st gear

    Kiitos tiedoista.

    Auton lisätarkastelu herätti uusia kysymyksiä.

    Öljyt Ok, mutta kun laittaa vaihteen päälle nousee nopeusmittarin viisari 20 km/h tuntumaan ja kun lisää kaasua viisari jatkaa nousua - mistä Voyagerin vauhti mitataan eli voisko olla että etuperä tai joku akseli/ratas voimansiirrosta laatikon jälkeen on kilahtanut laatikon sijasta?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Taitaa olla oikea vetari poikinut jommasta kummasta nivelestä!!! Nopeusanturi on oikean vetarin juuressa laatikon holkissa kiinni!!

    Huom!! Ennenkuin otat vetarin ulos laatikosta, irroita se nopeusanturi!!! Muuten vetarin pää niistää anturin rattaan paskaksi!!!
     
  6. dust'ya

    dust'ya 1st gear

    Homma selvis kun pääsi auton alle tutkimaan - vasen vetoakseli napsahtanut keskeltä poikki. Tais olla juurivedetyssä asvaltissa liikaa pitoa :)
     
  7. gomopar

    gomopar Gearhead

    Autokorjaamo Saarinen (tai Saariset) Pirkkala, Purutie, Samassa kiinteistössä kun South west Trade. On jonkin verran huoltaneet amerikan autoja. Kannattaa käydä kysyyn, on ainaskin lähellä.
     

Kerro tästä muillekin!