98:a-re85:en

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja $lessthan€, 7.4.2020.

  1. $lessthan€

    $lessthan€ 1st gear

    Kun olette muuttaneet kaasari autonne käymään re85:ä. Niin onko joutunut paljon suurentamaan suuttimia ja neuloja. Itsellä kyseessä Gm350sbc, esteet kannet, 280ast CompCams ja 600: Edelbrock.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ihan pelkillä suuttimien vaihdolla ei edelistä vielä saa e85 kelpoista, mutta jos haluat kokeilla niin laita nyt heti enemmän kuin 10 numeroa suuremmaksi.

    Omassa carterissa supistin tyhjäkäynnin ilmasuuttimia, porasin ifr:n suuremmaksi, kiihdytyspumpun purkaussuutin isommaksi, step-up jouset jäykemmiksi, perusennakkoa lisää, alipainesäätimen rajoitus jne.
    Ja silti vielä käytän bensaa n. 30% E85:n lisänä, että toimii hyvin.
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mitens Carterin kesto alumiinikaasarina ylipäätään korroosiota vastaan?
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuota mun carteria on lioteltu etanolissa jotain 6-7 vuotta, ja oli se jossain vaiheessa välilläkin auki kun moottori vaihtui.
    Ei siinä silloinkaan mitään huolestuttavaa näkyny, tiedä sit auttaako kun bensaakin on seassa, ja joskus vähän lirauttanu myös redlinen lisäainetta.
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 3rd gear

    Täälläkin on muuttuvakurkkuinen kaasari lillunu yli 7 vuotta R85 ja yhtään mitään korroosiota ei ole ja kaikki kumiosatkin ovat täysin ehjiä alkuperäistä polttoainepumppua myöten ja peltitankin sisäpuolellekaan ei ole korroosio iskenyt, myös ruohonleikkurissa kokeillut R85 niin siitäkään ei ole mitään tuhoutunut, et minust alkaa vaikuttaan siltä et R85 korroosio ja kumien hajoaminen on vain urbaania legendaa tai sitten ei ole vaan mun kohdalle osunu sellasta kumilaatua jonka R85 tuhois.
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!