-98 Cadillac Seville STS mittariston vaihto (ja kilometrien "korjaus")

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja miksu99, 4.2.2021.

  1. miksu99

    miksu99 1st gear

    Vihdoin löyty ehjä ja yhteensopiva mittaristo Cadillaciin. GM tuon ajan mittareissa kilometri lukema on tallennettu siruun itse mittaristoon. Pistäs löytää joku joka osaisi "korjata" uuden mittariston kilometri lukeman samaan kuin vanhassa. Onnistuuko kenties GM tech 2 testerillä? Veikkaan, että ainakin kilometri lukeman tallentavan sirun vaihtamisella päikseen vanhasta uuteen pitäisi onnistua. Valitettavasti omat taidot ei tähän riitä. Ellei jollain satu olemaan kunnon ohjeita tähän?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Testerillä pitäis onnistua, kun vaan löytää sellaisen testerin joka osaa...
     
    miksu99 tykkää tästä.
  3. miksu99

    miksu99 1st gear

    Hyvä, niin ei tarvitse alkaa purkamaan. Herkästi hajoaa jos ei ole ihan varma mitä tekee. Nyt kun vielä löytys joku joka sen osaa tehä.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, mulla on useampikin testeri, mutta suoraan en osaa sanoa, osaako mikään niistä tuota, Moparin testerit ei osaa, se sulkee jo kaksi testeriä pois... Bosch ei osaa, Snap-On ei osaa... Hmm, ehkä toi kiinantesteri osais, siinä ainakin on sellainen kohta jossa se vois olla tehtävissä, mutta en tiedä kokeilematta, osaako ja kuinka vanhaa osaa, mun mielestä se osaa vain uudempia kuin tuo....
     
    miksu99 tykkää tästä.
  5. miksu99

    miksu99 1st gear

    Jossain jenkki foorumilla puhuttiin, että ehkä saattas GM tech 2 testeri toimia.
     
  6. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    miksu99 tykkää tästä.
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ehkä, mutta mulla ei oo semmoista, niin en osaa sanoo...
     
    miksu99 tykkää tästä.
  8. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Tech 2 pitäisi toimia tuon ikäisessä Sevillessä,https://www.michaelsgarage.fi/tuolla ainakin on moinen kapistus jos potilas pääkaupunki seudulla
     
    miksu99 tykkää tästä.
  9. miksu99

    miksu99 1st gear

    Mä laitoin tonne viestiä.
     
  10. miksu99

    miksu99 1st gear

    Haluavat vaihtaa eprom sirun päikseen. Katellaan, jos se ohjelmointi onnistuu eka ja jätetään sirun vaihto viimeiseksi vaihtoehdoksi.
     
  11. miksu99

    miksu99 1st gear

    Soittivat takaisin ja ongelma on nyt hoidossa. Pystyvät ohjelmoida mittariston. Kiitos paljon vinkistä!
     
    JAMANT tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!