-98 vanin laatikko-ongelma täysikaasulla 70-100km/h

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vrautio, 24.9.2006.

  1. vrautio

    vrautio 1st gear

    Ohitustilanteessa tuli kummallinen ilmiö: n. 70km/h nopeudessa täyskaasulla rupesi "nykimään"...vaihto-ongelma...lisää testiä...100km/h -> loota toimii kuten pitää niin osa- kuin täysikaasulla (ei vaihda alaspäin)..testiä...osakaasulla kiihdytettäessä n. 80km/h vaihtaa nätisti alaspäin ja kaikki ok, mutta nykiminen alkaa, jos kaasun laittaa ihan pohjaan. Paikaltaan lähdössä täyskiihdytyksessä 0-n. 70km/h toimii hyvin mutta heti sen jälkeen (pitikö tuossa nopeudessa olla vaihteen vaihto?) nykäisee ja sytyttää moottorin vikavalon.

    Muille käynyt näin? Mitähän osaisi epäillä? Vaihdot ovat siis ok paitsi 100% kaasulla nopeudella n. 70-n.100. Esim tuossa nopeudessa puolikaasulla vaihtaa nätisti alaspäin ja kaikki ok, mutta ongelmat alkavat tuolla nopeusalueella hana pohjassa

    Tuntuisi, että nyt joku sähköön liittyvä asia antaa virhekoodia...?
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Nyppää laatikosta sähköjohto irti, jos vika loppuu, niin on sähköpuolen eli turbiinilukon ohjauksen ongelma. Kaasu pohjassa lukon pitäisi aueta ja mennä takasin päälle kun kaasua höllää. Olisikohan kaasuasentotunnistimen oikkuja?
     
  3. JKF

    JKF Gearhead

    Mutta eikös tuon ikäisessä vanissa ole 4L80E loota, joka ei ilman piuhoja toimi? Kannattais selvittää ne vikakoodit, kun sieltä voi saa pihalle myös siihen laatikkoon liittyviä koodeja.
     
  4. rrauta

    rrauta 3rd gear

    eikös tossa oo jo 4LE60 (tai mikä se nyt olikaan) sähköohjattu laatikko.
    vois olla kick down häiriö, eli kaasuasennon tunnistin (tai kytkin, en tiedä onko sellaista).
    mutta viittais selvästi sähkövikaan, vikakoodit lukuun, ehkä niistä selviää.
     
  5. ZF

    ZF 1st gear

    Joo älkää repikö niitä johtoja, loota on sähköohjattu.
    Vika todennäiköisesti TPS anturissa tai anturipaketissa loodassa.
    Mutta lue vikakoodit siitä selkenee.
     

Kerro tästä muillekin!