-99 6.5tdi chevy vanin perägallup

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja keijon, 24.8.2012.

  1. keijon

    keijon 1st gear

    Moi

    Vinkkinä itselle ja muille jos muutamaan kysymykseen jaksaisitte vastata jos olette ratastaneet kyseisen auton perää.

    1. Jos muistat mikä perävälitys vakiona niin mikä ?
    2. Mihin perävälitykseen vaihdoit ja oletko tyytyväinen valintaan.
    3. Teitkö itse vai teetitkö.
    4. Jos teit itse niin oliko helppo ? Tietenkin plussaa jos vinkkinä
    muille jaksat vielä kirjoitelle miten vaihto eteni.
    5. Jos teit itse niin mistä tilasit osat
    6. Mitä tuli maksamaan
    7. Jos kulutus tippui niin paljonko ja mitä syöpi / 100km.
    8. Tarvitsitko erikoistyökaluja.
    9. Oliko perä helppo "säätää" ?
    10. Vaihdoitko pelkät rattaat vai myöskin tiivisteet / laakerit ?

    Jos kaikkeen ei jaksa vastata niin lyhyempikin selevitys muita auttaapi :eek:
    Itse googletin sanoilla GM 14-bolt pinion gear set ja youtubesta myöskin kannattaa katsoa itse operaatiota :odroll:
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Muistelen asian olevan jotakuinkin näin:Kaikki metron tuomat suomiyksilöt ovat kuorma-autoja ja niinollen 4.11 välityksellä.
    uspartsista löytyy 3.7 välitys jonka asennus oli helpohko.ei tarvinnut erikoistyökaluja.Tinaa ja kolvi että saa nopeusmittarin kalibroitua oikein.
    Kiihtyvyys ei huomioitavasti muuttunut muuta sisämelu 80-120 nopeuksissa vaimeni aika paljon kun pata ei kilju niin paljon.'
    Tasan yhteen olen välityksen vaihtanut.
     
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

    11.kannattiko......
     
  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    se kulutus laskee tasamaalla tyynellä säällä dieselkoneella suunnilleen sen välityssuhteen prosentuaalisen harvenemisen verran eli vajaa 10 prossaa.

    en oo ryhtyny tohon sillä haluan edelleenkin jättää kaikki massaseatskodaudivolvolanceravensikset myös kiihdytyksissä taakse.
     
  5. TEEGEEÄX480

    TEEGEEÄX480 1st gear

    Nyt välityksenä Yukonin 3,42. Ollu jo 2 vuotta kiinni ja no problem. Auto menee pintakaasulla ja kulutus tippunu noin 10%. Aluksi vakiolla 4,11 välityksellä kulutus oli reilu 15 l ja nyt 13-14 l satasella kesäkelillä.
    Ja ajoneuvohan on -98 6,5td vani.
    Aluksi oli 3,73 italialainen Motive Gearin välitys mutta sitä ei saatu äänettömäksi millään joten laitettiin Yukonin 3,42 tilalle. Suosittelen..
     
  6. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    4.11 ja sekaisessa jatkuvasti sama 12+, pihiennätys alle kympin matka-ajossa (piti jo ponnistella, että pääsi tuohon..), matkassa saa helposti välille 11.2-11.7.

    veikkaisin, että menis tolla 3.42 vällyllä sekoilevassa ajossa kymppiin ja nuukailemalla johonkin älyttömään kasialkuiseen lukemaan.

    onko jollakulla myydä käyttämätön/helvetin hyvä 3.42 välitys?
     
  7. TEEGEEÄX480

    TEEGEEÄX480 1st gear

    Muistaakseni toi 3,42 välitys maksoi jotain 340e tullattuna Suomeen. Hinta on tietysti huomattavasti kalliimpi jos ottaa asennussarjan tuan lisäksi.
     
  8. 80 crew cab

    80 crew cab 2nd gear

    sopiiko toi sarja vanhenpaan perään jossa on toi gm 4.11 välitys
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ^^mitä tohon vanhaan kahteen tonniin sai? tuli pelkkä ratas ja pinjoni vai mitä?

    ps. ei oo ollu kiire mihinkään vähään aikaan ja menny jo monta tankillista 10.xx, tähän säästämiseen tulee kohta himo... :rotfl:
     
  10. TEEGEEÄX480

    TEEGEEÄX480 1st gear

    Siis pelkkä ratas ja pinjoni maksoi ton verran. Asennussarja maksaa melkein toisen mokoman sisältäen laakerit ja tiivisteet ja muistaakseni shimmilevyt. Yukonin nettisivuilta näkee muistaakseni sopivuudet eri ajoneuvoihin. Benzboyn kautta mä tilasin valmistenumeron perusteella. 8)
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    summitilta kytännyt ja harkinnu tälläsia:
    http://www.summitracing.com/parts/SAG-G105342/?rtype=10
    http://www.summitracing.com/parts/SAG-3 ... /?rtype=10

    lähinnä, et sais matkassa kierrokset putoomaan, sillä suora putki ja isohko ennakko kuuluu kabinettiin pidemmillä reissuilla puuduttavasti ja toisaalta tolla tulee vedettyä niin vähän painavaa, että 4.11 on liki turha. toki kuminpoltto kolmosella menee varmaan sitten vaikeaksi ja kiihtyykin hitaammin, mut toisaalta olishan se hauskaa kiskoa vanhalla koulubussimoottorisella käyttisvanilla tutkaan lähemmäs 230 :eek: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!