'99-> V8 Grand Cherokee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MouTine!, 7.2.2009.

  1. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    SUV kuume ei ota hellittääkseen. Navigaattorin tuontirekisteröinnin ongelmista ja muusta paskasta on jo päästy ohitse. Nyt on kuitenkin mielenkiinto herännyt otsikon kaltaiseen Jeeppiin. Mitään aikaisempaa kokemusta en omaa moisesta laitteesta. Netistä vähän Googletellut niitä näitä.

    Kävin äsken koeajamassa yhtä yksilöä paikallisessa liikkeessä. Kaikin puolin tuntui hyvältä autolta. Ajettavuuden hyvyyteen olin yllättynyt kun katsoin auton alle ja huomasin kuinka aatun-aikainen se vielä on.

    Pitäskö toi olla neli- vai viis-vaihteinen? 110 nopeudessa jenkaa oli tasan 2000. Onko ihan normaalia? Vähän tuntuu paljolta mun korvaan. OD:n kun kytki pois niin se kyllä vaihto pienemmälle, joten kaiketi se sitten on vaan niin. Kiihtyvyys oli kyllä ihan kohdallaan, mikä voisi tukea lyhyitä välityksiä.

    Onko noi hyviä autoja? =)
     
  2. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    110kmh/2000rpm ei kyllä kuulosta mulle taas paljolta....En muista paljo kierteli silloin kun ite moisella liikuskelin. 4.7 kone ja quadra trac. Teknisesti pelas. Mun mielestä jenkkien perusjuttuja eli sisällä edullisen oloista kopisevaa ja mukulakivillä tai talvipakkasilla resonoivaa muovia ja kyyti vähän "huojahtelevaa" menoa, vähän kun 80-luvun RangeRover, jos esim vertas kaverin Land Cruiseriin joka menee kuin tankki. Ja on muutenkin astetta tymäkämpi. Jeepillä soosia meni ihan mojovasti 17-22litraa satkulla, vaikkei se nyt niillä kilometreillä ollut konkurssin paikka sentään. Tiellä alle satku vauhtia ja kulutus toki rauhoittui litratolkulla. En tarkoita että se kulutus on kysymys jos moisen haluaa, ja eihän se käyttöautossa ole kun tälläsen köyhän ongelma. Pakko sanoa että nyt, vailla silloisia ennakkoluuloja, ottasin Land Cruiserin 4.2 turbodieselillä. Mutta makuasioita. Ei se Jeeppi ainakaan huono ole.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kuriositeettina, montako samaa aihetta käsittelevää topiccia tälle sivulle mahtuu??? Eikö tämä kysymys olis mahtunu tuohon vähän alempana olevaan?? Samat kysymykset melkeen siinä!!!
     
  4. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Oho, prkele! En edes huomannut, sori. Olin eilen Ilon Talossa. Modet saa siirtää jos siltä tuntuu.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Saat anteeksi :wink: :wink:
     
  6. MudMax

    MudMax Gearhead

    Jeepissä on '01 alkaen 5-vaihteinen, vanhemmat 4 ( + kummassakin erillinen kick-down kakkonen), Dodgeen viitonen tuli vasta '03.

    Laatikoiden ero on tiatokoneessa, eli käsittääkseni viidettä vaihdetta käytettäessä heitetään kick-down kakkonen OD;n lisäksi.
    Vaihteitten nopeusero on niin pieni, että täytyy kuunnella ihan ajatuksen kanssa että huomaa vaihdon tapahtumisen: 4th = 0,75:1 ja 5th = 0,67:1

    Nettitietojen mukaan vanhemman TCM;n voisi päivittää 5-vaihteiseksi?
     

Kerro tästä muillekin!