A-body moparin Jarru päivitys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jenkkijuuso, 8.12.2002.

  1. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Mitä tarvitaan 64 dartin etulevy swappiin eli nyt on 9" rummut. mikä tehostaja kävisi samaiseen vehkeeseen ja mitä tarvii asennukseen jos muuttaa vielä jarrut kaksipiirisiksi???

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jenkkijuuso 2002-12-09 16:27 ]</font>
     
  2. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Isolla jaolla tehtävään swappiin tarvitaan:

    73-76 a-body olka-akselit
    73-76 ylätukivarsi
    73-76 ylä/alapallonivelet

    tietenkin jarrusatulat ja jarrulevyt, joita voi käyttää melkein mistä vaan ´73:sta uudemmasta levyjarru moparista niin 10.75" kuin 11.75".
    Löytyy ainakii 73-76 a-body, kaikki f-bodyt, uudemmat b-bodyt,c-bodyt, m-bodyt, r-bodyt........ ja noihin saa jarru osia myös uutena, eikä oo mitään sika kalliita.

    Aikasemmissa keskusteluissa on ollu tietoo noista tarkemmin.

    Sitten tarviit vielä sen pääsylinterin ja tehostimen. 73-76 a-bodystä käy ainakii molemmat, löytyy paljon muistakii. Noi pääsylinterit ainakii on aika vaihtokelpoisia keskenään, siis kaikki missä on kiinnitys neljällä mutterilla.
    Tehostajista en tiiä kun oma on manuaali.

    Niin ja tarviit jarruputkien jakokappaleen, ei välttämätön voit kikkailla ilmankii. Mutta ei oo niin kallis osa, omasta mielestäni tulee siistimpi ja parempi kakspiirijakosydeemin kanssa.
    Noilla isommilla levyillä (11.75") tarviit 15" vanteet.
     
  3. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Joo, se aikaisempi keskustelu oli moparin jarrusatulat, käy tsekkaa.
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    alapalloja ei tarvítse vaihtaa
     
  5. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    joo, ei tarvii, mutta 73-76 levyjarruversiossa oli vahvemmat alapallot.
     
  6. multa löytyy osia swappiin!!!
     
  7. 67

    67 1st gear

    ilman tehostintakin selviää hyvin,mikäli pääsylinterin halkaisija/satulan männän halkaisija suhde o hyvä,sitä voi jopa parantaa.
    ja ehdottomasti levyille tarkoitettu pääsylinteri,ni vältät levyjen laahaamisen.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 67 2002-12-09 23:07 ]</font>
     
  8. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jenkkijuuso 2002-12-10 09:17 ]</font>

    No mitä osia sulla on ko. swappiin ja mitä pyytelet moisista osista, missä kuosissa?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jenkkijuuso 2002-12-10 09:22 ]</font>
     
  9. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Orggis-kelsey -hayes paketti on bolt-on. Siinä on 11 tuuman jäähd. levyt, nelimäntäkaliperit. Sitten mukaan tulee jarrutasapainon säädin taakse sekä 10 tuuman kapeat levyt. Tämä on siis orggis-optio.
    Muussa joutuu säveltämään, kun kyseessä on pienen pulttijaon omaava napa.

    Varaudu tavattomaan takapainoisuuteen. Säädettävä venttiili on tarpeen ja/tai pienemmät takasylinterit. Kuulemma 70-luvun lopun pick-up dodgesta pelaa hyvin.
     
  10. 67

    67 1st gear

    hetkinen...siiis mitäh???????
     
  11. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    vuoden 1966 optio jota sai a-bodyihin. On aika vaikea tosin löytää nykyään, barracudissa paljon käytetty. Chiltonin katalogi tuntee ne ja on todella aivan bolt-on.
     
  12. 67

    67 1st gear

    kyllhän mä noi kelsey hayesit tiedän,mut 11"levyt? suunnattoman takapainoiset jne vaan ei ny mene jakeluun millään.
    nii,noit levyn halkaisijoita en oo mittaillut.
    ja kympinrumpujen kanssa yleensä on takanakin 10"rummut.
    mut en o koskaan mihkään paineensääyö venttiileihin törmännyt.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 67 2003-02-08 19:28 ]</font>
     
  13. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Jees, ne levyt on FIA:n luokitustodistuksen nro 1331 mukaan 283mm eli 11 tuumaa.Sen myös omistani mittasin. Mitä tulee paineensäätöventtiiliin, ko. optiossa on kuulemma ollut jossakin alla staattinen sellainen; mahdollistaa myös kilpa-autossa säädettävän käytön. Kaksi kesäkisaa ajaneena voin todistaa että at-asemalle saapuessa peräpää savuaa iloisesti,ja yksi kisa ajettiin loppuun jarruitta. 60 luvulla pojat muistaa joidenkin peräpään olleen jopa tulessa. Eli siis vähemmän painetta taakse ja pienemmät sylinterit niille kymppituumille.
     
  14. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Niin ettei sotke liikaa, edessä 11 tuuman levyjarrut, takana 10 tuuman rumpujarrut
     
  15. Micky

    Micky Gearhead

    paineventtiilin,tehostimen+pääsylkyn,alkuputket pääsylinteriltä,vivusto ja poljin hässäkät asensin ite 65 coronettiin 76 volaresta,joten käynee myös esim uudemmista esim. aspeneista ja volareista.

    alapallojen kohdalla ainakin dart69 levyjarrupakettiin tarvii rumpujarruversion niveliin porata isommat reiät jotta saa kiinni napaan.
     

Kerro tästä muillekin!