A/C ongelmaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja piiparinen, 29.12.2012.

  1. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Grand voyager (3,3) 2001.Ilmastoinnin kompressori alkoi ääntelemään aika reippaasti.

    Ostin ihan uuden kompuran kytkimineen joka laitettiin paikoilleen.

    Uudet kaasut sisään + öljyt.Sulake ja rele on ehjät + kokeiltu toisia ehjiä.

    Auto + 20 asteisessa tallissa koko päivän.Ei,ei lähde kompura pyörimään eikä tule kylmää..

    Hytissä a/c kytkimeen syttyy valo mutta ei yhteyttä kompuraan.

    Mitäs sitten tehdään ? Painekytkin(kö) ? ulkolämpötilan anturiko(kö) ?
    Hytin lämpötunnistimetko(kö) ? Hyviä neuvoja kaivataan...
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Töpseliin koko auto, saa varmaan luettua mikä häntä vaivaa.

    Mut johdot nyt varmaan paikallaan? Yleismittarilla vois niidenkin kytkennät tarkistaa.
    Meneekö magneettikytkin päälle jos koittaa suoralla virralla?
     
  3. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Tottakai,se on uusi ja kokeiltu.Voiko auto käynnissä kokeilla tuota suoraa virtaa esim.akkulaturilla magneettikytkimeen ilman vahinkoa?

    Löytyykö töpseliin toosalla a/c ongelmat?
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Koita ihan suoralla virralla akusta auto käydessä, irroita liitin ensin.
    Älä käytä kauaa.

    Vois töpseli kertoa mikä hänellä vaivana, en kyllä takuuseen mene.
    Automaattiilmastointi kyseessä kaiketi?

    Mitä se järjestelmän täyttäjä sanoi, paineet ilmeisesti jäi sisään eikä ollut vuotoa? Eikö se alan ammattilainen viitsinyt kertoa mikä autoa vaivaa?
     
  5. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Automaatti malli joo.Täyttäjä on kaveri jolla on pienimuotoista korjaustoimintaa esim.A/C täyttö, koe ponnistus jne.Ei ole muita vehkeitä eikä senkummempaa tietoa.Mulla oli aikaisemmin 300M jossa oli a/c : n itsetestaus.Paino kolmea nappia climate controllin näytössä yhtaikaa hetken,niin toosa kävi ite ittensä läpi ja kerto näytöllä koodeina onko kaikki ok.Tästä mallista en oo löytänä edes netin kautta vastaavaa?vaikka näyttö on samantyylinen.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ok.
    Eli sinne ei saatu oikeaa määrää tavaraa tungettua?
     
  7. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Kyllä.Ja oikea määrä oli pois otettaessa.Täytety vimeksi kyseisellä kaverilla keskuussa ilman ongelmia.Kylmää tuli koko kesän ilman ongelmia.
     
  8. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Mitä lie tapahtui mutta....noin 20 kilsan ajon jälkeen alkoi toosa itekseen toimia ? Henkimaailman hommia (ko) ?
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oiskos se lämmennyt tarpeeksi?
    Onkos kokkolassa niin lämmintä että automaatti-ilmastointi alkaa jo jäähdyttämään?
     
  10. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Eilen kun tuota tuusattiin -12 pakkasta,Tänään +3 kun alkoi toimia ? Kumma ettei se lämpimässä talissa +20 puhunut eilen mitään ?
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mun rysleri ei usko nopeita lämpötilamuutoksia jos käyn pesemässä auton ja kupeksin pesupaikalla vaikka parikin tuntia. Kun tarttaan auton pesun jälkeen niin ajotietokone näyttää vielä samaa ulkolukemaa kun pesupaikalle mennessä. Ajossa taas asteet muuttuu vaikka kymmenen kilsan matkalla useammankin asteen. Mittari pitää aika hyvin paikkansa.
     
  12. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Liittyykö tuo ulkolämpömittarin pulikka a/c ;n ohjaukseen ? mulla on sama hommma lämpimästä tallista lähtiessä,menee n. 5-10 minuuttia ennenkuin ulkomittari on reaalilämmössä.Esim. Rock-auto myy vain yhtä ulkoalueen tunnistin puikulaa.Missähän sekin on ?Kuvan mukaan, pienen metallitelineen nokassa oleva pyöreä puikko mihin menee töpseli.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    En tiedä liittyykö, pitäs selata löytyiskö tehdasmanuskasta mitään mainintaa.
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Avo-sepon (-97) ilmastoinnin lämpöanturi on A/C heater housingin sisällä ja siitä menee tieto BCM:lle ja lähettää sen PCM:lle joka taas kontrolloi virran syöttöä kompuran kykimelle.

    En tiedä onko voikussa sama systeemi. Jos karkea käännös meni päin helevettiä niin sori siitä. ;)
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Nuo sisätilan lämpöhaistelijat on monasti näkyvillä joko keskikonsolissa,taustapeilin juuressa yms, niihin kertyy ajan myötä sellainen pölypallo ympärille että anturit sekoilee. Varovainen putsaus imurilla ,paineilmalla auttaa.Mekaaninen ronkkiminen yleensä vaurioittaa anturia. Tää ihan mutuiluna muista merkeistä.
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Taitaa ne varsinaiset sisätilan lämpönuuhkimet olla automaatti-ilmastoinnin juttuja. Ei taida olla Piiparisen voikkarissa sellaista, tai sit on.
     
  17. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    On automaatti toosa edessä ja takana ja tiedän haistajat.Ei oo samanlaisia kuin tuo ulkopuolen haistin.
     

Kerro tästä muillekin!