A:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja PLYM, 28.1.2017.

  1. PLYM

    PLYM 3rd gear

    Kyseessä -30 A pick-up. Oli tarkoitus säilyttää A:n alkuperäistekniikka mutta pudottaa maltillisesti alustaa. Ostin 46" 4" droppiakselin, jotta pyörät mahtuisivat varmasti kääntymään lokareiden sisällä. Tästäkin hieman ristiriitaista tietoa, jonkun mielestä myös 48" akselilla pyörät mahtuu hyvin lokareiden sisään 4" dropin kanssa.
    Renkaat tulisivat olemaan varmaan 5.00/5.25-16 ja Fordin pinnavanteet. Minulla oli tarkoitus säilyttää alkuperäinen tuenta mutta akselin saavuttua totesin, että eihän se kolmiotuki sovikaan uuteen kapeampaan akseliin. Kysymys kuuluukin, että voiko/kannattaako/saako kolmiotukea muokata sopivaksi vai pitääkö splitata tai ostaa suosiolla uudet whisbonet tai nelilinkki. Ilmeisesti alkuperäinen jousikaan ei käy 46"-48" kanssa? Entä madalluksessa muuta huomioitavaa ja esim. mahdollisia osia, droppispindelit on olemassa mutta entä muuta? Nestejarrut " -39-40" on hommattu.
    Takamadallus on tarkoitus toteutta 3" kick upilla ja norrat kääntämällä, on kai ollut aika yleinen hillityssä madaltaltamisessa. Olisiko muuten kellään piirrustusta kick-upista? Renkaat takana 7.50-16. Mikä olisi sitten helpoin ja koeteltu ratkaisu jarrupääsylinterin ja sen kiinnityksen suhteen (lattian alle). Polkimen pitäisi olla alkuperäinen tai sen tyyppinen.
    Tiedän, että tässä on selviä makuasioitakin mutta olisi kiva, jos joku viitsisi kommentoida. Yksin kun yrittää vääntää, eikä kokemusta ole.

    Kiittäen
     
  2. v-v

    v-v Gearhead

    Hieno paketti suunnittella. Whisbone varmaan taipuisi lämmöllä kohdilleen taikka sitten vaan splittaat. Jos teet "traditional" lookkiin niin JYRKKÄ ei nelilinkille. Jarruihin jos hommais vaikka -40 ford poljin asetelman ja siihe samanlaisen pääsylinterin. Varmaan olet lukenut Bishopin ja Tardelin kirjan?
     
  3. PLYM

    PLYM 3rd gear

    Kiitos vaan. Whisbonea tarvitsee varmaan samalla lyhentää, jos aisoja vetää kiin, niin tulee kai pituutta lisää? Totta puhut, 4-linkin voi unohtaa. 40- pääsylinteri polkimineen olisi tietysti tyylin vuoksi paras.
     
    v-v tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!