A604/TE41 LeBaron '92

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jem77, 12.5.2021.

Tags:
  1. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Moi,

    tollanen loota on jo korjattu 2 kertaa mutta edelleen turbiinin lukko veetuilee. Turbiini vaihdettu tietääkseni tokalla kerralla.

    Toimii hienosti 80 ajellessa mutta yli 100 km/h alkaa lukko irtoamaan herkästi ja jää aina lopulta pois päältä jolloin laatikko tuntuu vaan luistavan rankasti. Tätä on ollut ennen ja jäkeen rempan. Kylmänä toimii paljon paremmin. Tällä hetkellä erillinen jäähdytin öljyille, seuraavaksi kokeilen yhdistää molemmat, syylarin ja erillisen. Jotenkin kuumana ei lukitu välttämättä ollenkaan tai ainakaan lukko ei pysy päällä.

    Ei mene vikatilaan vaikka ajaa luistavana pidemmän pätkän.

    Ideoita otetaan vastaan?
     
  2. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Solenoid Pack.
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Silloin kun automaattiloota peruskorjataan niin olis hyvä laittaa samalla kaikki sähköosat uusiksi. Vaikka ne voi olla jonkun satasenkin mallista riippuen. Tosin koko rempan hinnasta se on pieni osa enää. Joskus voi laatikon sähköliittimien putsaus olla vian syynä hapettuessaan.
     
  4. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Loota kävi viimeisimmässä rempassa Ilmajoella joten olettaisin että kaikki tarpeelinen vaihdettu.

    Mutta on mulla tuo solenoidpaketti hyllyssä, täytyy kokeeksi vaihtaa. Mietin vaan pitääkö suosiolla tilata se vuoden 2004 te41 tai uudempiin tarkoitettu paketti? Ilmeisesti parannusta tapahtunut jossain välissä. Vai onko kaikki vuoden 2004 jälkeen ostetut tuota päivitettyä versiota?

    Ollut vaan GM:n lootia aiemmin, niissä lukko pysyy kuin tauti varsinkin kuumilla öljyillä.
     
  5. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Ja nuo lukon oireet siis kun polkaisee kaasua about puoleenväliin, ei edes WOT. Pintakaasulla kestää 4:lla kiihdyttää, tällä hetkellä kiihdyttelen pakko kolmosella. Se kestää näköjään vaikka täyskaasu polkaisun.

    Viileämmillä lootan öljyillö kestää avata lukkoa ohituksessa mutta välillä ylämäessä jonkun perässä madellessa niin 10 km ajaneena lukko voi jäädä pysyvästi auki. Sammutus auttaa asiaan joka kerta.
     
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kyllähän tuo viittaa siihen ettei sinne lukolle mene tarpeeksi painetta. 41TE säätää painetta sähköisesti ja noissa alkupään laitteissa oli huono softa matolaatikossa. 92 vuosimallissa on varmaan vielä se vanha boksi ja siitä uudemmissa päivitetty versio.

    Tuolla on sähkökaavio ja osalista miten sen lukon säädön saa kierrettyä on/off tyyppiseksi.
    Jos sulla se solenoidipakki on hyllyssä ja sitä ei ole vaihdettu, kannattaa se tietysti kokeilla ensin, on sekin kuluva osa.

    https://www.allpar.com/threads/chry...ansmission-torque-converter-disabling.229012/
     
    12345678910 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!