Abiko/AMP-liitokset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Suburi95, 22.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei se lukkoräikkä niistä pihdeistä hyviä tee, vaan oikeanmalliset kolot, jotka puristavat liittimen oikeaan muotoon johdon päälle. Näitä oikeanmallisia koloja vaan ei ole noissa halpahalli-pihdeissä. ABIKON alkuperäiset pihdit on samanlaiset kapeat kuin halpis-pihditkin, mutta niissä on ne kolot oikeanmuotoiset ja ne kääntää sen SUOJAAMATTOMAN abiko-liittimen kunnolla siihen johdon päälle, niin että reunat kääntyvät sinne johdin sisään. Näin se liitin lukittuukin kunnolla siihen johtoon. Mun mielestä kutistesukka kuuluu liittimen päälle vasta sitten kun se on ensin kunnolla puristettu siihen johtoon.
     
  2. WSE

    WSE 1st gear

    Ei teekään lukkoräikkä jos on huolellinen mutta niinkuin moni tietää joskus on pieni kiirus ja tuo ainakin varmistaa sen että tulee puristettua jokainen liitos loppuun asti.
     
  3. Itse olen tehnyt aina abikoliitokset puristamalla liittimen ja lopuksi tinannut.Jos liitin tulee kosteaan paikkaan niin ensin ujutetaan kutistesukkaa parikerrosta johdonpäälle.Lyhyempi pätkä liitoskohdanpäälle ja se pitempi sitten reilusti liitoskohdasta yli.Sytkäri on oiva apuväline sukan kiristämiseen.Ei ole vielä koskaan liitos hapettunut....
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oikeastaan se liittimen laitto piuhan päähän on enemmän taito- kuin voimalaji, eli vaikka sen puristas kuinka lujaa, niin väärän malliset pihdit ei lukitse sitä liitintä kunnolla paikoilleen. Eikä varsinkaan näitä joissa on valmíina tämä muovihylsy, tai pätkä kutistesukkaa (en vieläkään ymmärrä näiden liittimien logiikkaa). Itse revin aina nämä suojukset pois koska niistä on mun mielestä enemmän haittaa kuin hyötyä.
     
    helvetinkat tykkää tästä.
  5. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Jopas sain kommenttia "hyvävinkkiin"..
     
  6. Timoteus

    Timoteus 1st gear

    pihdeistä kun puhetta oli, niin vaikka yleensä en mitään biltemasta osta niin niiden lukko abiko tongit on aika hyvät hintaansa nähden 129mk taisivat olla joskus, oranssit tongit siis ja toimivat vuodesta toiseen toisin kuin bilteman abiko liittimet
     
  7. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Abiko liittimistä kysymys , mistä löytyisi 1,5mm punaista pyöreää abikoa hiukan pienemmät liittimet uros ja naaras neljä kumpaakin.
    Kohde on vanha Honda -84 moottoripyörän vilkut ja joku fiksu "uudistanut" vilkut vaihdon yhteydessä sokeripalaloilla ja nyt aikomus entistää alkuperäisiksi pyörässä olevat liittimet ja palauttaa alkuperäiset paikoilleen.
    1,5mm on liian iso liitin alkuperäiseen abikoliittimeen.
    Hämärä koko siis näin äkkinäisesti.
     
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  9. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Eipä löytynyt eli mikä neuvoksi tuo punainen pyöreä abiko väljä eli mikä se liitin siis se on kooltaan ?
     
  10. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Eikös sen liitoskohdan voi piilottaa, niin voisi käyttää vastaavia normi liittimiä. Ei kai niitä kukaan nuuski, ellei itseä jää vaivaamaan väärä tapa.
     

Kerro tästä muillekin!