ABS-jarrullisen ilmaus W124

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Batmobile, 18.12.2010.

  1. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Help wanted,

    Katkesi tänään takasatulaa vaihtaessa jarruletku, yritettiin ilmata, mutta ilmaa vaan löytyy koko ajan lisää? Pääsylinterstäkin liitoksen avatessa tulee vaan ilmaa ja ilmaa ja ilmaa.
    Tietääkö joku, miten tuo ABS jarrullinen vekotin pitää ilmata, kun ei näy perinteisin konstein onnistuvan?

    Asialla olisi myös kiire, koska maanantaina pitäis olla taas töissä, eli huominen aikaa saada kuntoon..

    Soittamalla saa kans neuvoa, jos ossaa, tavoittaa numerolsta 044-3818598
     
  2. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Se nestesäiliö on pikkasen ovela rakenne, saattaa näyttää että nestettä on, mut takapiiri on kuitenkin tyhjä, eli nestettä saat kaataa lähes täyteen ennekuin se alkaa valua takasäiliöön.
     
  4. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Kiitoksia vastauksista, tämä se syy varmasti on oltava. Aamulla uudestaan kokkeilemaan.
     
  5. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Se on juurikin näin :) ite joskus kans raavin päätäni hyvän tovin kun w124 takajarrua ilmasin...auto kun oli vielä nostettu takaa tunkilla niin entistä huonommin valui sinne takaosaan sitä nestettä...Piripintaan vaan nestettä niin rupee homma onnistuu.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    haet sieltä duunistas sen paineilmalla toimivan nesteen vaihtajan, abs-jarrulliset ei ilmeisesti ilmaudu polkemalla???
     
  7. *Telvis*

    *Telvis* 1st gear

    Se nestesäiliö on tosiaan kummallinen, Jos peräpää on kauhean ylhäällä ei sinne takapiiriin mene nestettä. Eli auto vaikka melkein vaateriin ja sit ilmailee. Onnistuu kyllä ihan polkemallakin silleehän ne jarrut toimii muutenkin.
    Virrat kannattaa laittaa päälle niin siellä ABS:ssä aukee joku juttu, näin minua ohjeistettiin kun samanlaista tein.
    Sitten ilmauksen jälkeen koeajolle ja kunnon jarrutuksia että ABS:ssät alkavat toimimaan, ja jos yksikköön on jäänyt ilmaa niin lähtevät liikkeelle ja sitten vielä tarkistus ilmaus jos jännittää.
     
  8. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ilmautuu ihan perinteisesti, ainakin mebessä :D
     
  9. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Kyllä se ilmaantuu ihan normaalisti polkemalla, mutta perä ei saa olla kovin korkealla ja säiliön pitää todellakin olla piripinnassa, että hörppää takapiiriinkin ainetta. Nimimerkillä jarrurempassa ärräpäitä ja toista litraa nestettä hukannut :wink:
     
  10. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Saihan tuon lopulta ilimattua, kiitoksia vauista kaikille.
    En olis muute mikkis ehtiny paljo duunipaikalta hakee, kun olin 200km päässä autoo pajottamassa :poff:
    Ny tarttis ennää leimalle uuden takajarrukilven...
     
  11. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Onneks olkoon; olka-akseli (vai mikäsennimi) pöydälle ja prässiin, tod.näk. laakeri hajoaa kans. Samalla on helppo uusia tukivarret, narinahelat jne. Just tein, ei käynyt kuin elokuvis.
     

Kerro tästä muillekin!