ABS Valo ei pala,apua!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja salmari87, 1.10.2007.

  1. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Eikös pyörä anturit voi mitata ihan ohmimittarilla, kun pyörittää rengasta pitää tulla samanlaista lukemaa kaikista. Putsaa ja säätää kaikki antamaan samaa arvoa. Ja jos pyörät on rankasti erilailla kulunut, niin voi antaa vikakoodia. (pyörimisnopeudet ei mahdu toleranssiin)
     
  2. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    No nyt on jo vahinko käynyt, kun on konttoril annettu jälkitarkastus niin kyl ne abs sydeemit pitää toimia. Muuten ei leimaa tipu. Korjauskehoituksella olis voinu pihistellä seuraavaan katsastukseen mut ei jälkinäytöl...

    Toi maahantuodun rekistöröintikatsastus käytetys autos on vähä tiukempi kuin normaali vuositarkastus, pirulaiset...

    Mut en ala veikkaa vikaa, nyt joudut tekee vianetsinnän pidemmän kautta.
    Sulakkeet, tuleeko virta/virrat JA maa(t) ohjainlaitteelle, merkkivalo lamppu ehjä - tulleeko lampun ohjausjännite?
    Jos ei tuu virtaa tai maata boksille, korjaa virransyöttö.
    Jos virrat tulee ja lampulle tulee ojausjännite, korjaa lamppu.
    Jos virrat tulee mutta ohjausjännite ei, niin boksi pimee. Mahdollisesti korjattavissa, etenkin jos on olemassa boksin sisäiset kytkentäkaavat.

    Helpottaa kummasti ainakin, volkkaril noit bokseja menee kyl joo ja tehdas ei anna ees merkkikorjaamoille boksien sisäisiä kytkentä kaavoja. Turhauttavaa niit o repiä auki, ellei oo itel aikaa, aikaa, hulluutta, taitoa ja viel aikaa sekä netti...

    GM 6p - Volkkari 0p = GM on vaan parempi auto kuin volkkari. (Jopa Opel on parempi) :rotfl:
     
  3. Jasse

    Jasse 1st gear

    Mene nyt ihmeessä erifirman konttorille, tuskin ne siellä edes tajuaa ABS:ien älyttömyyttä. Muutenkin harvoin tarttuvat niihin.
     
  4. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    Hyvä hyvä

    :poff:

    Hyvä Hyvä!!! Kertokaa ihmeessä sen erifirman nimi sit, siel ne ei tajuu varmaankaan mätäreikiä ja sakkorenkaita!? Sielt saa varmaan samal autoon kuin autoon paperit isolohkolle tupla-turboilla ja ilokaasulla!???

    Samat laput ja todistukset ne kattoo läpi, jos papereis on maininta jarrutyypistä niin aika turhaa hommaa kiertää Suomen konttoreita? Varsinkin tietokone-aikana ihan turhaa sit käyttää muualla, AKEsta löytyy kai tiedot joka Ladasta?

    Ja mitä ihmeen älyttömyyttä ABS:ssä on? Hyvä turvavaruste matti-meikäläisille katuliikenteessä, ralliautot o asia erikseen???

    Niin ja jos siel ABS järjestelmä ei toimi, niin korjauskehoitus siit tulee tai jälkitarkastus. Voihan olla et inssi on tumpelo=ammattitaidoton et ei tajuu papereist/auton varusteist, eikä huomaa ABSää tai muutakaan. Väittäisin et useinmiten tarttuvat vikoihin, hyvin niit ainakin korjaamoille tulee kun ovat leimas pompanneet ABS/Airbag/päästö-vikojen vuoksi. tai sit vois vaatii rahat takas huonosti tehdystä työstä eli katsastuksesta??? :rotfl:

    Tehkää niin kuin tykkäätte, mä ajan mieluusti ehjällä autolla niin varmaan Salmarikin. Sehän voi olla jopa turvallisempaa ajoa kun vehkeet toimii ja pyörät pysyy kiinni!!! :poff:
     

Kerro tästä muillekin!