ABS valo > v.2005 Neon

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja NeonKnight, 27.5.2018.

  1. NeonKnight

    NeonKnight 1st gear

    Nonniin, -97 Neoni kuopattiin helmikuussa ja tilalle Neon vm.2005.
    Masokistiainesta siis..

    Virhekoodien luku, "syvältä" Chrysler Neonin ytimestä, tuntuu melko haastavalta. Motonetin vehkeestä ei edes löydy Neonia valikosta eikä -97 Neoniini tottunut ihan oikea autokorjaamokaan saanut luettua ABS-virhekoodeja. Ovat jenkit kuulemma suojanneet hyvin.
    Kolmeen jenkkejä mainostavaan korjaamoon pääkaupunkiseudulla (yksi porvoossa) olen lähettänyt kyselyn aiheesta mutta kaikilla paskat housuissa -ei yhden yhtä vastausta.

    Löytäisinkö oikean vastauksen täältä?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Vois kokeilla, neljä toimivaa testeriä, jonkun niistä luulis toimivan tuossakin, kun muissakin Mopareissa toimii...
     
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Autokeskusksesta kyselyä, niillä pitäis olla se DRB II skanneri jolla luetaan rysyjen absit.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Ei oo halpaa... Ja vastaukset on luokkaa: siellä on vikaa, jätä se meille korjattavaksi, vaikka asiakas maksaa vain vikakoodien luvusta (joista ei sitten ole hajuakaan niillä, ainakaan ne ei niitä asiakkaalle tulosta).
     
    Muokattu: 27.5.2018
    chevytb02 tykkää tästä.
  5. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Autokulta. Niillä merkkitesterit
     
  6. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Näinhän se yleensä menee valitettavasti, poikkeuksiakin tosin löytyy.
     
  7. NeonKnight

    NeonKnight 1st gear

    Juuh, Autokeskuksella 100 ekiä ja Airportissa seuraava aika 2.6.
    "Konalassa voi olla aikaisemmin",kerrottiin...hyvä tavallaan että hommia riittää :)

    Millos koitetaan Jamantin testereillä?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Soita huomenna maanantaina 10.30 jälkeen, niin katsotaan jos vaikka vielä maanantaina, riippuu muista hommista, mutta periaatteessa ehtii...

    Ilmoitti tää tosikko...
     
  9. NeonKnight

    NeonKnight 1st gear

    Jahhas, ihan noin nopeaan actioniin en ollut varautunut ja sen verran touhukas viikko on täälläkin että ke, pe tai su ois toiminu?
     
  10. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    k
    Ke tai pe sopii kyllä mullekkin paremmin... Soittele...

    Tykkää tää tosikko....
     
  11. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Yleensähän se menee tuo pyörän anturi. Mittaa vastukset jokaisen pyörälle menevän anturin piuhan päästä liitoksesta renkaan läheltä ja missä iso poikkeama, niin uusii sen. Näin korjattu Cougarissa ja Neonissa. Anturiviossa yleensä ABS syttyy ajossa ja kun käynnistää uudestaan se sammuu, kunnes lopulta palaa jatkuvasti. Tietysti noin uusissa voi olla, että pitää nollata tuo vikakoodi vaihdon jälkeen.
     
  12. NeonKnight

    NeonKnight 1st gear

    Mekonomen Car Craftillakin tarvittiin ainakin 2 testeriä, auton siirto "pikahuoltopaikalta" varsinaiselle korjaamolle, yllättävän paljon ihmettelyä ja jopa pari ajelulenkkiä. ABS "lukemat" näyttivät viivaa ja tuomio oli "Vika ABS-yksikön ohjauksessa > tutkittava lisää alk.2h". Valon sai nollattua mutta syttyi tietty ajossa uudelleen.
    (tämän vianhaun kustannus 56€)
    Eli ABS-pumppu ei pyöri ja nuo seuraavat 2 h keskittyisi kuulemma johtosarjojen vian etsintään. Auto pitäisi jättää pajalle kahdeksi päiväksi, mikä kuullosti kyllä liioitellulta..
    Ottavat kuulemma rauhallisesti tällaisten vikojen kanssa.

    Harmi etteivät aikataulut käyneet Jamantin kanssa yksiin.

    Kommenttia?
     
  13. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Mielellään katsoisin edelleen ne koodit, että nähtäsiin noiden koodien/vianhaun oikeellisuus... Mutta paha mun on manantaina tai tiistaina revetä useampaan osaan, kun ajanvarauksella olevat autot pitää hoitaa, ei nää työt tekemällä lopu ;-) Loppuviikosta helpottaa, silloin tehdään noita projekteja tai välitöitä (osaksi ne on samoja asioita) tai pihalle varoittamatta ilmestyviä viittikkö vilkaista juttuja, sen mukaan kun ehditään...
     
  14. 0rs0n

    0rs0n 3rd gear

    Kuten kalikali sano. Ni jos saa mitattua anturit ensimmäisenä. Ni sais pois luettua ne viat. (Yleensä antureissa on vikaa). Sit jos vika ei siellä ni tarkistaa tuleeko pumpulle virrat?
     
  15. NeonKnight

    NeonKnight 1st gear

    Mekonomen ei saanut antureista lukua, siksipä tuomio oli (?) ettei ABS pumppu saa virtaa..
    Vakikorjaamo suositteli lukua maahantuojalla ja soitinkin eilen Autokeskus Konalaan. Oli niin ruuhkaista taas ettei luvattua takaisinsoittoa ole kuulunut vieläkään..

    Eikä tässä Big J olla syyttämässä ketään mistään :odsmile:
     
    Muokattu: 5.6.2018
  16. 0rs0n

    0rs0n 3rd gear

    Anturin johto irti. Yleismittarilla mittaat anturit. Mittaat vielä molemmin päin liittimestä. Sitten vertaat arvoja (heittoa saa olla mut ei liikaa). Etu/taka anturien arvot voi olla eri.
     
  17. NeonKnight

    NeonKnight 1st gear

    Kävin joutessani hyödyntämässä Mekonomen Airportin ilmastoitihuoltotarjouksen (79€) ja kysäsin samalla vikakoodihommaa.
    Tämän jälkeen kuluttajalle tapahtui jotain lähes käsittämätöntä.
    Aikamoinen PRO otti asian haltuun ja 20 minuutin kuluttua testeri näytti vikaa "vas.etu".
    Eikä siinä vielä kaikki (vrt.mainos)..auto nostettiin pukille ja haettiin tarkempi vika: kehä oli vioittunut.
    Kuluttajan sydäme tykytti onnesta "Black Stallionin" saamasta huomiosta ja seuraavaksi Mekonomen Airport "sammuttaa" ABS-valon ja suuntaa Rouvani neljä rengasta.
    Iso kiitos kentän suuntaan!
    Ja kiitoksia myös jälleen, Overdriven asiantuntevista vinkeistä.
     
    kapa73 ja atobee tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!