AC Cobra replican rakentaminen mielessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja arska82, 23.3.2011.

  1. Fireball

    Fireball Gearhead

    Nostetaans vanha mielekäs aihe taas päivänvaloon kun tämä ihanuuskin putkahti myyntiin. Onko Hezus saanu lisäinfoo replikoiden kilvitykseen, näyttäs ainakin siis 1984 titteliset onnistuvan.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Wau mikä ihanuus! Kilpifriikkinä olen tuon nähny ja jäi mieleen, mutta en tiennyt mikä peli kyseessä. Nyt tiedän. Repeli kumartaa. FE kilpi ok. Olisi AC-427 passeli tuohon Autoon, mutta se on varattu ja on Avo Corvetessa. Joissain kuvissa ei ole turvakaarta. Eiks jokaisessa AC Cobrassa ollut kaari? Tuossahan näyttäis olevan lämppärinletkut tulipellin läpi, rättikatto ja jopa äänieristettä plootun sisäpuolella. Mutta ei toi taida hiljainen olla sivuputkilla ilman sivuikkunoita, mutta eihän tuon tarvitsekkaan. Vain 1100kg! Tuskin kovinkaan keulapainoinen alumotilla? Väritys, sivuputket, vanteet kaikki natsaa tosi hyvin. Äijäpeli.
     
  3. challenger340

    challenger340 3rd gear

     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    '1962 > Faikku on itsekantavalla korilla
     
  5. challenger340

    challenger340 3rd gear

    muistelen et oli just 64 faikku jossa oli se pieni runko jota ne käytti ei ollu 65-66-67 kun ne on isompia joo voi olla et 62 on itse kantava mut muistelen et oli juuri se 64..
     
  6. challenger340

    challenger340 3rd gear

    ja kuinkas 80 luvun alun noi keski kokioset henkilö/farkut eiks niiski o runko ja ovat cutlass kokoa...ellei pienempi..
     
  7. Le Mans

    Le Mans 1st gear


    Joo Näitä on kaksi rekisterissä, toinen minun ja toinen Karin, kari näkyy luopuvan omastaan. Muutama kolaroitu on Suomeen tullut mutta ei tietääkseni ERA. Kolaroituja on reippaasti tarjolla kun 500hv/1100kg. ERA on paras täsmäreplika, vain 80-luvun autot suomessa saa kilpiin, niitä on pari sataa olemassa. Kuten Kari mainitsee, ainoa ERO oikeaa<n on rungon pääputki, joka on vääntöjäykkyyden vuoksi muutettu profiiliputkeksi Täman Hinnassa ei takuulla ole löysää, kun lasket ERA:n saitilta mitä lysti maksaa:

    Sarja 22k
    Taka-akseli 5k
    Vaihteisto1,5k
    Moottori 427 side oiler tai 428 CJ/SCJ (ainoat millä oikeita tehtiin)+10k.

    Verot ja tullit päälle.
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    onkos tuo myynnissä oleva ac-427 kuitu- vai alumiinikorinen?
     
  9. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Kaikki ERA:t on lasikuituisia, kuin myös orggis 427:t.
    Alumiinia oli pikkulohkot ja FFR:n kitti, mutta ne on niin uusia ettei saa kilpiin. Shelby teki myöhemmin jotain alumiinisia, mutta niitä on aika vähän
     
  10. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Sorry hajamielisyys, kaikki FFR:t tietenkin lasikuituisia, engl. Contemporary alum. Mutta silti mitään alukoppasta ei Suomen papereihin saa
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Alulohkoinen 427 kaikki aftermarkettia, niin ei taida ihan 20.000e riittää. Kone on vielä luotettavan pajan tekosia, ei mikään Barry Crapotnick tai Keith Crap. Siihen vielä kaikkien kalikoiden jumppa suomeen jne. Toploaderikin on aikalailla läpikäyty uudella pääakselilla jne. Sanoisin, että jos tuollaista Cobra replicaa joku halajaa niin "siinä on paikka mikset lauo" - jos ei oma paalu riitä, niin sitten pankista jatkoa.

    Autohan on vielä turkasen siisti ja ei kuulosta huonolta... 2011 Alastaron Ford Natikoissa Kari vähän antoi kyytiä autolle niin kyllä se hienosti karjahteli vaikka sitä ajettiin vielä sukkasillaan.
     
  12. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Juuri näin.

    Unohdin tuosta listasta kaikki spottiosat ja halibrand pyörät spinnereineen joten eiköhän tuo paketti ole aikalailla osien hinta, jos ei vähemminkin. Lisänä tulee lupa ajella yleisillä teillä jota ei saa kirveelläkään jos sen tilaisi ja kasaisi nyt.

    Juttelin erään "spesialistin" kanssa joka sanoi että 80-luvun replikoissa käytettiin hyvin paljon orggisosia kun silloin ei ollut vielä aftermarket toimittajia, mutta sillä lienee lähinnä mieltälämmittävä vaikutus kun aftermarketeissa nykyään tuppaa laatukin olemaan parempaa. Saksassa olen nähnyt hyviä täsmäcobria myynnissä +100k. Eikä välttämättä 80-lukuisia.
     
  13. turboman1

    turboman1 3rd gear

    "Siinä on paikka, mikset jo lauo...?" ebayn antia vielä runsaan 3 pv:n ajan..., taitaa vaan olla turhan tuore tapaus tuotavaksi?

    1966 Replica/Kit Makes GT 40
    1966 FORD GT 40 MK 1 (REPLICA)

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1966-FOR ... 231733f988

    Item Location: Findlay, Ohio, United States
    Time left: 3d 14h (Dec 11, 201113:06:13 PST)
    Bid history: 8 bids
    Current bid: US $38,200.00
    Seller info:Member id jamesl419
    ( Feedback Score Of 44) 100% Positive feedback

    Laitetaan tuohon muutama tallennettu kuva malliksi, jos ja kun ilmoitus häviää kolmen päivän päästä...


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tollasen kun yrittäisi rekisteröidä Italiassa, niin voisi kokea kovan kohtalon. Maassa on ilmeisesti murskattu useampikin replica-Ferrari (aidoilla V12-moottoreilla). Osataan sitä ulkomaillakin...

    Suomessa en tiedä kohdeltaisiinko (oikein huonolla säkällä Tullissa) näitä uudempia väärennöksinä, jos papereissa lukisi Ford GT40 vuosimallia 1966.
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tekee lasikuituiseen orkkikseen korinvaihdon alumiinseen...? :poff:
     
  16. jberg

    jberg 1st gear

    Kaikki aidot 60-lukuiset cobrat olivat alumiinikorilla. Shelby tekee (tai teettää) yhä cobria ja uusia saa sekä lasikuitu että alumiini korilla.

    Ja jos joku tarvitsee alumiinikoria niin minulta löytyy (valmiina tai osina).

    http://www.flickr.com/photos/68641973@N05/
     
  17. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Paljonkos tuollaisessa 60-luvun AC Coprassa oli teho/painosuhde? Mietin että on varmaan iso ero näihin sporttiauton rakennus sarjoihin, jotka perustuu Taunuksen alustaan. Vai saako noihin Fordin V6 ja kuinka paljon tuollasita moottoria saisi viritettyä? Entäs 2.0 dohc tai ohc

    Sori hieman offtopic
     
  18. gta88

    gta88 1st gear

  19. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Ei ole

    Isolohkot oli kaikki lasikuituisia
     
  20. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Jos itse rakentaisin/ostaisin niin valitseisin ehdottomasti uudemman muotoilun. Alkuperäisessä on "Pikku-Fiat" jalkatila ja ahdas, "jalat oikealle" ajoasento.
    Kun on istunut alkuperäisessä ei voi kuin ihailla ja ihmetellä kuinka sen aikaiset kuskit ajoi 6 ja 12t (taisivat ajaa jopa 24t?) kisoja sillä ajoasennolla!
    Shelbyn Olds Aurora koneella tehty oli paras sisätiloiltaan. Oli tehty lihaville jenkeille. Ja suurin myyntifiasko! Syytä en tiedä, ehkä GM ei kuulu Cobraan ostajan mielestä.
    Cobran vaihdekeppi on toinen jonka primitiivisyys ihmetyttää koska sen voi tehdä MX-5 tyyliin lyhyeksi ja napakaksi.
     

Kerro tästä muillekin!