AC Cobra replican rakentaminen mielessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja arska82, 23.3.2011.

  1. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Se keppi on sama kuin mustangissa mutta väärinpäin...
     
  2. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    Löytyisi kanta-autoksi Buick Skylark-68.Alkuperäinen V8 auto(350 cid).Aihio rullaavassa kunnossa H:600€.Tarkemmat kyselyt esim. puhelimitse 0400-420101
     
  3. arska82

    arska82 1st gear

    No johan tulee myöhässä oma postaus aiheeseen, mutta on ollut tässä viimeisen kuuden vuoden aikana jonkin verran elämäntapahtumia lähinnä pahassa, mutta onneksi viime aikoina myös hyvässä eikä autonrakennukset ole olleet ihan lähimpänä mielessä. Tänään tuli taas inspiraatio aiheeseen, kun mulle tarjottiin koriltaan lahoa buick regalia ihan sillä mielellä, että sitä voisi käyttää kanta-autona jos lähtisin cobraa rakentamaan.

    Siispä kysyisinkin teiltä viisaammilta, että kuinka rakentamissäännöt on muuttuneet viime vuosina näiden kitcarien suhteen?
     
  4. snakebig

    snakebig 1st gear

    Mikä olisi laadukkain (järkevän hintainen) Cobra raplica kori euroopasta, ehkä, pilgrim gobra (GB), tai löytyykö ruotsista yhtä tasokasta tai olisiko peräti kotisuomessa erittäin hyviä muotteja valettavaksi??----kyseleepi epätietoinen, mutta potenttiaalinen :)
     
  5. peto

    peto Gearhead

    Eikös hämeenlinnan suunnalla ole pilgrim kopasta otettu muotit ja tehty Volvon tekniikalla oleva Cobra?
     
  6. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tuliskohan paljon tilauksia, jos alkaisi yrittäjänä valmistamaan Chevrolet Malibun lasikuitukoreja, jotka olisivat asennettavissa AC Cobran alustalle?
     
    onoff road, jknR, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. kippis

    kippis Gearhead

    veikkaan et ei ainuttakaan mutta jos toisinpäin meinasit niin muutama voisi tulla :cool: jos vaan löytyy malibun alustoja riittävästi.
     
  8. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Heh, tätä vanhaa ketjua lukiessa tuli mieleen kyllä melkonen Cobran nimen raiskaamisen huippu: kanta-autoksi joku 70/80-luvun taitteen GM A-body Dieselinä ... siinä sitä ois eksotiikkaa, kun 350D raksuttaisi Cobran nokalla :D

    -JJ-
     
  9. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tai sit joku kunnon 70-80 -luvun dieselmersu, vähän jo ehtoolla käyvällä tekniikalla.
    Pitkät starttausajat, karmea nakutus, sankka nokipölinä ja pitkät ykkönen ja kakkonen joilla vedätetään pitkät matkat vauhtia kerättäessä.

    Niin ja tietenkin haalistunut Autoliiton tarra (vm 1986) turvakaaressa!
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. Summa

    Summa 3rd gear

    Kuinkahan näiden projektien laita tänä päivänä, lienee EU kieltänyt kaikki korivaihdot vai onko nämä enää mahdollisia?
     
  11. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    En tiedä onko korinvaihto nykyään mahdollista, mutta jos ei ole, niin Trafin virkamiesten logiikan mukaan ovat kai järkeilleet, että hölmöähän se on alkaa rakentamaan itse kun aitoja Cobria löytää kansainvälisistä klassikkoautokaupoista. Kun ostaa valmiin, niin ei tarvitse liata käsiään autotallissa. :wc:
     
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kyllä kai se pitäisi olla mahdollista, jopa helpompaa kun aiemmin. Ei tarvi tietääkseni sinetöidä alkuperäisiä osia jne. Cobra replica owners club Finlandin sivuilla on tietoa (päivitetty 2009, mutta EU-aikaa kuitenkin ja tuskin on tiukentunut siitä).
    En muista osien prosenttiosuuksia, mutta muistaakseni jos kanta-autosta ottaa rungon, akselistot ja moottorin, voi jopa korinvaihdon lisäksi vaihtaa vaihdelaatikon vielä.

    Kitcarin (esim ERA) rakentamista taas tietääkseni verrataan uuteen autoon eli pitää täyttyä kaikki rakennushetken päästö- ym määräykset. Korinvaihtoautoa koskee kanta-autoa koskevat määräykset. Kitcarin. verotuksesta en osaa sanoa mutta veikkaan että siitä on tehty Suomessa käytännössä mahdotonta...
     
    Muokattu: 30.3.2018
  13. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Näin se näyttäisi oleva. Ainakin linkin taulukon mukaan:
    http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf
    Muistan joskus nähneeni tarkempiakin (pienempiin osiin jaettu) taulukoita, ei jaksa kaivella kun asia ei ole itselle tarpeen. Ehkä kuitenkin yrittäisin jättää sen laatikon mukaan prosentteihin, vaikka sitten vaihtamalla sen etukäteen kanta-autoon...vai saaks niin tehdä. o_O
     
  14. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Sillä ei liene merkitystä milloin vaihtaa lootan koska samoja muutosprosentteja siitä tulee kuitenkin. Eli kanta-auto olisi hyvä olla orkkis ilman prosentteja.
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

     
    4d sedan tykkää tästä.
  16. Cam69

    Cam69 2nd gear

    No joo...ajatus oli vähän toinen, mutta se siitä. :)
     

Kerro tästä muillekin!