Acadian Beaumont

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja hodis, 1.7.2012.

  1. hodis

    hodis 3rd gear

    Haettiin pari vikkoa sitten kasa -67 Acadian Beaumonttia yhden talon pihakuusen juuresta.
    Onko tietoa miten paljon näitä on Suomessa, varsinkin tätä -67 mallia. Myyjä muisteli -85 vuonna olleen 2kpl. Tämä yksilö on tullut Suomeen muuttoautona -74.
     
  2. 383

    383 Gearhead

    ei taida löytyä !! saanko kysyä mistä löytyi ?? 4 vai 2 ovinen ?? teknikka ??
     
  3. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Taitaa olla se valkoinen 4-ovinen joka oli Nettivaraosassa moneen kertaan myynnissä?...kutonen + pg ja oli aika muttereina koko auto...melkein ostin tuon itsekkin, mutta sitten löysin tuon Pontiacin niin tämä jäi hakematta.
     
  4. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Muistanko väärin, mutta oliko Beaumont vain 2 ovinen? Joskus vuonna 1 tai 2 oli Raahessa sininen 4D Sedan vm 66 tai 67 Acadian Siitä otettiin kone 1963 Belarukseen ja taisi päättää päivänsä lasten liukumäkenä kerrostalon parkkiksella. Acadian oli varsin hyljeksitty merkki silloin.
     
  5. 383

    383 Gearhead

    kyllä sitä on saanut sekä että 2 tai 4 ovisena
     
  6. hodis

    hodis 3rd gear

    Tämä on juuri se nettvaraosan kampe, oli Alapitkällä. Juhannuksena olisi lähtenyt sulattoon.
    Neliovitolppa, kuutonen +pg. Jonkun tiedon mukaan tällä valmisetenumerolla tehty n.950kpl (-67 Beaumonttia valmistettu yht. 12000kpl)
    Ruostetta on. Puretaan nyt loppuun, puhalletaan ja mietitään sen jälkeen miten jatketaan.
     
  7. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Lasketaankos Ahvenanmaa Suomeen? Nimittäin muutama vuosi takaperin näin täällä Oolannin kilvillä vihreän avoksi laikatun -67 Beaumontin. Tai ainakin siinä oli sellaisen maski. Siinä taisi olla Petrolina-kerhon tarroja, niillä on jonkinmoinen kotisivukin, sieltä voisi vaikka löytyä tietoa josko on vielä tallessa. On muuten sitten ainoa -67 Beaumont jonka olen nähnyt. Täällä olen bongannut pari -65 (itseasiassa sellainen neliovinen vilahti viikonloppuna Powerissa) mutta muita vuosimalleja on kyllä tullut Ruotsiin (nähtävästi) todella vähän.
     
  8. 383

    383 Gearhead

    ei niitä turhan paljon ole suomessa on yksi 69 farmari. kerran näin ruotsin kisoissa 68 2d ht
     
  9. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Meikäläisen pihassa lepäilee -65 2d ht.
     
  10. rokkitane

    rokkitane 1st gear

    Ämmänsaaressa oli yks 4D -66 Beaumont. Ihan kunnossa oleva. Möivät sen jonnekin, en muista minne. Kutosella ja rattiveivarilla.
     
  11. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Muisti palailee pätkittäin Tuo oli Canso
     
  12. mikki72

    mikki72 Gearhead

    Riihimäen seudulla majailee yksi ´65 4d. 230cid ja manuaali.tummanpunainen ja pääkaupunkiseudulla pyörinyt nuoruutensa.
     
  13. hodis

    hodis 3rd gear

    Kävin katsomassa 80-luvun puolivälissä 66 Malibua Kärsämäellä, samassa pihassa oli pukille nostettu muistaakseni 64 Belmontti.
     
  14. blackrussian

    blackrussian Gearhead

    Toi Tweety-81:sen custom 2d ht on siirtynyt nyt hämeeseen ja purku ja peltityöt aloitettu...ens kesäks ei ehkä kerkee kun on muitakin projekteja mutta seuraavaksi viimeistään.
     
  15. Letku

    Letku 3rd gear

    Tuollainen tulee ens viikolla pihaan.
    Neljällä ovella, talous kutosella, kytkin käsi yhdistelmällä vaihteen vaihto rattipylväästä.
    Laatikko vaihtuu automaattiin keväällä/kesällä.
    Vuosimalli 1964 ja vissiin jopa Suomi pirssi.
     
  16. Letku

    Letku 3rd gear

    Tämäkin on nyt leimattu.
    Viimeeksi leimattu 1984.
    Laatikoksi vaihdettiin 350 automaatti, kun ei saatu manuaalin vivustoja säätöihin.
     
  17. MadMax

    MadMax Gearhead

    Tämä ketjuhan on aivan kokonaan jäänyt huomaamatta. Hodis, onnittelut autovalinnasta. Minä olen se "kilpakosija" joka soitti juuri silloin kun olitte lastaamassa kasaa kyytiin. Jälleen kerran myöhästyin päivällä. Tuo sulattopelottelu ei ollut kuin myyntikikka, näin myyjä minulle naureskellen paljasti. Halusi hieman jouduttaa kaupankäyntiä ja onnistui...
     
  18. hodis

    hodis 3rd gear

    Kiitosta ja Letkulle onnittelut leimasta, ehkä joskus tuore muste käryää täälläkin. Viime kesänä en tehnyt mitään tälle projektille, mutta nyt on puhallettu ja runko on tuossa tallissa hitsausta odottamassa. Uusi lattia on seilaamassa jenkkilästä. Iso on projekti, ei tuo 80-luvun hiekkapuhallus ainakaan työtä ole helpottanut.
    Monta autoa olen käynyt katsomassa ja monesti myyjä on sanonut, jos ei mene kaupaksi, niin laittelen itse. Tämän myyjä ei sanonut, minkähän takia? No on tuossa ruostetta kokorahan edestä.
     
  19. TKorpi

    TKorpi 1st gear

    Kuinkas projekti etenee? Tuo saattaa olla isäni suomeen kanadasta vuonna 1974 tuoma yksilö.
     
  20. mievissiin

    mievissiin 1st gear

    No joo, en voinu olla huomaamatta tätä, Miulakii on ihka aito beumontti 67 ja isolohko papereil... suomi autoja...
     

Kerro tästä muillekin!