ACS 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja luppes, 3.11.2011.

  1. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tässä FHRA'n kulukorvausasiassa olis kyllä hieman säätämisen tarvetta.
    Omallakohdalla homma on käynyt niin että kun olen kerhon X jäsen ja kerho on pyytänyt autoani acs'sään muutaman kerran ja olen jokakerta lupautunut jos majoitus järjestyy. (messarin pihaan on tasan 500km) Tämä ei ole sopinut kun fhra maksaa kerholle 400e per auto ja raha ei kuulemma riitä.
    Kilometrikorvauksia en ottanut puheeksi .
    Tästä seuraa tilanne että kerhot haalii kalustonsa lähialueilta ja käyttävät fyyran maksamat korvaukset oman toimintansa tukemiseen muulla tavoin kuin on ajateltu.
    Tää on ihan ok, kerholle hyvä järjestely, fyrkkaa tulee ,mutta maksavat näyttelyvieraat ei pääse koskaan tutustuun niihin pitkämatkalaisten ajoneuvoihin jotka jää tämän toimintamallin takia tulematta .
    Muissa näyttelyissä (Esim Oulu, joka on mielestäni paras näyttely näytteille asettajan kannalta) maksetaan kilometrit ja tarjotaan majoitus automaattisesti, kaikille järjestäjän taholta, vaikka olisi kyseessä olisi kerho-osasto.
     
  2. Hymy

    Hymy 1st gear

    Tämä ei päde kaikille yksityisille ajoneuvontuojille. Valikoidusti FHRA maksaa tämän kaavan mukaan. Säästääkseen kuluissa vai naaman mukaan?
     
  3. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Korvaus ei ole likikään tota luokkaa per auto.
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    Jaa, en sitten tiedä, näin mulle kerrotiin.
    Luppe vois varmaankin kertoa oikean summan?
     
  5. Voihan se olla että halutaankin vaan kavereiden ja lähipiirin autoja sinne ACS:n , toki monia varmaan kiinnostaa minkälaista kalustoa on kehä kolmosen ulkopuolla?

    Samat autot vuodesta toiseen luottaen siihen että yleisö vaihtuu , ja varmaan vaihtuukin tai kyllästyy kokonaan ?

    Tuo kerhoille maksettu summakin taitaa vaihdella , ainakin kuulemani mukaan FSRA sai noin puolet tuossa aiemmin mainitusta / auto....
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sehän on just tosi hienoa jos toisille maksetaan näin ja toisille noin.
     
  7. fe390

    fe390 Gearhead

    Kerhoille maksettava summa on ilmoitettu ennen näyttelyä FHRA:n sivuilla.
    Viime vuosina summa on ollut 120,-/auto ja tänä vuonna "juhlavuoden kunniaksi" 200,-/auto.

    Meidän kerhomme (VanHa) ei maksa tuosta summasta auton tuojille, vaan rahat käytetään kerhon yhteisten tapahtumien rahoitukseen. Normiharrastajalle auton saaminen Suomen suurinpaan näyttelyyn on yleensä ollut riittävä palkkio (pääsylippujen ja kerhotuotteiden lisäksi).

    Olen ollut 19 kertaa tavalla tai toisella näytteilleasettajana FHRA:n näyttelyssä. Pysäköintimaksuja lukuunottamatta olen ollut tyytyväinen järjestelyihin.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulle ainakin korvattiin kilsat eestaas ja junaliput kotiin ja takas näyttelyyn tai ois maksettu hotellitkin jos oisin jaksanu jäädät tampereelle kökkiin. Epäilen vahvasti että volvokerho ois kaivanu rahat omasta pussista, mut ehkä ne sit ei saanu rahaa järjestäjiltä tai sit sai?!
     
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ok, siis olin väärässä tosta summasta.
    Eli rahaa maksetaan, mutta kerhot käyttää sen muuhun.
    Auton tuojat maksakoon kulunsa itse.
    Vantaalaisille harrasteautoilijoille yllämainittu palkkio on varmaakin ollut riittävä.
     
  10. pas2

    pas2 Gearhead

    Jeps. Helppo Vantaalta on huudella korvauksen riittävyydestä kun ei ymmärretä pohjoisen harrastajien kuluja...
     
  11. luppes

    luppes 1st gear

    Eli spekulointi korvauksista jatkukoon.

    FHRA siis maksaa kutsutuille ja kirjallisen sopimuksen tehneille korvauksen
    joka on siis sopparissa sovittu, näitä sopimuksia on tehty ACS puolella 42 ja TCS 27, lisäksi nuorirakentajat 24. Loput on kerhojen, yritysten yms. osastoihin kuuluvia.
    Kerhoille maksettava korvaus on kerhoille etukäteen ilmoitettu ja oli autokohtaisesti laskettuna 200e/auto, tosin korvauksen saamisen ehtona oli että kerho tekee osastolleen somistuksen, somistuksista voidaan olla montaa eri mieltä, onko yksi kuusen karahka somistusta ?
    Myöskään kerhojen osastoille haalitut uudet autot eivät kuulu mielestäni korvauksen saajiin. kerhokorvauksen piiriin kuuluvien autojen määrä on n.160.
    Eli jos kerho on kutsunut jonkun auton osastolleen niin sen kustannukset eivät tosiaan kuulu näyttelyn järjestäjälle jo sen takia koska näyttelyn järjestäjä ei voi vaikuttaa osastolle tuleviin autoihin.
    Tämä on käsittääkseni Akselillekin etukäteen tullut selväksi.

    Kerho osastoista aiheutuu myös kuluja järjestäjälle, mattojen, aitojen, sähkön ja valaistuksen osalta nämä kulut ovat n.1500 -1800euron luokkaa / kerho.
    FHRA:n tai FTCA:n jäsenkerhoja on näyttelyssä 29 kerhoa.

    Moottoripyörien osalta on tehty ns.ronttisumma korvaus Kopterin ja Bomberin kanssa ja he hoitavat näistä aiheutuvat kulut.

    Kokonaiskulut näyttelyajoneuvoista niin yksityiset, kuin kerhojen osalta kipuavat yli 130.000 euroon.

    - Luppe -
     
  12. luppes

    luppes 1st gear

    Oho !

    Unohtui ulkolaiset tuonnit ja heidän matkat ja rahdit sekä jotain yksityisten autojen tuojien alueilla olevia rakenteita joten kokonaiskulu ajoneuvoista lähentelevät 200.000 euroa.

    - Luppe -
     
  13. Kun autoani kysyttiin näyttelyyn FSRA:n toimesta(hotrod of the year 2011,mutta en taida kuulua ns FHRA:n kultapossukerhoon , vai miten Luppe haluasisi vaikuttaa kerhojen toimttamiin autoihin?) , puhetta ei ollut koko korvausasiasta ja oletin sen asian olevan itsestään selvyys ,niinkuin aiempina kertoina jolloin olen ollut ACS:ssä näytteilleasettajana.

    Enkä enää asian selvittyä mennyt lupaustani auton tuonnista pettämään.

    Eihän nämä nyt maailmaa kaada mutta tällähetkellä omat finanssit oli sen verran punaisella että oikeastaan tuohon ei olisi ollut rahkeita.

    Mutta kuten sanoin niin anti olla ACS.
     
  14. pas2

    pas2 Gearhead

    Mun lukemisen ymmärtämisellä pitäis olla "anti olla FSRA" tai sittenvaantajuu.
     
  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^^^asiallisia vastauksia.

    En ole Fyyran jäsen, enkä myöskään omista näyttelyautoa, eli en ole kenenkään puolella tässä.

    Ylläesitelty asioiden jappasu ja asialinen faktojen jako on hyväksi. Epäkohtia varmasti on joskus tapahtunut, osaltaan niitä voidaan tässä puida, jopa oikaista?
     
  16. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^ ...aivan loistava heitto :rotfl:
     
  17. Voihan sen tietysti noinkin ajatella ,mutta tarkoitin tuossa että puolestani Hesan näyttely saa jäädä jatkossa väliin , koska Tre:en ja Oulun näyttelyiden suunnalta asiat sujuvat , eli majoitukset ja km korvaukset hoituu huolimatta siitä mitä kautta ajoneuvo valikoituu näytille...

    FHRA:n jäsenkerhojen ja niiden jäsenten aliarvostus tässä mielestäni paistaa läpi.

    Ja tuota tekstiä jota lainasit ,tarkensin silläaikaa kun olit hyvän kommenttisi tuohon ylle laittanut ,paskaks.
     
  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  19. pile

    pile Gearhead

    mulle lähetetty vapaa lippu oikeutti yhtenä päivänä näyttelyssä käyntiin ei kokoajaksi mutta käyntipäivällä ei ollut väliä.[/quote]

    Jos maksoi jäsenmaksun joulukuussa niin silloin tuli kokoaikalippu ja jos maksoi myöhemmin niin tuli kertalippu.[/quote]
    olen maksanut maksut joulukuussa että se siitä,ei sen puoleen tuo piisas mulle aivan hyvin. mutta kokoaikalippua ei vaan saanut. ja piste.
     
  20. FinalFins

    FinalFins 3rd gear

    Tuli tuolla käytyä maanantaina, kalusto oli kyllä upeaa, mutta turhan ahtaasti laitettu esille. Kiitokset kaikille jotka ovat viitsineet autonsa tuoda näytille, jopa omia kustannuksiaan säästämättä, josko sitä saisi taas itsekin tuosta virtaa ja saisi itsensä tuonne tallin suuntaan.
    Nuo sängyt, paljut ja paviljongit olisi kyllä voinut työntää johonkin nurkkaan. Viimeisen kymmenen vuoden aikana tuolla on tullut käytyä joka vuosi, sitä ennen satunnaisesti 80-luvun puolelta asti, mutta tuo kaupallisuus alkaa kyllä paistaa siinä määrin läpi, että tulevina vuosina tulee kyllä harkittua hyvin tarkaan, josko sitä jatkossa tuo Hot Rod & Rock Show olisi se kauden avaus näyttely, muutenhan autot ovat enemmän omassa ympäristössään ulkona.
    Valokuvauksen kannalta tuo messuhalli on todella ankea paikka, toisaalla on pirun pimeää ja toisin paikoin on sitten taas valoa riittämiin, aikahan kuluu kameran jatkuvaan säätämiseen. Niin ja nuo iloisen punaiset ja vihreät matot voisi kyllä heivata hevon kuuseen.

    Kuvista tulikin sitten ihan perusräpsyjä, niitä voi ihmetellä tuolla:
    http://finalfins.kuvat.fi/kuvat/American+Car+Show+2012/
     

Kerro tästä muillekin!