ACS 2015

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja RS23V0E, 11.2.2015.

  1. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Kuulin myös vähän semmosta koodia että taas oli mennyt huonompaan suuntaan. Onhan se nimi nykysellään ehkä vähän harhaanjohtava, suurin osa varmaan tulee niitä amerikkalaisia katsomaan.
     
  2. *mape*

    *mape* 1st gear

    Sen "American" vois pikkuhiljaa jättää pois tosta messunimestä...
    Ei kyllä säväyttäny mikään =(
    (paitsi se sininen Nova)
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Oliko se sellainen kalsarin sininen 242 Volvo?
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Vähän samoilla linjoilla. Ei noi juustokauppiaat kyllä kuulu tuonne sitten mitenkään ! Samoin sirkushuvit eli pallonheittoa, joka heitto voittaa ! Paikan päällä leivottuja munkkeja, pottuputiiikki... hoh hoijaa

    Jos ei lasketa autokerhojen ständien autoja niin ei kyllä paljon yksittäisiä tuojia ollut. Hienoja autoja oli, mutta jotenkin tuntui että loppujen lopuksi aika vähän oli jenkkejä.
     
  5. Del Monte

    Del Monte Gearhead

    Siispä keväällä kohti Lahtea Classicin ja syksyllä Jenkkiauto näyttelyyn, ovat mielestäni erittäin hyvät näyttelyt, on sielläkin noita myyntikojuja mutta fiilis on todella hieno sekä puitteet.
     
  6. jpe

    jpe 3rd gear

    Sama juttu, pienoinen pettymys oli. Aivan liikaa kaikkea muuta kuin esittelykelpoista Ameriikan kalustoa ja ylipäätänsä autoja. Ei kyllä haluaisi maksaa siitä että pääsee katsomaan jotain Audin TT ständiä tai tivoliin kuuluvia telttoja ja italiaanoja myymässä juustoa. Huonompaan suuntaan mielestäni menee tämä, mutta ensivuonna tullaan taas silti ihan jo kannatuksenkin vuoksi.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei, kun 740.
     
  8. ata

    ata Gearhead

    Meikäläisen kuvat sunnuntailta näyttelystä. En kyllä vieläkään ehtinyt oikein kaikkea katsoa niin paljon kuin itse olisin halunnut, vaan aika loppui taas kesken. Tänään tosin olinkin näyttelyssä vain osan aikaa FHRA:n kevätkokouksen jälkeisen ajan. Kokous olisi voinut alkaa jo klo 10 esimeriksi, niin olisi jäänyt enemmän aikaa näyttelyssä käyntiin kokouksen jälkeen...

    Mutta tässä se kuvalinkki, näissä sunnuntain kuvissa itselläni on vähän erilaisia kuvakulmia, sammakkoperspektiiviä ja lintuperspektiiviä. Moni ihmettelikin kun aluksi nostelin matalaksi säädettyä kameran jalustaa kameroineen autojen vierelle ja sitten myöhemmin "järkkäriselfietikun" kanssa koikkelehtimista. Langaton kameran etsin ja etälaukaisu kännykän ruudulta osoittautui mainioksi systeemiksi. :)

    http://ata1.kuvat.fi/kuvat/2015/FHRA+AC ... +5.4.2015/
     
  9. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Tässä on yksi syy siihen,miksi esimerkiksi minä en ole käynyt noin 10 vuoteen tuolla "american car" show:ssa :odroll: ...Kun sinne on päästetty kaikenlaista tuninkipaskaa ym.muuta paaliin kuuluvaa roinaa....Ja ne pääsylippujen hinnat :odroll: ....Lottovoittako niillä haetaan :eek: .... :wc: :lol:
     
  10. mista

    mista 3rd gear

    Ei vaan täysin näytelykelvoton musta 700-sarjalainen..
     
  11. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mä oon ny ollu tual kolme päivää, joxeenkin oon ilmeisesti ollut eri näyttelys ku nää pettyneet harrastajat, onpahan ollu hiton hieno näyttely, jos mä olisin Korpela niin mä sanoisin "Aivan mahtavaa, kertakaikkiaan" mut ku en oo ni sanon vaan näyttelyn olevan ihan saatanan hyvä....
     
  12. deadline

    deadline 1st gear

    Tuli nyt sitten käytyä parin vuoden tauon jälkeen american car showta kahtomassa.Ei aiheuttanut mitään wau elämystä tauonkaan jälkeen. Lippalakki osasto oli näemmä liitetty ameriikan linttojen kanssa vierekkäin osastoille. Neljän tunnin aikana jumputi jumputi osasto sai päänsäryn aikaan.Samat autot noissa kiertää vuodesta vuoteen,väri vaihtuu ja joku on hokannut laittaa muutaman uuden kromilistankin jopa paikalleen.Yks mikä itseä häiritsee on autojen paskasuus..vanteet paksun jarrupölyn peitossa,pyöränkotelot tippuu kuraa matoille. Maalipinnat on naarmuisia/maalipölyisiä lähes jokaisessa vehkeessä.Samoin kuin ikkunat on maalisumun peitossa lähes joka autossa. Muutama vehje oli kuin suoraan kadulta ajettu sisään. Panostaisivat edes sen verran autojen siisteyteen,kyseessä kuitenkin autonäyttely,eikä mikään paikalliskerhon kevät kokoontuminen nesteen pihalla. Tuskin se yllätyksenä tulee jollekin kenen auto on tuonne valittu,että jos ei oma taito riitä putsaukseen niin veis johonki ketä työn osaa.Krääsä myyjät muistuttaa kaikki toisiaan tavaroiden suhteen,ihan kuin olisivat samaa "ketjua". Kakspyörästen osastolle ei viittynyt edes mennä,bomber osastolla joku tais äänien perusteella kokeilla onko rajoitin vielä tallella...olihan se. Latelan jätkät veti kaikki lippispäät ja bensalenkkarit ja mopoautomiehet bussinsa ympärille.

    Joku oli tehnyt caliprasta porealtaan...ehkä maailman järkevin ratkaisu.Onhan yks huoli tienpäältä pois. Kiitos ja anteeksi.. Niin ja ne liput 28e+pysäköinti 11e..ihanan kallista. Samoin kuin kahvilan hinnat..kahvi 3,90e ja perussämpylä 5,90e..emäntä otti kahvin ja juustokakun palan niin 10e homma..huh.
     
  13. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Kiitos deadline että vaivaiduit rekisteröityä Overdrivelle.
     
  14. Käkö

    Käkö Gearhead

    Helvetin hyvä idea, prätkät o omassa hallissa, vihdoinkin, ja nää tuuninki ja ratiohirviöautot heti yenkkareiden jälkeen...

    Mä en ole koskaan tykänny näistä muovikoteleoista mutta niistä silti löytyy helvetin hienoja laitteita helvetin hyvillä poppivehkeil varustettuna... Käy mulle ja pipo nousee ku o hienosti rakennettu muovikuula...

    Nyt on yenkkarit ja nää tuununkivehkeet yhdistetty, aivan helmee, molempien lajijen / omistajien / rakentajien/ hangaroundit joutuu omalle osastolleen kattelemaan mitä muut o tehny ja se jos mikä tekee hyvää auto/pyörä harrastajalle...

    Se mistä en tykänny oli Bomberin myyntiosasto, joo mä tartten tollasen banditin potan kesän rientoihin, jäi ostamatta... Joojoo, mä tiedän , ei mun kuulutksistakaan tykkää ku ehkä 1 prosentti mut täähän o tällänen palsta mihin näist voi avautuu...
     
  15. mista

    mista 3rd gear

    Torstaina tuli kierrettyä ja olin kyllä jenkkivehkeisiin hemmetin tyytyväinen. Todella hienoa kalustoa. Tuning puolikin tuli kierrettyä, mutten saanut mitään kiksejä niistä vehkeistä vaikkei siis ole mitään niitä vastaan. Itselläkin ruotsalainen oldskool kikotin löytyy.

    Eniten ihmetytti ne keskeneräiset vehkeet joissa ei edes ollut mitään mullistavaa. Ymmärrän keskeneräisen projektin jos siinä on jotain todella mullistavaa eli jos sillä on ihan oikeasti katsojalle jotain annettavaa jo siinä vaiheessa. Ei ollut noissa.. Luulis, että jengi malttaa vuoden pitää vehkeensä tallissa ja tuoda ne näytille kun ne on oikeasti siinä kunnossa, että voi kuvitella jonkun maksavan itsensä kipeäksi nähdäkseen ne.

    Krääsämyyjät on nykyään vitsaus kaikkialla. Ikävää vaan, että messujen kuluja on katettava myös ottamalla sitä paskaa sinne täytteeksi, jotta saadaan osastovuokrat.

    Prätkäpuoli oli kohtuu jees ottaen huomioon, että kyseessä ei ole prätkämessut. Samaa harrastajakuntaa kuitenkin kyseessä, joten en niitä poiskaan jättäisi.

    Mutta tosiaan american car show nimenä on ehkä hieman huono. Tuning autoja on vain liikaa. Ja tämänkokoisessa maassa puhtaasti suuren luokan jenkkinäyttelyn järjestäminen ei varmaan vaan enää onnistu.
     
  16. Käkö

    Käkö Gearhead

    Missä helvetis sä olet ollut, mä olen ostanut tuolta kahvia 2 euroo kuppi... sämpylästä ja juustokakusta en tiiä ku ei niitä tuu syötyy... Helvettiäkö sä täällä mariset hinnoista, ilmottaudu vapaaehtoiseksi työntekijäksi näyttelyyn niin pääset ilmaiseksi sisään, teet työtä, ilmaiseksi, 10-12 tuntia päivä, saat ilmaisen ruokailun ja näet satavarmasti kaikki ajoneuvot,ilmaiseksi, nyös ne hienot ja helvetin hyvät... Mä en saa tolta muuta alennusta ku ilmaisen sisäänpääsyn, ilmaisen ruokailun, ilmaisen 12 tunnin työpäivän eli kaikki OK, mun puolesta...
    Krääsämyyjii on tänä vuonna vähän, ite bomber osastosta en välittäny itekkään ja kalliista en tiedä, päivä parkissa mannerheimintiellä ilman vitosen parkkilippua tai jos sen vitosen parkkilipopu o menny yli ni se o 60 euroo pysäköinnistä.... Joo, ihanan kallista munkin mielstä ja aina ulosotos...
     
  17. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Tämän päivän ottamukset:

    http://tdp.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat/Am ... nday+5.4./

    Vähän läskiksi meni noi moottorikuvat, mut onneks on päivä uus huomenna.

    Täytyy sanoa et mä en kyl nähny juuri missään maalisumua tai hirveitä skraidua yms mitä deadline on nähnyt "lähes jokaisessa vehkeessä"... ehkä kannattais pestä ne rillit välillä... 8)
     
  18. Käkö

    Käkö Gearhead

    Toi kuollulinja on kyl käyny näyttelys mut ei tänä vuonna eikä täl vuosituhannella, se vaan o ny saanu tiatokoneen jotta pääsee rääpimään... Tai sit me vaan ollaan oltu eri näyttelyis samaan aikaan...
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, oikein piristävä viesti oli. :rotfl:
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    minusta siellä oli kivasti näkemista jenkki autojen lisäksi, tuuninkin puolella mm.. tuplaturbo lambo ja vette jossa asioita oli viety pitkälle.. mopopuolella upea hayabusa tunturi ja asialliset customit.. muskeliautojakin oli mukavasti mikä omaa mieltä lämmitti ja eka kertaa ostinkin jotain tuolta kun oli lätsäfirma siellä hienoja lakkeja kaupittelemassa, totta että messukeskuksen elitarvikepuoli on arvokasta mut näyttelyn järjestäjä niihin tuskin voi vaikuttaa ja noilla mennään siellä messukeskuksessa kaikkien tapahtumien kanssa... huominen vielä ja lähes viikon reissu done..
    Pari suuren maailman herkkua olisi toki piristänyt näyttelyä mut taisi tällä kertaa olla budjetti kysymys niiden hankkimiselle.Muuten olin kyl itse tyytyväinen kokemaani.
     

Kerro tästä muillekin!