ACS 2018

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Marklin, 12.2.2018.

  1. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Hemmingsin lämiskää kuukausittain pläränneenä minusta taas tuntuu, että 80-luvun autojen arvostus alkaa nostaa Atlantin takana päätään. Eritoten 80-luvun 'survivorien' hinnat tuntuisi välillä olevan semmoisissa lukemissa, että täällä Härmässä pidettäisiin ko. pyyntejä lähinnä mielenvikaisten vitseinä.

    Että jos omistaa 80-lukulaisen, räpeltämättömän, Camaron tai Firebirdin, niin ei välttämättä sitä kannattais alkaa enää missään nimessä 'tuhoamaan'.

    -JJ-
     
  2. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Jos perus Suomi-köyhä aikoo rikastua sijoittamalla niin kannattaa kyllä kääntää katse muualle näistä romuista. Voi helpottaa kun sitten hankkii sellaisen kärryn joka miellyttää ja johon on varaa, ja vaan naatiskelee elosta sen kanssa.

    Mitä itse katselin muutama vuosi sitten 90-luvun V8 Birdejä Saksasta niin tarjonta oli heikompi kuin Suomessa. Ja jos jotain oli niin taloudellisesti haku ei järkevä vs. hankinta Suomesta.
     
  3. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Olen samaa mieltä, että jos on vähän ajettu alkuperäinen 350-tekniikalla oleva Gen3-laitos tallissa niin voi olla, että vaikka kuinka mieli tekisi, niin on parempi jättää se mattamusta väri pintaan vetämättä.
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Turha niitä 80 luvun pelejä on sääliä. Niistä ei koskaan tule mitään uber kalliita keräilyautoja. Pääsääntöisesti rumia ja aneemisella tekniikalla.
    Taitaa jäädä perikunnan hävitettäväks jos niitä nyt rupee säilömään ja odottamaan et ne maksais 4-5 kertaa duunarin vuosipalkan verran.
    Camarot ja FB:t voi jollakin tapaa pitää arvonsa mutta muuten sit varmaan onkin hiljasempaa.
    Mutta niistäkin on varmasti enemmän iloa ku rakentelee niistä mieleisensä harrasteen.
     
  5. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Tasan 10 vuotta sitten "Peltsit" kirjoitteli samalla tavalla 70-luvun autoista ja siitä 10 vuotta aikaisemmin 60 luvun jne jne... Tiedät miten tämä jatkuu.

    Olen kyllä itsekin sitä koulukuntaa, että harrastamiseen kuuluu se että vehkeillä ajetaan. En siitä huolimatta lähde väittämään, etteikö noista 80-luvun vehkeistä tule ihan samalla tavalla klassikoita kuin aikaisemmistakin vuosikymmenistä, kun kello käy.
     
    jariha ja Pertti K tykkäävät tästä.
  6. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Poislukien 4-oviset 325:set :) :)
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kattokaas mitä ne 80-luvun e30 Bemarit maksaa nykyään... Niinpä niin.
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ei maailma toista itseään ja 50-60 luvun autot ovat olleet harrastusten kohteena jo 80 luvun alusta. Mutta vuonna 2018 ei 80-lukuset autot ole saaneet harrastajien keskuudessa minkäänlaista arvostusta, eli 30-40 vuotta ei ole viellä herättänyt kiinnostusta. Ne oli silloin rumia ja ovat edelleen sitä. Ei maailma aina toista itseään.
    Jos uskoisit omiin juttuihisi niin olisit ostanut nettiautosta pois kaikki orggiskuntoiset firebirdit 5000e/kpl. Varmaan niit olis siellä muillekki rikkauksista haaveileville.... no et taida kuitenkaan uskoa niiden arvonnousuun eli ostamatta jää...
     
  9. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    No nyt Peltsit sotket ja hämmennät asioita niin pahasti, että pitänee yrittää selventää. Yritän korjailla niitä yksi kerrallaan jos sopii?
    1. Uskon juttuihini. Hymiö silloin tällöin perässä kertoo, että hassuttelen.
    2. En sijoita autoihin, harrastan autoja ja niitä on muutamia. Joidenkin niiden arvo on noussut matkan varrella, mutta minulle ihan yksi ja sama, tykkään vain ajaa niillä (kun ennätän).
    3. Historia todellakin toistaa itseään, erityisesti keräilyesineiden kohdalla. Autojen tapauksessa muuttujana on se, että et voi olla ihan varma mistä mallista tulee haluttu klassikko ja mistä romurautaa. Mikä myöskin Peltsi voi tulla sinulle yllätyksenä on se, että kaikkien autojen hinta ei ponnahdakaan ylös tietyn ajan jälkeen (esim. Tasan 30v ja 4kk jälkeen tms.). Voipi mennä enempi tai vähempi aikaa.
    4. Maailmassa on todella paljon 80-luvun autoja joiden hinnat on nousseet pilviin, joten et liene kamalasti klassikkoautojen hintakehitystä seuraillut? Ei se mitään, saat anteeksi. Otetaanpa nyt sitten esimerkkeinä vaikkapa E30 korin M3 bemarit, 6-sarjan bemarit, Opel Mantat (Saksassa), ZR1 Corvettet jne. jne.
    5. En haaveile rikkauksista.
    6. Bowtie:lle: Kaiken olen nähnyt kun 4-ovinen 90-luvun 325 on haluttu :) (tässä oli se hymiö perässä!)
     
    ata ja Pertti K tykkäävät tästä.
  10. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Alkaa toi kasari poniluokan räpeltämättömät olla hinnoissaan jenkeissä, pienillä kilsoilla olevat perus gt-mussetkin huutokaupoissa on aika rajuissa hinnoissa, saati vielä erikoismallit.

    Tosin, mikä on lätäkön toisella puolella haluttua, ei ole sitä täällä.
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Erikoismallit kyllä pitää hintansa ja tuosta sun listasta itsellä ollut kaksi ennen kun siirryin harrastamaan 60 lukusen raudan kanssa.
    Monet halutuista 50-60 luvun harrasteautoista oli aikoinaan perus käyttöpirssejä joita duunarit pysty ostamaan. Mikä tälläinen harraste jenkki löytyy 80-luvulta.
    Eikö 80 luvun 325 bemmin saa tonnilla?
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Pikavilkaisulla Nettiautossa yks jäärata-raato 1600, sitten hintahaitarin yläpäässä avoa ja 2d mtech-2:sta 14-15 tonnia...
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Pyynnit näemmä pari tonnia.... mitä noista sit mahdetaan maksaa.
    Kaverin 528 näyttää olevan siellä myynnissä 4500e. Maksoi siitä viime syksynä 1800e. Eli Bemarien pyyntihinnat on ilmeisesti hurjassa kasvussa.
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    e30-korisia 2:lla alkavalla pyynnillä 2 kappaletta... Melkeinpä ne mitkä on alle 4-5 tonnia on aika romuja, ehjät maksaa siitä ylöspäin. Ei käy kiistäminen että on niiden hinnat ollut nousussa jo muutaman vuoden. e36:ia eli ysärivehkeitä saa vielä pariin tonniin...
     
  15. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Anna Bowtie olla. Peltsi on nyt muun maailman puolesta päättäny että 70-luvun jälkeen valmistuneista autoista ei tule haluttuja koskaan ja parempi viedä paalaamoon jos sinnekään. Ei sen kanssa kannata tuosta enempää jankata, kun ei mitkään faktatkaan tunnu painavan mitään.
     
  16. 1320

    1320 Gearhead

    Ja eihän siitä ole kuin muutama vuosi kun noita G-Body El Caminoja sai vielä edullisesti, ja siis nimenomaan ajokuntoisia, leimattuja ja suht siistejäkin. Nyt halvin näkyy olevan hintaan 4000€, ja se ei ole mikään kovin siisti yksilö...
    Veikkaan, että noille laatikkomallin Capriceille käy sama ilmiö lähivuosina, etenkin kun niistäkin hyväkuntoiset alkaa olemaan aika harvassa jo nykyään.
     
    jariha, 12345678910, Stang_81 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuossa hienosti säilynyt 323i. Noita ei montaa enää ole alkuperäiskunnossa.
    Näkyy myös hintapyynnissä.
    https://www.nettiauto.com/bmw/323/8885850
     
  18. superbird

    superbird Gearhead

    Taas on pojilta karannut mopo käsistä, ei hirveästi liity acs 2018
     
    Desoto57, simeoni, jjjkkk ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Joo ja täällä Härmässä tuntuu toisinaan olevan lähtökohta se, että kun vuonna 2005 oli kilikalilla mattamustaksi maalattu, paskaksi laulettu, Camaro Pick-up keltaisessa pörssissä tonnilla myynnissä, niin ei räpeltämätön ja pick-upoimaton Camaro voi maksaa kuin maks. 2000e ... tai Kaarnea lainaten, 23,15e ...

    -JJ-
     
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tätä pitäis ehkä käydä siellä vanhassa kaarnen ketjussa, Harrasteauton reaaliarvo...

    Hyvinkin väärinkäytetty, viinimaailmasta tuttu termi, Vintage. Tarkoittaa hyvää vuosimallia olevaa. Pari esimerkkiä:

    Mustang: Vintage 64-73, FOX-koppa, veikkaan, että 2005-2010-retromustangista aikaa myöden tulee myös. Välimallien arvostus/hinta kasvaa maltillisemmin.

    Peugeot: 80-luvun 205 GTI on haluttu klassikko, 70-luvun etuveto 305 ei niinkään.

    Noin yleisesti autojen keskiarvollinen hinta kasvaa, kun mädimmät yksilöt sulatetaan pois. Jäljelle jääviä ei ole kaikille.
     

Kerro tästä muillekin!