ACS 2023.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rami_Vaan, 10.4.2023.

  1. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Kävin sunnuntaina katsomassa ACS-näyttelyä.

    - Valitettavasti se oli suuri pettymys... Onneksi minulla on kulttuuriseteleillä ostettu kausikortti, niin ei jäänyt harmittamaan asia niin paljon (vaikka olen jopa sitä mieltä, että se 2 x 3.10€ = 6.20€ HSL:n lippuista oli jo vähän liikaa siitä 'huvista').

    Toivottavasti jotkut muut pitivät siitä, sillä jos fiilingit oli samat monilla muillakin, niin ei hyvältä näytä tulevaisuus.

    - Lopuksi tämä on vain minun mielipide, josta ei tarvitse (mutta saa jos niin haluaa :poff:) ottaa nokkiinsa.
     
    Muokattu: 11.4.2023
    Miksu.1g tykkää tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Minkä takia näyttely oli suuri pettymys?
     
    faffeli tykkää tästä.
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kun kerran kyseessä on drag racing osio, niin oletettavasti siksi ettei sitä kalustoa juurikaan nähtävillä ollut, eikä esillepano ollut kovin hyvä niiltä osin. En tie, mun mielest ihan ok show ja jengiä tuntu riittävän.
     
  4. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Kevät on kai kilpureille vähän huono ajankohta kun tuppaavat vielä olemaan tallissa palasina.
    Eikös se ihan kilpurinäyttely ollu aikoinaan keski-kesällä messukeskuksen pikkuhallissa ja Dipolissahan oliko -89? syksyllä kauden jälkeen. Et silleen ehkä otollisempia ajankohtia kilpureita bongailla jos ei käy kisoissa luonnollisessa ympäristössä bongaamassa:D
     
  5. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Ramin kanssa aika samoilla linjoilla, paitsi meidän perheestä lähti kolme ja kustannukset junamatkoineen, lippuineen, ruokineen ja narikoineen oli n.420€. näiden kanssa kyllä pystyy elämään kun ei tullut pääsiäisenä lapissakaan käytyä.

    -Eniten hämmennyin siitä kun autot oli ripoteltu ympäriämpäri ja en saanut oikein koppia missä oli mikäkin alue. Poislukien mopot ja moottoripyörät jotka oli selvästi omalla alueellaan mutta aivan liian ahtaasti.

    -Palkintojen jakoa mentiin kattomaan hyvissä ajoin ennen kolmea, mutta tää viikonlopun "kohokohta" oli täys pannukakku.
    Odotin että palkittujen kuvat näytetään lavan päällä olevasta suuresta screenistä aivan kuten monessa pienemmässäkin näyttelyssä. Nythän vaan luettiiin pikapikaa voittajien nimet ja kulkineet yhteen putkeen ja jäi täysin arvailujen varaan miilanen vehjes oli kyseessä.

    Edellispäivänä tehty simppeli powerpoint esitys olisi pelastanut palkintojen jaon.
    Mielestäni tämän kokoiseen näyttelyyn ei enää kuulu ruutupaperi.
    Pitkänlinjan harrastajien (lavalla olevien herrasmiesten) pitäis ulkoistaa tämä jollekin nuoremmalle osaavalle joka hoitaas tuon homman käden käänteessä.

    -Peoples choice hämmästyttää edelleen.
    Äänestä netissä. Voittaja löytyy kellä eniten fb jne.. seuraajia. nytkin voittajalla oli äänestys "kamppanja" sivullansa päällä.
     
    Muokattu: 10.4.2023
    Tunaman, Challenger Rtee, Rami_Vaan ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Helsingissä on ollut viimevuosina ihmetyksen aiheena:
    - People choice, joka jotain some pelleilyä.
    - nuori rakentaja palkinnot annetaan kakaroille, joiden isät tilaa kakaroilleen kiinasta bling bling kamaa ja sitten takki levällään puhutaan kuin meidän poika itse vaihtoi uuteen kiinanmopoon kaikki nämä osat. Mitä vitun rakentamista se on.
    Minusta nuori rakentaja palkinnot pitäs jakaa niille alle 20v autojen rakentajille, jotka oikeasti tehneet töitä tuning tms. vehkeen kanssa.
    -sitten nämä TOP 10 palkinnot annetaan myös autoille, jotka ei ole edes ajokunnossa tai tieliikennelaillisia/kelpoisia.

    Tampereellakin ollut ihmettelyä kun autoon vaihdettu moottori, muuten alkuperäinen ja on sitten palkittava full custom tai hot rod. Tai jos sisusta käsittelemätöntä alumiinipeltiä -> auto palkitaan. semmosen auton sisusta kohdalta pitää pistää arviointiruutuun pyöreä nolla. Muutenkin nämä jotka näitä arvioi pitää olla niin valveutuneita että katsovat auton joka paikasta.

    - onko itse tehtyjä osia vai onko bolt on rakennelma
    - alusta
    - konehuone ja takakontti
    - tekniikka
    - maali
    - tyylinmukaisuus oli sitten alkuperäinen, kustomoitu ....

    Monesti annetaan 1nen uudelle rakennetulle autolle vaikka on ihan bolt on osilla tehty tai alustaa ei ole tehty ollenkaan, vaan on keskitytty pintaan. Ei semmoinen voi olla palkittu.

    No, suuret raadit tietää. Joskus itsekin ollut touomarina ACS ja yritin pitää puhetta muille tuomareille että pisteytetään autot em. kohdista ja lasketaan joka auton kokonaispisteet. Ei tarvi välittää kuka on omistaja tai mistä päin on, kun se yhteenlaskettu pistemäärä per auto on se juttu.
     
    Gary Grand, sleepercooler, juko7 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    Eri mieltä. Mopo-Jonnet ovat pystinsä ja ACS-meriittinsä ansainneet.

    Rakentelijoiden ikätasoon suhteutettuna mopo-osasto oli hyvinkin tasokas ja hymyilyttävän hauska: Hienosti kiillotettuja moottoriosia. Eloksoitua alumiinia. Hiilikuitua. Yksityiskohtia. Aftermarket kilkettä. Omaperäisiä luovia ratkaisuja. Tasokkaita maalipintoja. Eli kaikkea sitä mitä lahjakkailta mopoikäisiltä rakentelijoilta voi odottaa näkevänsä. Täysin orkkis-kuntoisia 1970-lukulaisia tossumopoja unohtamatta.

    Tämän päivän mopo-Jonne rakentelijat ovat huomispäivän Auliksia. Näin se menee. Jos meitin hyvin käy.
     
    Muokattu: 10.4.2023
    faffeli, juko7 ja Rami_Vaan tykkäävät tästä.
  8. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Täytyy myöntää, että Mopo osastolla kävin useamman kerran (toisin kuin muilla osastoilla)... Tosin enemmän kiinnitin huomiota sen tekniikan virittelyyn kuin siihen BLING-BLINGiin.

    Ikuinen mopovirittelijä - kait!

    Alle 100 km nopeudessa pistin aikoinaan 80 luvulla itse portatulla orkkissylinterillä + omatekoisella tehoputkella ja itse tehdyllä äänenvaimetimella 100-piikkiset kevarit koville lyhyissä kiihdytyksissä.
     
    C4vettester tykkää tästä.
  9. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Täytyy myös liittyä kriitikkojen joukkoon, jotenkin vaisu fiilis näyttelystä jäi. Kai sitä on itsekin tullut nirsoksi, mutta jos vertaa viime vuoteen tai 2019 näyttelyyn niin kyllä tämä selvästi heikompi oli kautta linjan. Mopo-Jonne osasto sikäli positiivista, että jos nuorisolla on ylipäätään kiinnostusta räplätä muutakin kuin kännykkää, niin voi isompanakin jotain moottorihuliganismia harrastaa. Saavat myös vaikutteita monenlaisista häristimistä, kun tuolla näyttelyssä pyörivät. Toisaalta jos mopoja oli paljon, niin HD tarjonta olikin sitten aika vähäistä.

    Myöskin se vaikutelma jäi että turhankin paljon oli jo ennen nähtyä kalustoa. Suurelle yleisölle varmaan menee täydestä, mutta harrastajille hiukan heikommin. Eräs asia mikä pisti silmään oli se ettei V-8 Magazinella ollut omaa osastoa, vaan olivat hyyryläisinä FHRA:n tiskillä. En muista näin olleen koskaan vuodesta 1988 käyneenä. Suuren yleisön kosiskelua ehkäpä, mutta kysyä sopii kuuluuko joku pelle-paini tai never höör-räppäri American car show:hun? Muistuu vaan mieleen ne "kylpytynnyrivuodet", eli ohittaako taas markkinameininki itse asian.

    People choice äänestys on nykyisellään lähinnä huono vitsi. Perinteisiä äänestyslappuja ei FHRA:n tiskillä näkynyt, enkä kyllä viitsinyt alkaa kännykkää räpläämään ja ihmettelemään tarvitseeko ladata joku sovellus että saisi äänestettyä. Oma valinta olisi ollut nro 3, Desoto Paksukuonokaappi. Tämän vuotinen voittaja on kyllä floppi. Todella käsittämätöntä pelleilyä että joku ihan oikeasti somekampanjalla kerjää ääniä ihmisiltä, joista suurin osa ei taatusti edes koko näyttelyssä käynyt. Kyllä täytyy olla hirveä himo tuota pyttyä kohtaan. Voittajan kannattaakin miettiä, että onko hän oikeasti ansainnut sen? Tällä meiningillä ensi vuoden People choice voittajaksi olisi helppo ennustaa jotain nuorisonsuosikki somettajaa, millä on paljon seuraajia. Eli todennäköinen voittaja on joku tuure boeliuksen potkulauta tms.
     
    Gary Grand, sleepercooler, Vallu 426 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Nettiäänestys ei kyllä sovi kuvaan, koska silloin voittaa se, jolla on parhaat verkostot ja kampanjointikyky valmiina. Ja toisaalta äänestäjien pitää saada nähdä autot ja moottoripyörät "livenä" eikä vain jotain valikoituja valokuvia. Minusta People's Choice pitää olla paikalle vaivautuneiden etuoikeus valita.
     
    Muokattu: 11.4.2023
    Rami_Vaan, jarkko359, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Wade-

    Wade- Gearhead

    Mikä auto sen People’s choicen nyt sitten voitti?
     
  12. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    8022 Team Herlevi Scania 110 Super 1969
     

Kerro tästä muillekin!