äänenvaimentimista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Razorass, 19.3.2010.

  1. pettermer

    pettermer 1st gear

    Tein Darttiini (V-kasi) joskus putket ja laitoin vaimentimet ihan loppupäähän ihan takapuskurin tuntumaan.
    Mörinä oli kova sisälläkin. Muutin vaimentimet akselin etupuolelle niin äänet ainakin puolittui.
    Sittenkin vielä tuntui tärinää joillain kierroksilla. Jatkoputket puskurin ohi niin loppui sekin.
     
  2. Maxis-80

    Maxis-80 Gearhead

    Onkos kukaan kokeillut lava-autoon jättää putkenpäitä akselin ja puskurin väliin. Tuleeko hyttiin mörinää vai onko tuo vain sedanien ja pitkäkattojen ongelma? Mulla tarkoitus tehdä sbc350:een 2x2.5" putket taakse asti ja laittaa takakoteloihin simonssin pyöreät n50cm pitkät vaimentimet joihin heti käyrä viistoon alas. Putken päitä ei olisi tarkoitus jättää näkyviin. X:stä ja H:sta on niin paljon eri mielipiteitä että jätän tekemättä ainaskin tässä vaiheessa.

    Aiemmin oli kollektorien jälkeen putkea n.50cm jonka jälkeen joku halpa walker vaimennin joista putkea n. 1m. Muulloin ei ollut metakkaa hytissä paitsi kun kierrokset moottorissa oli 1800-2400rpm. Tietenkäänhän se ei tympinyt kun nopeuden ollessa 80km/h oli kierrokset 2000rpm :D
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mikäköhän olis kestävä vaimennin joka ei tuhoudu parin vuoden kevyillä harrasteajoilla? Ostin blazeriin 2½" dynomaxit ja nyt molemmat pöntöt tyhjänä villoista ja toisessa nyrkin kokoinen reikä kyljessä. Ja kilsoja ei tosiaan oo tullu paljoa. Tota villojen lähtemistä oon kuullu myös simonssin pöntöistä, että ovat tyhjänä hyvinkin nopeasti. yhet vanhat 3" flowmasterit olis hyllyssä, ei oo villoja mitkä kuluis ja muutenkin vaikuttaa kestäviltä, mutta varmaan liian kovat äänet maasturiin.
     
  4. duster73

    duster73 Gearhead

    dodge pikkarissa loppu putkenpäät ennen takahiekkapeltiä,oli käännetty päät alaspäin.2,5-tuuman putkella,en tiedä mitkä vaimentimet.tyhjäkäynnillä komeat äänet,kuin myös plkiessa.maantiellä ei hyttiin kuulunut just mitään,oli oikeinkin hiljainen.
    valtterissa raptorit 2,5-tuuman putkella taakse asti,hyvinkin hiljainen,hyvä kun kuuli että on käynnissä :)
    samassa vallussa myöhemmin jotkut hyllystä löytyneet pöntöt,ehkä dynomxit.2,25-putkea ja ulostulot taka-akselin etupuolilta.tyhjäkäynnillä ja polvea suoristaessa miehekkään pörinät.mutta nämäkin maantiellä aika hiljaiset.
    nyt on darttiin tulossa 2,5-tuuman putkella afterburnerit ja ulostulot tulee taas taka-akselin etupuolelle.kysykää parin kuukauden päästä että miltä kuulostaa :)
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Se onkin se seisominen joka tuhoaa pöntöt. Enemmän ajua niin kestävät pidempään.

    Pitäähään sitä nyt maasturissa ääntä olla, itellä Cherokeessa yksi "läpipuhaltava" ja kuuluu kauas että ollaan tulossa :rotfl: .

    Ja Mustissa tuo DynoMax SuperTurbo hiljainen, paitsi nilkkaa oikastessa ääntää sopivasti 8)
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei ne pöntöt ruosteessa olleet jos sitä meinaat seisonnassa pilalle menolla.
    Villat lähteny ja kuoret resonoinut paskaks.
     
  7. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Martelius myy IMCO merkkisiä vaimentimia yleisosissaan, maksavat n:50e ja omakohtaisella kokemuksella 1x 2.5" vaimennin piisaa toisen v8 rooverini äänien vaimennukseen todella hyvin. Voisi sanoa että puolet hiljasempi kuin 1-2kpl simonsseja.
    Ja tuskin martelius myy mitään kaikkein huonoimmin virtaavaa vaimenninta? Omasta mielestä hinta/laatusuhde todella hyvä.
    Tilatessa kannattaa varmistaa ettei tule ostettua heidän itse muuttamaa imco vaimmenninta pykälää isommalle putkikoolle. Eli itselleni tuli 57mm putkella oleva joka rässätty 63mm:seksi. Mutta ei haitannut maasturi rojektissa. Toiseen autoon tuli sitten ihan viralliset läpi asti 2.5" vaimentimet.

    http://www.martelius.com/yleis2010.pdf
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Pöntöiks tuli ny 64cm pitkät 2½" pyöreet ja läpinhönkäävät bilteman pömpelit. Volvossa bilsun pöntöt on kestäny toistaseks, joten kokeillaan nyt näitä. Jos villat pölähtää niin sitten en osta enää kuin valmiiksi villattomia, onks ne ny kammio vaimentimia vai mitä nimeltään.
     
  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Ääni Raptorille, edullisia ja riittävä vaimennus ja pärjäs ne kai joskus jossai tehonmittaustesteissäki.
     
  10. duster73

    duster73 Gearhead

    kaverilla poksahti raptorit halki moottorijarrutuksessa :)
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ja craptorit paistuvat offikäytössä kun ei oo ilmavirtaa jäähyttämässä.
     
  12. jake74

    jake74 1st gear

    jokkisautoon laitoin biltemän pöntön ni on paljon kovempi ääni ku esim simmonsin pöntössä, molemat on läpivirtaavia.
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tänään tökkäsin pöntöt putkiin kiinni ja kokeilin ilman loppuputkia niin ihan oli inhimilliset äänet. Saa nähä paljon loppuputkisto vielä hiljentää.
     
  14. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Tänään laitan paikoilleen 35cm ovaalit simonssi vaimentimet. Ei ollu persetti pitempiä sillon hyllyssä nii otin tuommoset lyhyet. Nykyset on 35 cm pyöreät mutta villat on hävinny sisältä. Pitää kirjotella illalla minkälaiset äänet tuli.
     
  15. PauliP

    PauliP 1st gear

    Onko noissa merkattu sisäänmenosuunta? Yksi pakoputkentekijä kertoi että jos laittaa väärinpäin, lähtee villat.
     
  16. Red chevy

    Red chevy 3rd gear

    Raptoreille pitkä -...Kesäautossa ei kestäneet ku 4 kautta.Ekaks irtosi sisukset :eek: ja sitten saumasta repesivät... :(
     
  17. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Pitää katsoa. ja nehän on tuommoset läpivirtaavat..
     
  18. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Suht hiljanen tuli pienillä kierroksilla, siiten kun kaasua polkasee niin on semmoset repivät ja törisevät äänet. Vähä typerän kuuloset.
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Blazerin äänistä tuli vähän samantyyliset, tai siis aika iso ero metelissä osakaasulla ja täyskaasulla. Tiedä ny sit mikä on typerän kuulosta ja mikä ei. Mutta pitää tehä putket loppuun asti että voi todeta kuinka noi toimii, nyt putket loppuu ennen akselia heti änkkäreiden jälkeen ja se ny ei oo kovin optimaalista missään tapauksessa.

    Todella harvassa pöntössä on muuten ollu merkittynä virtaussuuntaa, flowmastereissa oli muttei oo tainnu olla missään muussa mitä oon käpistelly.
     
  20. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    En tiedä sitten miten vaikutti se, että nyt oli putket taakse asti. Ennen ei ole koskaan ollu minulla, vaan loppunu ennen taka-akselia.
     

Kerro tästä muillekin!