Äänenvaimentimista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kotr, 12.8.2014.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    Rakentelin putkiston alusta loppuun 2,5"mustasta ja pönttöinä ovaalin malliset "turbo" vaimentimet uspartsilta. Äsken koekäyttelin,niin kirkkoon tuolla kehtaa enään ajaa...liian hilijanen ulkoseen hapitukseen nähe. Mitkähän ovaalin malliset laijasta sisään ja keskeltä ulos tyyliset antas vähä ääntäki läpi? Putkiston mallia en vihtis enään muuttaa mutta pöntöt voisin vaihtaa samantien.

    Vähä rimmattu mopen pikkulohko peltisarjoilla ja kahalle omalla putkella ei H tai X
     
  2. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Laita suorat putket tai tyhjennä äänenvaimentimet.
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  4. kotr

    kotr 3rd gear

    En halua ronkalata pönttöjä paskaksi ja suorat putket ei tuu mieleenkään. Nuo uudet mulla olevat pöntöt vois olla myyven muutamalla kympillä.
     
  5. kaarlekissa

    kaarlekissa 1st gear

    Itellä flowtechin afterburnerit 2,5" keskeltä laitaan ja suht tyytyväinen äänimaailmaan metelöi ku antaa monoo mut ei o häirinny korvaa pitemmälläkään ajolla.
     
  6. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Minä laitoin aikoinaan Camaroon Motonetin hyllystä hankkimani 90cm pitkät läpihönkivät vaimentimet ja putki loppui taka-akselin etupuolelle. Pikkulohkoon tuli isolohkon jytinät.

    Ensin emännän isä luuli että raskas puutavarajuna menee läheisellä rautatiellä, kunnes äänen lähde selvisi saavuttuamme kutakuinkin tyhjäkäynnillä mökin pihaan.
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Jakulepin kuvailemasta äänimaulmasta tulee mieleen vaan armoton matala jytinä auton sisällä. Omakohtaset kokemukset ainaki semmoset jos putket loppuu auton alle.
     
  8. CamPa

    CamPa Gearhead

    Itte laitoin Dynomaxin super turbot vaimentimiksi ja voihan vitalis minkälaiset pöpötykset tuli alakierrosten äänistä!
    Kierroksilla kuulostaa joltakin, mutta normiajossa on singeri.
    Kaveri suositteli Applen vaimentimia, niitä kokeillaan seuraavaksi. :rotfl:
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Miks ovaalit? Jakulepin kanssa samaa mieltä. Mulla läpihönkivät Glasspackit ja lopuu ennen akselia. Ei ole mielestäni sisälle liian kovat. Naapurit eri mieltä.
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Mulla kumisi hulluna sisälle ku loppu ennen akselia. Siksi ovaalit, ku putkisto istuu nyt hyvin ja nuille ovaaleille rakenneltu ylitykset sun muut.
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mulla Mustangissa jonkun verran viilattu 289, peltisarjat, 2,5" rosteriputkisto ilman H -putkea, ja Flowmaster 40 sarjan vaimentimet. Hyvät soundit, eikä kumise missään tilanteessa sisälle. Maantielläkin 110 kmh vauhdissa vain miellyttävää hurinaa, kuin "vanhainkodin leipäkone"

    Tuossa viimekesänä äänipätkä surkealla kameralla kuvattuna

    https://www.youtube.com/watch?v=nwaVQzWzx40
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei mulla kumise sisään. Jaggessa hyvät äänieristeet? Rosteriputket kumisi, mutta ne lensivät mäkeen. Olihan mulla putket loppuun asti, mutta loppuputket ruostuivat tiehensä. Ja noi pläkkipeltiset ovaalit ei ole virimotissa pitkäikäiset.
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Johtuuko siitä, että jää kondenssivettä koneesta seisomaan pöntön sisälle?
    Omasta kärrystä olen huomannut, että aina välillä tiputtelee vettä pakoputkista kun on hetken aikaa kone käynyt kylmänä.
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kondensio ihan normaalia. Mulla kesti viikon Hemissä halvimmat mitä löytyi, tais olla hushtrush ovaalit. Ei tietenkään ruostetta tuossa ajassa, mutta pientä muodonmuutosta havaittavissa ja ropinaa sisällä kun niitä ravisti. Toi oli ennen €uroja ja ei ne maksaneet ku pari kymppiä. Oon laittanu Glass Packit joka autoon ja ovat kestäneet. Sisällä olevat villat saattaa olla kärynneet, mutta soundit on hyvät tyhjäkäynnistä 7000rpm asti. Glass Packit kestää, putket ei.
     
  15. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Joo, myönnetään että on siinä aika jyminä etenkin matalilla kierroksilla (aavikkoperäkin vielä)
    Kesälomareissu Helsinki - Joensuu - Helsinki tinnittää vieläkin...
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Kuka muuten nuita 40 flowmastereita myy?
     
  17. jaketin

    jaketin Gearhead

    Itseäni on alkanut ärsyttää tuo resonanssi ääni, joka täyttää korvat tasaisessa ajossa. Pitäis varmaan laittaa resonaattorit. Onko kellään magnaflowsta kokemuksia?
     
  18. kotr

    kotr 3rd gear

    Hei hou!! Löysin omasta jemmasta kaks flowmasteria. Mitähän sarjaa nämä sitte on? Oli chargerin alla aikonaan.

    Flowmaster us patents 6089347
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Millainen muuten on äänenvaimentimen rakenne?


    Harrastemielinen kun pitää olla niin kiinnostaisi ite kokeilla tehdä vaimentimet

    Sisällähän on "normaalissa" laipioita ja reikäputkea, mut millainen se ulkokuori on?
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

Kerro tästä muillekin!