Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BRC1, 7.1.2009.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Onks toi se Edelwaissin erikois imusarja?

    Eikos Also Starring vedelly yhdessa filmissaan jollain kiesilla mis oli just tommonen imari? :odroll:
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ton tekemiä satseja ole enää edes turamaksi diisselissä :rotfl: . Tossa vieressä makaa MegaII V3 boksi jossa on puolien suoraan ohjaukseen tarvittavat sytkäkivet modattu suoraan boksiin elikkä vain piuhat puolille "puuttuu", lisäksi esmes vaikka 36-1 pyörä kampuran päähän ja se onkin sitten siinä. Saa noihin kyllä rahaakin uppoamaan jos niin haluaa :rotfl: .
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eikös viritys ala aina poistamalla kaikki omasta mielestä ylimääräiset johdot, heebelit ja letkut koneesta? Siis vaikka ei olisi hajua mitä on poistamassa?

    Varmaan kulkisi tuokin Hemi ihan erilailla, kun poistaisi ne rumat muovimökkylät venakopista :odroll: . Muutenkin johtoa voisi poistaa kilometrikaupalla. Pistäisi sitten keltaiset accelin sytytysjohtimet ja tehopuolan :poff:
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei enää tänä päivänä. Ne kaiki turhat aparaatit ja muutkin rumastukseta vaan peitetään jollain suojuksella. Kätevää ja ah, niin kaunista.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mul ois, malli 18436572, mut se ei kait käy ku vanhoihin, täyden hyödyn saadakseen tossa pitäis olla vissiin malli 18726543.
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Jep ihan totta.Oli ihan pakko kaivaa tää ylös kun tollaisia mainostivat amerikantietäjien foorumilla

    http://www.sullivanperformance.com/Mopar/hemi_home.html

    Kyllä puhuttelis kun huilais jossain cudan konehuoneessa 8)
     
  7. jaketin

    jaketin Gearhead

    älä muuta sano :x

    tuolla olis kyllä mukavia yhdistelmiä.. 8) :p
     
  8. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    "Tässähän on V16 moottori...."
     
  9. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Eikö nuo ole vielä aika simppeleitä, niissä kun katit ovat kiinteitä, ei sellaisia hyrrä-mallisia :rotfl: .
     
  10. BRC1

    BRC1 Gearhead

    GMllä löytyy valmist "plug on" johtosarja jälkiasennuksiin.

    http://www.gmperformanceparts.com/Parts ... er_Kit.jsp

    Pakettiin kuuluu johtosarja,jossa kaikki sulakkeet ja releet flektien ja pa pumpun ohjaukseen,obd2 pistoke josta voi lukea vikakoodit yms. Ilmamassa mittari ja sondin asennus jalka . 2 x happianturit ja hitsattavat asennus palat esim peltisarjoihin. Sähköinen kaasupoljin ja selkeät asennusohjeet.

    [​IMG]


    Mielestäni kohtuullisesti tavaraa 850 taalan hintaan. Halvemmalla tietenkin pääsee jos tekee itse esim megaruutalla .
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mitäpäs porukka on mieltä nykykoneista vanhoissa laitteissa. Oman pääprokkiksen tyylisuunta tulee olemaan joka tapauksessa pro-touring. Olen lykännyt tekniikan henkintaa ja jatkanut prokkista muilal osaalueilla, nykyhemi on ollut mielessä ja ootellut pääasiassa konversiosarjojen yleistymistä kun kiirettä ei ole, mutta viime aikoina on pyörinyt myös mielessä et olisko Viper V10 mauton klassikko muskelimoparissa.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos tykkää, niin miikäs siinä. Sehän aiheuttanee pikkasen jumppaa pituutensa takia, mut varmaan riittää "kuolaajia" tollasella kombinaatiolla. Siihen vielä Viperin jousitukset.... Mua henkilökohtaisesti toi ei sykähdytä kun mun mielestä tossa viperin motissa ei oo mitään tavoiteltavia ominaisuuksia mitä ei sais mistä tahansa moottorista enkä tykkää sen äänestä. Mut niinku sanoin, niin monien mielestä tollanen on varmaan about coolest of all.
     
  13. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Mulla samat visiot omassa projektissa. Nyt meneillään kopan preppaus kohti pro-touring teemaa. Tarkoituksena tehdä jotain mikä ei paljoa sano kadunmiehelle mitään mutta tekniikkaa ja ominaisuudet niin lähelle nykyritsoja kuin mahdollista.

    V10 on - vipottajaa lainaten - coolest of em all 8) Joten anna palaa vaan. Samaa voimapakettia 6 lovisella suunnitteilla porvoossa yhteen autoon kanssa...

    http://www.southernperformancesystems.c ... viper.html

    Ooodeen asiantuntiaraati suosii luonnollisesti sitä mitä on tehty viimeiset satavuotta :wink: Mutta aika tiukanlinjan edustaja täytyy olla jos alla olevat ei yhtään puhuttele.

    Tässä on meikäläisen mielestä se kaikista hienoin toteutus;

    http://www.popularhotrodding.com/featur ... index.html

    Ja sitten challenger osastoa:

    http://www.showyourauto.com/am/listings/l0242.html
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Viperin koneesta vie vaan ideaa ne paskat saundit. :wc: :wc:
    Ne kuulostaa ihan masentuneen merileijonan piereskelyltä. :wc: :wc: Tietty jos tykkää niin mikäs siinä. Muutenhan se olis ihan jees mylly jossei ite osaa tehä performance konetta, niin ajelishan tollasellakin...!
     
  15. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Viperin koneessa ois nykyhemiin vrt. vaan yksi pirun hyvä puoli. Vakiona perässä se passeli vaihdelaatikko, eikä noi näytä olevan ebayssa paskan kalliitakaan. Tarvii vähän mittailla konehuonetta, et kuinka sopisi.
     
  16. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Mä en enää ikinä halua osaa tehdä yhtään mitään ite jos vaihtoehto sille on viper v-10 paskoilla saundeilla.. :odroll:
     
  17. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Nii tulipeltihän liikkuu vauhdilla ja palkki muotuu ihan tarpeen mukaan. No iso ongelma 8)
     
  18. Fireball

    Fireball Gearhead

  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Riippuu vähän auton rakenteesta miten helposti noi tulipellit sun muut liikkuu, sekä tietty myös siitä millasta alustaa ym on suunnitteilla. Mun mielestä esimerkiks toi tulipellin siirto ei ole noissa mikään ihan helppo siirrettävä asiallisesti. sen takana on erilaisia koteloita ja raitisilma/lämiitysjärjestelmään liittyviä juttuja joiden asiallinen siirtäminen on aika työläs. tietty, jos tekee tyypilliseen jenkkityyliin, ni mitäs väliä niillä on, pääasia, et on koree ulos.
    Vaihtoehtoja on muitakin kuin sata vuotta tehdyt variaatiot, löytyy tota uutta hemiä, LS moottoreita ja euroautoistakin löytyy aika mielenkiintoista ja sopuhintaista veekasitekniikkaa.
    Sen sijaan toi viperin tekniikka on perustaltaan trukkimoottori alumiinilohkolla ja kansilla, siinä ei teknillisesti ole mitään järin mielenkiintoista, se ei ole erityisen tehokas eikä erityisen taloudellinen, ainoastaan iso ja sitä kautta tulee tehoa ja vääntöäkin jonkin verran. Ja äänet on tosiaan vatsatautisen lurinaa, vähän niinkuin joissain aneemisissa italosporteissa, täysin jonninjoutavaa fart pipe puhinaa.
    Hyviä puolia on tosiaan toi "valmis paketti", motti ja loota on suuniteltu kimppaan, ja jos niitä tosiaan saa vielä edullisestikin, niin onhan toi yks vaihtoehto. Onhan se erillainenkin valinta. Ensimmäinen tehty oli kovastikin erilainen, jokainen lisää rakennettu tietty tota erilaisuutta vähentää.
     
  20. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Tulipellit muuten liikkuu todella jouheesti ja samalla siistiytyy kaikki väsyneet ( ja usein toimattomat ) ilmastointi / lämppäri systeemit esim tälläisellä paketilla :

    http://www.vintageair.com/cat2006/19.pdf

    Täysin sähkösäätoinen. Sama paketti mm ford(GT)40ssä

    Minä haluaisin laittaa just sen viperin tekniikan johonkin kun on niin brutaalin näköinen. Hatun nosto noille pohjanmaan miehille! Johan on todella hieno Dart 8) 8) 8)

    http://www.peltilehma.com/galleria/disp ... =44&pos=11
     

Kerro tästä muillekin!