Ahdetun ls koneen säätö turun alueella?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Zeta, 2.10.2019.

  1. Zeta

    Zeta 1st gear

    Eli vinkkejä otsikon asiaan.. Dyno voisi olla tarpeen
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kysy Sporttiautosta.
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Saattaisi olla itsellä säätöreissua sinnepäin parin viikon sisään.

    Säädätkö itse vaiko vain dyno haussa? Millainen moottorikombinaatio?

    Sporttiauton dynossa olen joskus käynyt näitä säätämässä.
     
  4. Zeta

    Zeta 1st gear

    En aikonut säätää itse, ajattelin ostaa kokemusta/tietoa, eli joku joka tietää asiansa saa säätää.
    Dyno siksi, että vaikea varmaan esim. WOT säätöä tehdä kadulla, tai pienempääkään annostelua.
    Moottorikombo: ZL1 camaro johon laitettu CAI + pitkät peltisarjat + race katit + CAT back putkisto. (C5_z06: voisit oikeestaan kommentoida olenko oikeassa että noilla muutoksilla auton tietsikka pystyy tehtaan softalla säätämään, ja suuttimet riittävät, eli ei mitään custom säätöä tarvitse vielä?)
    Lähinnä talven rakentelua varten kysyin miten turun seudulla saa tuollaisen auton säätöihin, nythän tuo toimii loistavasti.
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Vakio bensasysteemi riittää mainosti, eikä edes erilliseen bensapumpun kontrolliboksiin tartte tämän tehotason säädöissä koskea.

    Toisaalta vakioboksilla ja vakio-osilla mm. seossuhde on varsin rikkaalla tehtaalta lähdettäessa, joten sitä voi tietenkin optimoida, samoin kuin osa väännönrajoituksista, jotta moottorin tuottama vääntö ja sitä kautta teho tulee käytettyä kokonaan. Tai ainakin siten, kuten GM:n moottoriosasto on tarkoittanut.

    Summa summarum: jos autoon ei tule muita muutoksia, niin välttämättä ei tarvitse tehdä säätöihinkään muutoksia (ilmamassamittarissa riittää reippaasti kapasiteetti tehonlisäykseen). Käy ennen ja jälkeen penkissä ja mitatkaa samalla seossuhde. Jos se on järkevissä lukemissa niin eikun hanaa vaan..

    Ei kannata myöskään säikähtää, jos pitkien peltisarjojen vuoksi takalambdat herjaa satunnaisesti.
     

Kerro tästä muillekin!