Ahdetun SB Fordin nokka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 302TT, 28.3.2007.

  1. 302TT

    302TT 1st gear

    Millaisia nokkia olette käyttäneet ahdetuissa pikkulohkoissa (lähinnä Ford, mutta aika pitkälle samat asiat pätee muihinkin merkkeihin)?

    Yleinen periaatehan on, että vakio ruiskukoneen nokka on hyvä myös ahdettuun koneeseen ja näin myös ainakin eurokoneissa homma toimii. Näihin jenkkikoneisiin sitten onkin tarjontaa aika lailla reippaammin, joten on enemmän mahdollisuuksiakin mennä pieleen.

    Tuolla on vähän perustietoa ahtokoneen nokan valintaan:

    http://www.turbochargedpower.com/Camshafts.htm

    Tuollahan on vähän puhuttu laahavan nokan puolestakin turbokoneessa.

    Omaan koneeseeni (Ford 289 lohko 302 hiluilla, tulee kahdella turbolla, ahtoa max. 1bar) olen jo hankkinutkin -91 GT mussen vakionokan (vaatii oikeanlaiset nostimet tuohon lohkoon), mutta toisaalta en ole vielä haudannut ajatusta laahaavasta hydraulinokastakaan esim.

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku (onpa halpa :eek: tekeeköhän tuolla mitään...? )

    tai

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

    Onko loppupeleissä laahaava vs. rolleri kuolemanvakava asia, kun noita ahtokoneita ei yleensä kierrätetä yhtä ylös kuin vapareita?
     
  2. kalhu1969

    kalhu1969 1st gear

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
    itse potkaisin tuollaisen reikään mutta venajouset tulee vasta ens viikol jenkeistä.
    en näe mitään syytä miksi laahurinokka ei toimisi hyvin ahdetussa koneessa, oman mielen mukaan paljonko haluaa upottaa pataan koska tehollinen hyöty rahaan nähden on kyllä surkea rollereissa.
    omasta puolesta sanoisin että jälkimmäinen ja tuo nokan toimiminen on murheista pienin jatkossa :)
     

Kerro tästä muillekin!