Ahtopaine ja jarrutehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jake, 19.6.2006.

  1. Jake

    Jake Gearhead

    Eli olisin tyhmänä kysellyt, että mitä alipainetehostin tykkää ahtopaineesta.
    Itselle tulisi mieleen, että tehostimen kalvo voisi tykätä pahaa väärästä suunnasta tulevasta paineesta. Olisiko mitään ideaa asentaa tehostimen letkun väliin yksisuuntainen venttiili, joka alipaineen alla avautuisi ja paineen alla olisi kiinni? Auttakaa miestä mäessä! Kiitos!
     
  2. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Jees, yks-suuntaventtiili vaan väliin ja tehostin toimii. Mullakin toimi viimeks eilen! Oman venttiili on joku ihan yleisosa mikä pitäis löytyä joka tarvikeliikkeestä.
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Takaiskuventtiili pitää olla. Hyvä on myös vara-alipainesäiliö siinä matkalla, niin jarrutehot piisaavat useampaan jarrutteluun.. Tottahan on, että jarrua ei painella kun kaasu on syvällä, vaan yleensä, kun kaasu on ylhäällä < jolloin syntyy alipainetta. Silti ilman takaiskuventtiiliä, tunne voisi olla :eek: kun yrittäisi polkea jarrua kaasuvaijerin hirtettyä ilman tehostusta vielä ahtopainetta vastaan.. :x Toisaalta se kalvonkin ikä voi jäädä lyhyeksi, jos kalvoon tulee edes hetkittäin painetta puolelle, jolle sitä ei ole suunniteltu tulevan.. Noin ne tehdas turboissa näyttivät homman hoitaneen, ku syrjäsilmällä tsekkasin.
     
  4. Empä ole vielä törmännyt sellaiseen tehostimeen jossa ei tuota venttiiliä olis jo tehtaan jäljiltä , se on se letkun päässä oleva muovinen kulmaliitin jonka sisässä on takaiskuna toimiva kalvo.
     
  5. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Jep, omassa pelissä on ihan normaali takaisku mikä tehostimeen kuuluukin eikä ole tykännyt kyttyrää paineista.
     

Kerro tästä muillekin!