Aihion valita vaikeus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Drag-on, 17.3.2013.

  1. Drag-on

    Drag-on 1st gear

    Terve rasvanäpit!

    Autoharrastus on ollut muiden projektien takia jäissä, mutta nyt voisi olla aikaa ja intoa, sekä toivottavasti myös rahaa.

    Ongelma on se, että olen perehtynyt lähinnä euro/japsi vehkeisiin ja ymmärrys jenkkeihin on olematon ja nyt pitäisi löytää kiitollinen aihio street/race menopeliksi. Mustangit esi. foxit ja vähän tuoreemmat kiinnostaisi eniten, sitten camarot ja ponut ja ehkä camino.

    Mietin tässä onko viisain ostaa tehokkain auto johon rahat riittää vai halvempi ja lähteä moottoriostoksille? Voihan sitä etsiä myös valmista pakettia, mutta siinä menee se rakentamisenilo... Tietysti varusteluna kupit, dragstarit, katosliksit ja jopa pulkkakonepelti :lol:

    Lähinnä auto olisi kruisaluväline, mutta sillä pitäisi pystyä käydä vaikka ratapäivillä vartilla ja aiheuttaa kylän pemaripojille pahaamieltä.

    Kaikkiin noihin löytyy kyllä hi-po palikkaa, mutta mihin se rahan syytäminen kannattaa aloittaa? Esim musse vs. camaro, kumpi on kiitollisempi virittelykohde, jos esim musse fox 5.0 ja camaro samaa ikäluokkaa ja 5.0 tai sitten vastaavat mallit mutta esim vm. 95?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vanhemmista Mustangi ilman muuta. Toimivia koreja, paljon harrastettuja, osatarjonta aivan loistavaa. Hommaa mahdollisimman hyvä koppa haluamallasi varustuksella tai vaikka valmis auto. Yleensä tulee aina halvemmaks ostaa hyvä ja valmis kuin tehdä itse. Harvoin noilla kukaan rakentaja tiliä tekee.
    Uudemmassa sit valintaa vaikeuttaa LS moottorin erinomaisuus, fordit on niissä "vaikeempia".
     
  3. JnZm

    JnZm Gearhead

    3gen-Camaroita on riittämiin, osia löytyy Suomesta ja maailmalta loput ja moottorinvaihdolla saanee kulkemaankin? http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/ auttaa jos päädyt GM-tuotteisiin.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Helpoin aihio lie nopein?
    On helpompi tehdä 600hv auto jos autossa on vakiona 500hv eikä 150hv.

    Ajoneuvon kiihtyvyyteen vaikuttaa seuraavat suureet:

    1. Kitka tien ja ajoneuvon välillä
    2. Ajoneuvon ilmanvastuksen pienuus
    3. Ajoneuvon moottoriteho
    4. Ajouneuvon vetolaitteiston tehohäviö
    5. Raha

    Joista eniten viides kohta.
     
  5. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Moro

    Itselleni jos nyt lähtisin uutta projektia etsimään (hmmm... miksi en muuten lähtis... :) ), niin etsisin hyvän vanhemman GM kopan ilman (kallista) konetta. Moottorit, siis ainakin SBC, kun on kuitenkin suht edullisia kasata, hehtaarilla 1000E/100hp 400hp asti. Tuon jälkeen vain taivas lienee rajana...

    J
     
  6. F-body

    F-body Gearhead

    Halpa koppa ja rahat tekniikkaan!!!! Mielipide kysymyshän tää on mutta noin mä oon aina tähän mennessä tehnyt. Jos vaikka 12000e budjetilla laittaa 3000e koppaan ja loput tekniikkaan tai päivastoin niin aikalaailla ollaan eri viivalla. All show, no go or no show, all go!Makuasia.
     
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Hyvä koppa,alusta kuntoon ja sitten vasta tekniikka,jota voi pikkuhiljaa päivittää paremmaksi,näin tekisin tällä hetkellä jos pitäisi tyhjästä alkaa.Säilyy hommassa mielekkyys paremmin kun ei tarvitse sitä mätää koppaa harsia koko ajan kasaan.
     

Kerro tästä muillekin!