aika kovia aikoja mantorpissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja kaasua, 28.7.2007.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Hyvä, et se kuitenkin autoille oli turvallinen.
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Ahosen aika on nopein suomalaisen ajama, mutta back up ennätys on Haapasella. Oli muuten hienoa nähdä suomalaisetn ajavan side-by-side lähdössä molemmat nelosen puolelle. Tommi ajoi peräkkäin yhteensä 5 nelosen aikaa.
     
  3. edu k

    edu k 1st gear

    Itseasiassa toi prätkä juttu oli ilmoitettu jo hyvissäajoin ja varmaan kilpailijoiden tiedossa että ajetaan 1/8 matkaa. Se tosiaan johtuu siitä jarrualueesta mikä on lyhyt, itsellä myös kokemusta radan päässä olevasta pellosta.. Isot pyörät kun vetää 350 kmh. taulussa ilman hiilikuitujarruja ja jarruvarjoja niin siinä loppuu nopeesti se rata kesken..
     
  4. tomant

    tomant Gearhead

    Mikä siis on uusi Suomen ennätys TF:ssä?

    tomant
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Toi pyora juttu alko viime kesan kisan jalkeen. Tais olla Per Bengtsson kuka ajoi radan paasta ulos. Tais siella menna muitakin hiekalle. Sita on jo pidempaan ukot jutellu etta Mantorpissa voittaa se kuka uskaltaa vetaa lahemmaks maaliviivaa taysilla.
    Syksylla ja talvella lenteli e-maileja ristiinrastiin kuskeilta ja kevaalla ensin ilmotettiin etta Mantorp ei ole saanut lisenssia UEM;lta 1/4 kisaa varten mutta 1/8 mailia saa ajaa. Jarjestajat sitten ilmottivat etta ei ajeta lainkaan jos nain on. Sittemmin pyorsivat paatoksen (onneksi) ja kisa ajettiin 1/8 mailina.
    Kylla se pysaaminen autoilta luonaa paremmin kun on varjot jos nopeudet nousee yli rajojen. On silti pyoriinkin tarkotettuja varjoja mutta niita ei taida kayttaa kuin Jay Upton Australiasta. Suhteellisen vaarallista touhuu jos sattuu olemaan pikku sivutuulta.
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Niin oli - siis tuo side-by-side-neloset! Tomppa ajoi kyllä hienon kisan vaikkei finaalin päässytkään...
     
  7. Putte

    Putte 1st gear


    SE on 4.888.
     
  8. tomant

    tomant Gearhead

    Kiitoksia. Haapanen ja Ahonen lähestyvät Euroopan kärkeä.

    tomant
     
  9. forssu

    forssu Gearhead

    Tommilla oli viimeset 3 lähtöä peräkkäin 4.8sek. Semmosella varmuudella pärjää vaikka jenkeissä! Uskomaton suoritus! Toinen "tuurilla" hipan lujempaa ajanut vaan tiputti finaalista. Tosta on varmasti hyvä jatkaa!

    Kyllä pojan kelpaa tepastella THR racingin paita päällä ja hämmästyttää hoitotätejä kiukkusen kanan kuvalla paidan selässä...
     
  10. Speedfreak

    Speedfreak 3rd gear

  11. Corvette87

    Corvette87 Gearhead

    Kyllä siellä hiukka vikkelämmin mennään. :-?
     
  12. OL550

    OL550 1st gear

    Kuulin sellaista juttua että on yrittäneet tehdä jo vuosia asialle jotain, mutta kun joku maanomistaja ei myy maata jotta sais pidemmän jarrutusalueen... kiusa se on näköjään pienikin kiusa :eek:
     
  13. forssu

    forssu Gearhead

    No niinhän minäki oon tässä ihmetelly että kyllä lajittelulistat on kovia aikoja. 4,7:lla pääsee vasta kisaan mukaa. Mutta toiselta kierrokselta finaaleihin asti ainakin Bristolissa ois joka lähtö ollu voitettavissa 5.3 ajalla...että se miljardi tiimien varmuudesta.

    http://www.nhra.com/2007/events/race12/results/tf.html?

    -Jani-
     
  14. turbo

    turbo 3rd gear

    Olikohan kyse tästä:
    "Kuljettajalle suodaan kohtuullinen aika lähtövaloihin asettumiselle. Tämän ajan pituuden päättää vain ja yksin kilpailun virallinen lähettäjä. Epäonnistuminen lähtövaloihin asettumisessa lähettäjän käskystä huolimatta johtaa hylkäykseen."
    tai
    "Kun ajoneuvo saapuu lähtöalueelle, on sen oltava käynnistymis- ja ajovalmis. Mikäli jo käynnistetyn TF, FC, TMD tai TMFC ryhmän auto sammuu sen jonkin osan leikattua burnout alueen merkitsevän viivan, ei sitä saa enää uudelleen käynnistää."

    Lisäksi: Minulla on sellainen mielikuva, että lähtötuomarin päätöksestä ei saisi tehdä vastalausetta.

    Vaikeatahan tuo kilpaileminen tuolla ulkomailla on, kun FHRA=Eagle ei ole sama kuin FIA=Eagle :wink:

    On se kumma juttu, kun aina pitää valittaa eikä kisoja voi ratkoa ajamalla. Fiaan vetoaminen on muuten aika kallista...
    "Article 15 - Payment of the Appeal Fee

    A fee is charged for notifying an appeal before the ICA. The fee will be fixed annually by the FIA General Assembly. The current fee is €6000.

    The appeal fee becomes payable on notification of the intention to appeal, irrespective of whether or not the appeal is proceeded with."

    Eli siinä vaiheessa kun on ilmoitettu, että vetoamme on sitouduttu maksamaan tuo 6000 erkkiä :eek:

    edit: korjasin huolimattomuusvirheen
     
  15. cafe

    cafe 1st gear

    Niin no :)

    Mantorpissa(kin) kilpailleena voin todeta että siellä lähettäjät ovat erittäin ammattitaitoista porukkaa. On sitten kysessä Stock-luokan tai hiphop TF- PRO- AMMATTILAISTIIMI tai sitten ihan Street Bike, säännöt on kaikille samat.

    Kun lähettäjä näyttää että viivalle- niin se sitten meinaa että tuolloin on mentävä. Muutaman kerran olen nähnyt kun lähettäjä laittaa kaverin pois, jos homma kestää edes hiukan.

    Suomessa tietysti asiat ovat toisin. Pro-luokan kuskit voivat vaikka ryhtyä pukemaan siinä vaiheessa kun pitäisi jo olla viivalla. Niin, nehän on pro-kavereita. Ja tunnetusti Fyyrä ei välitä asiasta tuon taivaallista. Niillehän on aivan sama montako paria menee tunnissa uunista ulos. Kunhan vihellellään ja nojaillaan luutuun :D

    Tässä kohtaa joku esim. "raaka" voi sitten vetää taas herneet nenään :pinup:
     
  16. kaasua

    kaasua 1st gear

    tohon varmaan aika monen on helppo yhtyä!!
    joskus ihmetytti sama asia kun katselin kisoja et miks kestää...!!
    nyt kun olen ite ajannu ni ihmetyttää sama asia uudestaan et miks kestää..!!!
     
  17. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Mulla on vahvemmat lääkkeet ku sinulla.
     
  18. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eikos tuo lahettaja ole sama noissa muissa EM-kisoissa kuin Alastarossa?
    Se on tosissaan aika jamera ukko, siina ei paljoo kikkailla viivalla. Se kylla pistaa siita viivalta kenet vaan pois, ei haittaa onko TopFuel vai ET kuski.
    Jotenkin olen kanssa kattellut etta suomessa ei oikeen tunnu ''lihakset'' lahettajilla riittavan kun viivalla saa toiset venutella miten haluu. Kyllahan se toisaalta on ihan hyva valilla etta annetaan hiukan joustoa ettei heti liputeta pihalle, varsiinkin jos kyseessa on ''pelkat'' S/M kisat. Siellahan nyt ei yleensa noita PRO laitteita turhan paljoo ole. Mutta jos kyseessa on semmonen team mika ajaa EM-sarjaa niin kylla niiden pitaa pystya siina viivalla toimimaan normaaleissa aikarajoissa, oli kyseessa mika kisa vaan.
     
  19. Mopar

    Mopar Gearhead

    Jamppa oli lähettäjänä täsmällinen, jos vetkuteltiin, näytti kerran että valoihin ja ei tapahtunu mitään otettiin ukot ulos autoista ja puhutteluun.
    Tosiaan muutaman kerran on nähty sitten tosi vetkuttelua, mihin olis saanut kyllä puuttua.
    Mutta oliko tossa Jannen lähdössä toinen tehny jo purniksen ja peruutellut takaisinkin, vai miten sen olin jostain lukevinaani. Joku paikalla ollut vois selventää, mitenhä se meni?
     
  20. SC 285

    SC 285 1st gear

    Joo.. Kalajoen lähettäjät stana vetkuili ite sen kuusen kanssa...
     

Kerro tästä muillekin!