Aika ylläri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mie, 15.11.2002.

  1. mie

    mie Gearhead

    Olin tuossa viettämässä paikallisessa kapakassa iltaa n. viiden tuopin maistissa + pohjat (LPR). Pöytään eksyi joku 'ns. alkoholisoitunut henkilö'. Legendaarisin kommentti/aloitus mitä olen ikinä kuullut, esitteli itsensä, 62v, ja istui pöytään tuopin kanssa,kysyi vaan,sanooko Acadian mitään? Sanoin vaan että Kanadan letukka. Kertoi ummet ja lammet mikä auto oli hänellä itsellään nuorena. Valkoinen neliovinen pienellä V8:lla oleva Acadian (ilmeisesti 283),kierretty Altat ja Tromsöt Norjassa kahden lapsen kanssa,tuumasi vaan että aikanaan harvinainen oli V-8 moottorilla,väitti,että kolme kappaletta 4-ovi Acadiania tuli suomeen 8-koneella. Uskomattominta oli kun vanhalla hepulla oli lompakossa huono kuva nuoresta perheestä ja autosta joka oli Chevy II/ Acadian.
     
  2. lake ender

    lake ender Gearhead

    Kivoja yllätyksiä nuo...yleensä tullaan selittämään tyyliin, että mullakin oli joskus tuollainen iso jenkki...loplta vartin päästä osoittautuu, että se oli 89 Caprice....tai joku vastaava.
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Velipojalle oli kaynyt aikoinaan ammattikouluvuosinaan etta luokkakaveri kertoi naapurinsa omistaneen vastaavaan tapaan ison jenkkiauton aiemmin. Veljeni sitten kohteliaasti kysyi etta mikakohan se oli johon heppu etta taisi olla Edsel ja vuosimalli 1960 tai jotakin semmoista.
    Ne kun olivat aika harvinaisia Suomessa niin veljeni pyysi sitten etta tarkistaisi kaiken varalta kotona kaydessaan ja kas, kylla auto todellakin oli ollut Edsel ja olipa naapuri antanut valokuvankin mukaan. Pienessa mustavalkokuvassa sitten komeili aivan erinomaisen kuntoinen Edsel - ja todellakin vm. oli 1960! Ja tarina on taivahan tosi, itsekin kuvan olen omin silmin nahnyt. Eikos Oulussa entisoida semmoista, ihmepa on jos ei ole sama auto kyseessa...
    Etta kylla tarinat todellakin joskus ovat ihan oikeitakin!
     
  4. mie

    mie Gearhead

    Yleensäkin vittuilu tajutaan, Oulussa oli '59 Edsel ja nykyään 2 kappaletta,joista toinen on viimeisiä '60 malleja.Kuvassa vaan oli Acadian,Chevy II meni persielleen,sekottui Chevelleen.Acadiani se oli, uskoo ken haluaa.
     
  5. koni

    koni 1st gear

    Oltiin joskus kaverin '58 DeSotolla grillikioskilla syömässä ja viereen ilmaantui vanhempi ukko joka rupesi selvittämää, että hänellä oli nuorempana aivan samanlainen. Epäili jopa, että voisi olla sama auto..
    Kun sitten hieman kyselimme, että minkä merkkinen auto hänellä sitten oli ollut niin kaveri tokaisi siihen, että '65 Valiantti.
     
  6. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Tästä aiheesta sais tehtyä paksun ja hyvän kirjan. Onhan noita itellekin käyny, mutta parempi on paikallisen ´60 Buick 2d ht 401+dynaflown omistajan kertoma. Sano että n. 100 kertaa kesässä joku tulee selittämään ja tarina on yleensä suurinpiirtein näin: Mulla oli kanssa nuorena taksissa ihan samanlainen. Rohkenen epäillä. Oli, oli, just tollanen ´57 Plymouth. Se oli kanssa kutosella ja manuaalilla.
    Yleensä tossa juhannuksen kohdalla alkaa motivaatio hiipua, eikä enää jaksa kertoa kaikille autosta ja ettei tässä ihan oikeasti olla menossa ryöstämään ketään tai mitään.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse Acadian Canson -63 omistajana kiinnostaisi kyseisen auton vuosimalli. Oliko siitä puhetta? Varmaan -64 ja siitä ylöspäin olevat mallit tulee kysymykseen?
     
  8. jundek

    jundek 1st gear

    Mulla oli aikanaan kimppa autona acadian beaumont 2d ht onko kellään tietoa onko noita suomessa enempää kun en toiseen ole törmännyt?
     
  9. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Ainakin kiihdytysautona on ollut yksi 2dht suomi Canso.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä meitsi ainakin tietää yhden. Musta valkoisella katolla(oli ainakin pari vuotta sitten). Auton vm. on -63. 194cid ja pg. Hieno peli.

    t:acadian canso -63
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Noista Oulun Edseleistä vielä: 3 kappaletta mustaa 1958 4-ovista, joista kaksi myynnissä hinta n. 6000 € yht, sekä suomen ainut 1960 4-ovinen Edsel.
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ramblerin kanssa oli kans joka kulmalla ukko kertomassa, että sen velipoika ajoi taksia vastaavalla, että onkos tuo sitä 60-luvun mallia niinkun silläkin.
    Joku osasi jopa kertoa, että siihen voi ujuttaa nelivaihteisen volvon laatikon ja jotain muuta.
    Mutta paras tapaus ehdottomasti oli, kun olin myymässä huippukuntoista, hyvin pidettyä, kiilloitettua ja rasvattua Renault 19 16v:tä, niin ostajan isä alkoi selostaa, että 'näitä itte viritettyjä on vaikee saada myytyä, mää muistan kun mulla oli junnuna semmone ysikutonen saabi ja siihen oli laitettu weberin jaadi jaadi'
    Hemmetti. Meinas huumorintaju loppua siihen itte viritelty-kohtaan, kun meni koko kesä siihen, että sain sen alkuperäiseen asuunsa edellisen omistajan jäljiltä.
     

Kerro tästä muillekin!