"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Nyt on kyllä pakko ihmetellä, et eiks ois ollu helpompi vaan paikata se pieni(?) reikä siitä lattiasta, sen sijaan et tekee tollasen helvetin ison turapaikan päin persettä? Vai menikö multa jotain ohi? :odroll:

    Kukin tietty tyylillään, mut ite noita "korjauksia" muutaman korjanneena ne ei oikein jaksa enää naurattaa...
     
  2. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mää oon kans kuullu että joku ääliö oli "korjannu" auton pohjaa jäädyttämällä sinne sanomalehteä ja myyny sen auton samojen pakkasten aikaan. Ja ostajalle ylläri kun ne alkoi sulaa :wc: vittu mitä idiootteja jotkut saatanan patenttipaavot :mad:
    Sitten noi kaikenmaailman rautalanka-nippuside-patentit; Jos semmosia joutuu tien päällä tekemään että pääsee jatkamaan matkaa niin se nyt vielä on ihan OK, mut ne on syytä korjata kunnolla heti ensi tilassa. Ihan vihonviimeistä on mennä ja myydä se auto ja jättää kertomatta ostajalle että siinä on jotain vaarallisia näädänvipuja :mad:
     
  3. delsol

    delsol 1st gear

    Aikoinaan kun kortin sai ja ekana menopelinä oli KE20 Corolla. Töistä kotia tullessa pakkasella kaasarista katkesi ja tippui maantielle kaasuvivun palautinjousi.
    Minuutin mietittyäni katkaisin pitkistä kalsareista kuminauhan ja sitä tarpeeksi monta kertaa vivustoon ja matka jatkui onnistuneesti.
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No, faijan stooreja jatkaakseni; sillä ja sen broidilla oli joskus yhteisomistuksessa avo-triumph joka otti ja katkesi keskeltä kahtia keskellä stadia. Siellä vaan ei joku ollu ilmeisesti käyttäny tarpeeks paksua rautalankaa niiden kakkosnelosten runkopalkkiin sitomisessa... :rotfl: Toki vika ei välttämättä ollut (pelkästään) siinä. Kun auto oli saatu taiottua jollain konstilla siihen kuntoon et sen uskalsi nilkuttaa lähimmälle korjaamolle, niin setä oli tokassu korjaamon ukolle auton ollessa nosturilla, et "tarttis varmaan hitsata?". Johon tämä kaveri vastas ottamalla hatun päästä ja sano et, "tarttis varmaan joo, kunhan keksis mihin sitä saumaa vetäis...". :rotfl:

    Ja taunuksiin vielä palatakseni, meidän '77 Tane alko oleen kans vähän laho ja muutenkin elämänsä ehtoopuolella, kun oltiin taas kerran lähdössä johonki kauppaan tms. No mähän kömmin totutusti takapenkille, ja äitini joka oli siihen aikaan "hehkeimmillään", eli painoi 125kg, rojahti tapansa mukaan siihen etupenkille, ja penkin takaosahan jatkoi tämän seurauksena matkaansa lattian läpi, joka taas aiheutti mulle lievästi tukalat paikat kun tietty just mutsin takana istuin. :poff:

    Siihen tais faija jonku lankku viritelmän tehdä et penkki ei mee pohjasta läpi, mut joku kaheli tarjos siitä tonnin (markka-aikaan), ni se ei kauaa ehtiny sen jälkeen meillä olemaan. Ja uus omistaja oli tehny siitä vielä auton. :eek: Tai oli ainaki saanu leimattua, ja siinä on jo tarttenu näyttää hitsauslankaakin taunukselle...

    E: niin ja tanen ostajalle kyllä kerrottiin et töitä on edessä. Tosin kaipa sen näki jo päältäpäin muutenkin...
     
  5. jake74

    jake74 1st gear

    mulla katkes corollasta pohjolarallissa kaasunpalautin jousi putkosen lähössä ja kaasu jumittu pohjaan.
    putkosen jälkeen laitoin kytkinpolkimesta palautinjousen ja tuli hyvä mutta sitten seuraavalla ek:lla joka oli martimojoki/loukkojärvi ni ei ollukkaan hyvä. meinas kaasujalka väsyä ku kaasu oli pirun jäykkä painella mutta ajetii ralli maaliin asti.
     
  6. leksa

    leksa Gearhead

    Ajelin aikoinani paljon pikkumopeilla 225 ja 170 koneellisilla. Olin ottanut tuulettajan siivet pois ja laittanut sähköflektin. Tuo vakioinen kone ei juuri sähköflektiä tarvinnut kuin kesällä liikenneruuhkassa. Joten raapaisin Aspenistani siivet pois enkä laittanut sähkösiipiäkään.

    Yhtäkään kertaa ei ilmennyt kuumenemisongelmaa talvella eikä kesällä, kunhan huomioi ettei jätä paikoilleen käyntiin.

    Lämpeni talvi pakkasilla huomattavasti nopeammin.
     
  7. leksa

    leksa Gearhead

    Mulla oli Vauxhall jossa tuo Ford vaihdelaatikon kepp jäi aina käteen kun nousi kierteeltään ylös. Ajon aikana ikävä muljautella takaisin. No kokeilin putkimiehen teippiä kierteisiin, ei kestänyt. Kierrelukitinta, ei kestänyt. Rautalankaa , ei kestänyt.
    Kuuluisaa ilmastointiteippiä. kierteisiin ja ympärille. Kesti.

    Ps uuden kierreosan vaihtokaan ei auttanut, koska kierre oli väljistynt hännästä.
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    tuo taunukse keppi irtoomine sillonki kovin hauska ku noit viel oli :rotfl: jännä tilanne ku kerran tyyppäsi kaveri taivaansinistä tuhnusta kylällä, ni rupesha siin sit lapsettaa, vauhdikas vaihteen vaihto, keppikäteen penkin selkänojan retkahdus....löysin itteni hapuilemast ohjaus pyörää takapenkiltä :rotfl: :rotfl: vastaan tuleva varmaan pelästys yht paljo ku kaveri ketä istu kyydissä... :rotfl:
    ..sit näitä vastaavii lisää....muijan velje ekssa calssic chevyssä oli etu sohva, hää ja kaveri hiuka tukevii...ja pitihä sitä rivi kutosta kokeilla kuin kumilaulaa.....ei mutaku pakilla, sit vaihde sisään vauhdissa kytkin ylös :rotfl: no kuin kävi ei se 3/8 kantane mutteri pellissä paljoo pysy ku 240kg heilahtaa etu asonnost taakse :D oli kulemma liki et 56kutvone ei hakenu uutta muotoo keulapelleis....ei sielt sohvan takaa kovi äkkii pääse ylös :rotfl: :rotfl:
     
  9. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Vuosia sitten silloin,kun katsastuksessa ei testattu iskareita sillä tärinämenetelmällä...Niin Tuli hylky yhteen Mitsubishi Canter kevytkuorma-autoon,muistaakseni takaiskareista (oli mädäntynyt ne ylemmät suojaputket,kyseessä perinteiset putki-iskarit) Eli katsastusmies oli käskenyt vaihtaa uudet...No otimme iskarit irti,ja muutoin hyväkuntoiset iskarit,ei edes olleet vuotaneet...Joten varovasti leikattiin se ylempi putki yläpäästään irti,ja sopivan kokoisesta putkesta pätkä ja hitsaamalla yläosastaan kiinni,ja lopuksi maalaus....Konttorilla sitten katsastusmies vilkaisi auton alle,ja totesi "nythän siellä näyttäs olevan uudet iskarit"Ja leimahan siitä tulla tupsahti :lol:
     
  10. jake74

    jake74 1st gear

    hammastankon suojakumista on kans hyvä tehä ja eikä mee hiekkaa syömään männänvartta.
     
  11. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Opiskeluajan kämppäkaveri valitti että persaus jäätyy auton penkkiin koulumatkoilla kun ei ollut penkinlämmittimiä. Roskiksesta löytyi 5x5 cm solumuovisoiroja, jotka hän liitti narulla yhteen ja sitoi penkkiin. Jo tarkeni.
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    20mm finfoam auttaa samaan vaivaan ja hyvi, ja muovautuu todella hyvin murttumati :rotfl:
     
  13. 0132

    0132 Gearhead

    Samantapaisessa ongelmassa, tosin pelkästään kuskinpuolen pyyhkijä lakkas toimimasta (=lähti irti koko paska :poff: ) eräs hinausmies neuvo että menkää lähimmälle huoltsikalle ja varastakaa pitkävartinen ikkunanpesin ja appari voi sillä sit ikkunastaa pyyhkiä 8)
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    sosialisointiahan se vaa o.
     
  15. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Jokunen vuosi sitten minun kaverini oli myymässä Fiat Puntoa,ja Puntossa oli sellainen vika,että takapäästä kuului kolahdus aina monttuun ajettaessa.(taka-akseliston kiinnityskohta koriin oli jotenkin väljistynyt pystysuunnassa)Olis tarvinnut uuden puslan,ja vaihtotyö olis ollut muistaakseni aika iso homma...Joten kolahdus saatiin pois...Laittamalla sinne korin ja taka-akselin väliin sellainen paksu kuminpala...Auto meni myyntiin ilman ylimääräisiä kolahduksia :wink:
     
  16. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    aikoinaa scottarista putos polttopuuhaku reissulla toine putki. otin moottorisahasta ketjun jolla sit sai putken takas paikalleen 8)

    taunuksen vaihekeppi jäi miullakii useesti kätee kunnes sain sen rautalangalla tiukattua paikalleen.


    ja mopoaikoina suzuki pvstä katkes kaasuvaijeri. vetäsin vaijerin kuoren ojaan ja solmin kaasuvaijerin pakoputken kautta jalka (taka) jarruun kiinni.
    jarrupolkimessa oli hyvin pelivaraa joten pysty käyttämään hienosti kaasua jalalla :rotfl:

    ja tosta tulikii viel mielee koeajo kaverin suzuki s1 josta oli kans menny kaasuvaijeri ja se vaijeri oli viritetty etujarrukahvaan :eek: . meinas mennä risteykset ja mutkat suoriks :rotfl: :rotfl:
     
  17. reynolds

    reynolds 3rd gear

    N.10vuotta sitten yks kaveri osti C-kadetin,ja sitä sitten tietysti kokeiltiin ja ajeltiin...Ihmetellen vasemmanpuolen etukulman huonohkoa joustavuutta/kovuutta...No etupyörä irti ja tutkimaan...Huonoon joustoon löytyikin syy samantien...Etuiskarin tilalle oli laitettu puinen pöydänjalka :rotfl: ...Eli sellanen pyöreä,joka on alaosastaan ohuempi.
     
  18. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Nissanista aikoinaan petti kaks koneen korvaketta jonka vuoksi kone ja laatikko putosi 10cm alemmaksi enkä saanu ennää pykäliä päälle. Vaihteensiirtovivustoon ruuvimeisseli ja puuhalko väliin oikasemaan konetta että sai jopa 1,3 ja 5:n päälle. Hyvin toimi 2kk :rotfl: Yhessä "ripeässä" kiihdytyksessä siirtotanko väänty ko otti kaiken voiman vastaan niin sai tunkea pari meisseliä lissää :poff: Eilen katkes sevystä alipaineletku. Laitoin uudeksi letkuksi vanhasta sähköjohdosta kuoren,muistaakohan tuotakaan korjata ko toimii nii hyvi! :rotfl:
     
  19. kyläseppä

    kyläseppä 1st gear

    Perehdyin heikosti näyttäviin lähivaloihin mersussa.. Molemmat H7:t oli huulilla aukoissaan :odroll: syynä vääränlaiset/hävinneet kiinnitys pianolangat. Nooh patentit ne on vieläkin kun miljoonalaatikosta etsin suunnilleen sopivat ja vääntelin niin että polttimot pysyy paikoillaan.
    Pieni osa mutta kiusallinen vika.

    Samaisessa autossa on päin peetä tehtyjä kolari korjauksia mutta ei niistä sen enempää kun ei vaikuta ajettavuuteen ja suurimman osan niistä olen vähän paremmin korjannut, vaikka hyväksi kolarin jälkiä ei voi vieläkään sanoa
     
  20. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    ................. en keksi edes mitään sanottavaa alipaineletku patenttiis :poff:
     

Kerro tästä muillekin!