"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Vara-avaimen voi myös laittaa lompsaan sinne kolikoiden joukkoon, ellei sitten ole tapana jättää lompsaa autoon. Mulla se kulkee aina taskussa.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  2. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Mä en nyt oikein ymmärrä mikä ongelma tossa ilmauksessa on. Mä olen yli 45 vuotta tehny näitä hommia, eikä ikän oo ollu ongelmia. Yksin saa hyvin ilmattua kun laittaa ilmausruuviin letkun ja toisen pään pulloon jossa on sen verran jarrunestettä että letkun pää on nesteessä ettei vedä ilmaa takas putkistoon. Avaa sen verran ilmausruuvia, että alkaa nestettä tulemaan ja kun ei ilmakupia enää tule, niin sitte kiinni. Ei tartte kun lisätä nestettä ja polkea. Läpinäkyvä muoviletku on hyvä, niin näkee onko letkussa vielä kuplia.
    Suurin osa varmaan tietää tämän?
     
    pas2, Saetkae, Raider Japa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Anza

    Anza Gearhead

    No joo. Tietysti voi sen noinkin tehä, jos haluaa mennä aina siitä mistä aita on matalin. Pitää olla vaihtoehtoja!
     
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Voin kertoa että kaikki laitteet ei ilmaudu pullo tekniikalla vaan tarvitaan sitä ruuttaa tai alipainepumppua.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jotkut amerikkalaisten 2-piiriset pääsylinterit on haasteellisia. Ne oikein kätkee kuplia itteensä ja jos ryhtyy poleksimaan sitä kuplapuuroa koko järjestelmän läpi, niin siitä saa pitkän tehtävän. Siksi valmistajat laittaa mukaan apukorkkeja joilla voi ilmailla ensiksi sen pääsylkän ja sen jälkeen se loppu piiri ilmaantuu aikas joutusaan.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ja toinen mistä on täälläkin varmaan tuhat ja yksi aihetta on ne gm:n propovalvet... tuntuu olevan toisinaan ihan korjaamoillakin ongelmia niiden kanssa :eek:

    Itsellä ei oo ikinä ollu ongelmia kun vaan muistaa ilmata auto käynnissä ja perse ylhäällä manuaalisesti polkemalla ni aina on onnistunu ekalla :cool:
     
  7. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Jarrunesteen vaihdossa olen käyttänyt tuota "peräruisketta" imaisemalla vanha neste pois järrunestesäiliöstä ja on tosi käyttökelpionen siihen.
    Varonut ettei uutta ilmaa pääse järjestelmään ja riittävästi laskee/pumppaa ilmapropusta ulos. Yksin kun touhuaa, niin viimeiset pedaalin painallukset lukitsee sopivanmittaisella esim. kepillä pohjaan. Virittää sen kepin jakkaran reunan tai ratin ja polkimen väliin
    Eipähän ainakaan pääse enää ilmaa propun tai ilmausletkun juuresta.
    Kun järjestelmä on ollut auki, niin vastaavanlaisella jumpalla on siitäkin selvitty, ilman muita työkaluja.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ihan toimii tuo parinkympin bilteman jarrunesteimurikin joten miksi ei investoisi?
    Eikö olis helpompaa kuin kötöstää "jarrupojan"tms. Kanssa kun nykypäivänä pääsee helpommallakin? :confused:
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Onko niitä taas älylliseen hintaan saatavilla?

    Meinasin, et hittolainen pitää hommata ivecon ilmaamiseen moinen ja katoin ettei oikeen 49,90 hinta houkuta 200ml säiliöllä olevasti vekottimesta


    Niijjoo nyt ihmettelyssä volkkarin taro ja siitä on sitten kivan ihanaa ilmailla, kun niikseen tulee

    2piirinen etummainen mäntä liikkuu takimmaisen nesteellä pukkimana takamännältä menee toiseen eteen ja toiseen taakse. Sit se ihanuus alb venttiililtä palaa siihen toiseen etupiiriin nestettä takaisin
    Eli ensin ilmataan toinen etujarru samalla valuttaen nestettä alb-venttiilistä, sit ilmataan se toinen etujarru samalla valuttaen nestettä alb-venttiilistä, sitten ilmataan molemmat etusatulat ja sen jälkeen putket takaata eteen ja taas etujarrut
    Nyt pitäisi olla nestettä suurinpiirtein kaikissa putkissa joten voidaan aloittaa ilmaamaan sitä alb-venttiiliä

    Tässä vaiheessa oli poljettu kolmesäiliöllistä nestettä putkista läpi ja jarrut löyty, joten kaffen mittanen, sit autoa nosturilta niin poljin kerrasta pohjaan
    Joten aloitetaan homma alusta :odroll:
     
    SauliK tykkää tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    19.99€ näkyy olevan biltemassa ja itellä ainakin toiminu oikein hyvin...
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Toi on jo älyllisen hintainen
    Vastaava silloin kun viimeksi kattelin oli tosiaan 200ml säiliöllä ja 50e hintana

    Onko sitten kuvitelleet et ihmiset tykkää niin paljon et ne ostaa ylihinnoiteltua pas*aa ja kun ei ole kelvannutkaan, on otettu taas myyntiin toi toimivampi ajatus

    Pitää kysästä käykö kaveri biltemassa joskus, niin kattoo ehjän samalla, ei jaksa sitä postitus rumbaa, mikä tulee kun epäkuranttia kamaa lähettävät


    Porukka monesti kattoo ihmeissään, kun ostoksilla kattelen esim. paidoista kaikki saumat ja saatan käydä kaikki läpi
    Ei innosta ostaa jo valmiiksi hajalla olevaa tuotetta, kun valinnanvapaus kuitenkin on
     
  12. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Mut mä sanoinkin et mä en ymmärrä :p:p

    No joo:)
     
    Muokattu: 24.1.2017
    Anza tykkää tästä.
  13. qaw

    qaw 2nd gear

    Joku keksinyt tehdä releistyksen ajovaloille, ihan hyvä idea
    [​IMG]

    Mutta miksi se releiden virransyöttö on pitänyt ottaa tulipellin läpi menevästä johtosarjasta ryöstämällä (keltainen johto)?
    [​IMG]

    Kun akku olis ollu jopa lähempänä!!!
    [​IMG]



    Eikä muuten ole ihan ainoa johtoviritys ko autossa, tämän verran on jo siivottu:
    [​IMG]
     
    rane58, maverick999 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Itelle tullut todella paljon noita vastaan, sellainenkin kiva tuli ykspäivä ihmeteltyä, et miksi ihmeessä ottaa hydrauliikan releen 85 maadoitus jarrunesteen pinnan varoittimesta, kyl se toimii, mut samalla kiilluu jarrujen varoitus valo auton käydessä.
    Tosin maadoitus pistekkin ois ollut lähempänä
    Ite yhdistin sen majakanreleen ohjausmaahan, eli hydrauliikka toimii kun majakka pyörii, kun muuten toimi aina akun ollessa kytkettynä
     
  15. mukko

    mukko 2nd gear

    Vielä jarrujen ilmauksesta, v*ttumaisuus kisan voittaa ylivoimaisesti mersun sbc-järjestelmä :mad:
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ja Volvo Amazon,onnistuu kun tekee oikeassa järjestyksessä
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    AAMEN! tuo on kyllä ihan totta... ja eikä siinä vielä kaikki... riittävän vammanen "versio"/yksilö niin vikatilaan menee jo ihan jarrupalojen vaihdossakin kun ei lähekkään resetoimaan itseään nimim. Toissaviikolla tuli tommonenkin vastaan, ei auttanu ku testerillä deaktivoida ja uudelleen aktivoida sbc-järjestelmä ni sit meni läpi :odrealmad:
     
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    I feel your pain bro. ☺
     
  19. NorthElite

    NorthElite Gearhead

    Pikaliima on hyvää, mutta vain ja ainoastaan pikaliimakauppiaan huulivoiteena :mad:
     
  20. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tämä on juuri se "muaviämpäri johtoo" joka irtoo kaikista vanhoista autoista...
     

Kerro tästä muillekin!