"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Vasta vaihoon kaverin vaniin jarruletkun ja ilmasin juuri näin sen nu itestää olin, hyvin toiminu joka kerta tähä asti ainaski "painovoimalla" ilmaus.
     
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Tuuletusluukun hyttysverkko on kanaverkon tilalla paljon parempi ja ei ruostu niin saa lähes ikuiset helmat
     
  3. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    helmat voi betonoida niin ei haittaa, vaikka katsuri vähän kopistelee, lisähyötynä painopisteen madaltuminen, toinen vaihtoehto on syöttää kireellä pakkasella helmat täyteen vettä, mikäli betonointi tuntuu liian pysyvältä ratkaisulta.
     
    Roberto tykkää tästä.
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    ja ei tarvii jousia rälläköidä madalluksen tarpeessa.
     
    eilhik ja helvetinkat tykkäävät tästä.
  5. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ei pysy vesi reikäisissä helmoissa. Jos pysyy, sitten ei tarvi vettäkään pakastaa katsastajan mieliksi.:)
     
  6. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    et osaa näitä helmakorjauksia. lämpimässä laitetaan ensin reikien ylitse ilmastointiteipit ja kaikki muutkin reijät tilkitään millä milloinkin esim. styroxinpaloilla jne. sitten viedään kiulu pakkaseen ja täytetään helmat. usein yksi täyttö ei riitä. ennen katsuuta teippien ja tilkkien poiston jälkeen klähmitään helmat lämpimällä paksulla massalla pakkasessa.
     
  7. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Betoni estää raudan ruostumista joten helmat kannattaa betonoida jo ennen niiden ruostumista niin niistä tulee oikeasti ikuiset. Ja jos pelti joskus ruostuukin ympäriltä niin betonihelmat kuitenkin jää. Harjateräs kannattaa ujuttaa keskelle .
     
    umpio tykkää tästä.
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Njaa että tollanenkin onnistuu, hondaan oon kuullut tehtyn apparin lattian sanomalehdestä talvella, homma vaan pissi kintuille siinä, että rottelo hyyty nosturille ja lattia pääs sulamaan :poff:
     
    xarper ja helvetinkat tykkäävät tästä.
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Kaverilla oli 1300 Mazda, jossa lattiat oli vanhaa huopavilttiä jäädytettynä. Se toimi, kun piti katsastaa talvella, kesällä ei "pikkuiset" reijät haitanneet. Teetätti ylimääräistä puuhaa, kun jarruremontin jälkeen piti asentaa viltit uudelleen pakkasessa vedellä jäädyttäen...
    Oi niitä aikoja...
     
    helvetinkat tykkää tästä.
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tuli muuten mieleen (tirsk) että yks toyotan rottelo jossa tuore talvinen leima oli kohtuullisen kiinnostavan näköinen lattiamatostaan, kun helmaan piti paikkaa alkaa laittamaan

    Ei se katsurin vika ole jos kiveniskumassaan kopauttaa rengasraudalla (oli jälki) ja se tuntuu kovalta.
    Ennemminkin väittäisin sen alustan massaajan syyksi, että lattiassa on nyrkin mentävä reikä tasaisessa kohdassa ja kuskin puolella sama kohta oli korjattu :odroll:
     
  11. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    en tajunnu?
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Peltiä puuttu pohjasta ja massattu lattiamatto alapuolelta kovalla massalla, sit leimalle talvella kun lattiamatot jäässä sama kuin vesihelmoissa kovaa on kopistella ja massa näyttää hyvältä
     
  13. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    ilmoitan poliisille. pysy aloillasi ja kädet näkyvillä. älä tee mitään äkkinäisiä liikkeitä kuten aivastuksia tai yskäisyjä...
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    EuroFordi kokeili uretaania joskus 70-luvulla vissiin samassa toivossa. Ei toiminu. Mutta ol perse hitsailla.
     
  15. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Joo, täytyy myöntää. En osaa. On tuossa niin monta vaativaa työvaihetta :(
     
  16. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Alustavalo, kovil jätkil on halogeenit.
    [​IMG]
    Nokkapellin tukikepin pidike hienosti korjattu.
    [​IMG]
     
  17. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Katsastusmiehiä huvitti sivuvilkku takapyöräkotelossa. Ei sattunut olemaan sopivaa kumitulppaa, mutta läpivientikumi ja ylimääräinen pyöreä sivuvilkku kylläkin. Piti olla väliaikainen patentti, mutta...
     
  18. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tein listoituksia kämppään remontin jälkeen.Yhdessä seinässä oli monttu ja sen verran lyhyellä matkalla ja vielä sen verran syvä ettei saanut listaa painettua niin ettei ois jääny rakoa.

    Laitoin akryylimassaa listan ylälaitaan ja naulasin kiinni ja pyyhin nätisti ylimääräiset massat pois.Monttu näennäisesti hävis ja hyvä tuli,ihan kontallaan sen huomaa mutta muuten menee täydestä:D
     
  19. Multatultasaa

    Multatultasaa Gearhead

    Galaxien eturenkaat oli tasapainotettu useampaan kertaan, mutta aina vaan tuntui, että ei ole tasapainossa. Huomasin tarkemmin syytä tutkiessani että jarrurummusta oli lohjennut pala reunuksesta. Tasapainotus hoitui hitsaamalla painoksi sopivat pätkät kierretangosta rumpuun ja ei täristänyt enää sen jälkeen.

    tässä kuva puuttuvasta metallireunasta:
    [​IMG]

    tässä jarrurumpu tasapainotettuna:
    [​IMG]
     
    Uberhaus, rane58, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    ei helvetti.....
     
    viikinki75, Jussi289, pontiac60 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!