"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Minä oon käyttäny vaseliinia, sotkee vaan pirusti.
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Itte käytän mig liimaa jolla hitsaa jonkun tartunnan laakeriin ja laakeri irti. Ulkokooli lähtee helpolla kun vetäisee ison hitsiklimpin kooliin niin lämpö ensin laajentaa ja sit ku jäähtyy niin lähtee todella helposti irti.
    youtuubis oli video jossa ruuvasivat betoniropun laakerin silmään ja massavasaralla laakeri irti.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    caprice305 tykkää tästä.
  4. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Enpähän olisi tätäkään tullut ajatelleeksi: satunnaisesti oikuttelevan mittarivalaistuksen korjaamiseen helpoin ratkaisu on otsalamppu.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  5. wilburi

    wilburi Gearhead

    Mulla vanin pimee mittaristo on valaistu karttavalon avulla täytys vaa vähä venyttää vartta lisää ku meinaa nopeus mittari jäädä vielä pimentoon
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  6. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Katsastushenkilö pottuili että kun viimenen valo pimenee mittaristosta, niin se katsotaan katsastuksessa viaksi. Eli kelpaako tuollainen valaistus?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei ainakaan mulle ole koskaan valitettu vaikkei yksikään valo toimisi kuhan katsastaa päiväsaikaan. Ei ole yksikään inssi alkanu tarkotuksella tähyämään jotain mittarivaloja mutten ihmettelisi vaikka sellanenkin inssi olisi olemassa.
     
    Norri, Gary Grand, xarper ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    V..tumainen häikäsy tuulilasista tuolla, muuten toimiva.
     
  9. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Olen sitä mieltä että maassa maan tavalla ja noilla lomareissuillani olen aina kunnioittanut
    kyseisen maan "lakeja" vaikken niitä aina ymmärräkään mutta se on toinen juttu, niin ja
    olenhan itse kuitenkin kohteen valinnut, mutta asiaan.

    Kerran Arabiemiraateissa mietin että miten voisi rannalla juoda julkisesti olutta koska sehän
    ei siellä ole sallittua vaikka ryssät niin tekevätkin. Jäykänhän olin jo lantrannut valmiiksi ja
    laittanut huoneessa puolen litran kokispulloihin, mutta rannalla olutta, vaan miten...

    Toisena päivänä sen keksin, ostin parit limsatölkit ja ne tyhjennettyäni leikkasin niistä
    pohjat pois ja tein sivuun viillon että kaljatölkki meni sisään, ei muuta kuin kymmenen
    päivää pillillä kaljaa :odcool:, varmaan muut katsoivat että huolehtiipa tuo hyvin kuumuuden
    vaatimasta nesteytyksestä... Niin ja tölkin vaihto kylmälaukun uumenissa kyräillen...

    Sitten ostin vielä 7up pullon josta leikkasin pohjan niin auki että Smirnoff ice pullo joista
    olin raaputtanut etiketin pois pysyi siellä kun :pinup: joi sitä.

    Täytyy sanoa että taas kerran vanha mukanani ollut leatherman pelasti. :rotfl:

    Muutaman matkamuistokuvankin silloin otin:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kaikkee sitä tämmönen vanha happo...

    edit. tais tulla vähän väärään paikkaan mutta rakentelua se oli tuokin reissu... :odwink:
     
    Muokattu: 27.11.2018
    mikkis83, Roberto, LPV ja 30 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kaikkien janoisten sankari.
     
    mikkis83, Roberto, miguelo ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Kunnia se on kyseenalainenkin kunnia... tiä sitä, nojaa... hö :odeek: :rotfl:
     
  12. Voliant

    Voliant 1st gear

    Ihan vaan suomalainen:D
     
    mikkis83 ja Carpenter tykkäävät tästä.
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Arvelinkin, et oot "meidän tyyppiä". Peukkua.
     
    palontie tykkää tästä.
  14. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Kiitos!

    Varsinkin näin itsenäisyyspäivän lähestyessä tämähän tuntuu kuin saisi prinikan rintaan. :)
     
    caprice305, miguelo ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  15. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Soon pränikkä.
     
  16. Lowry

    Lowry 2nd gear

  17. wilburi

    wilburi Gearhead

    Pränikkä tarkoittaa ihan uutta .
    Brandnew =pränikkä
     
    Nikuzai, LPV, Camino'79 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Präniköiksi yks veteraani laitlas noita sanoi.
     
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Oot kuullut/ymmärtänyt väärin? Prenikka on mitali tms.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  20. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Kyllä ne täälläki prenikoiksi on yleensä tituleerattu.
    Pränikkä taas tarkoittaa aivan uutta.
     
    Jussi289, Filth ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!