Aivan karmee haju!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja _iksa_, 20.5.2006.

  1. _iksa_

    _iksa_ 1st gear

    Joo kertokaas mulle et miten mä saan semmotteen kosteen perunakellarin hajun pois auton sisältä. Meinaan sillo ku ostin mercuurin. Ni se oli seisonut vähä yli 2vuotta erittän kosteessa tallissa ikkunat kiinni. Autoo ku meni kattoo nii sai vähintään laittaa kumisaappaat jalkaan :D Ja penkit oli päässy homehtuu. Nii onko jotain niksejä siihen että sais se paskan hajun poiis siältä. Ja sit se myös millä aineella kannattaa pestä penkit ku niissäkin haisee se perunakellari ja ja miten jos ne rupee uudestaan kukkii meinaan penkit niin miten sen pystyy ennalta ehkäisee??
     
  2. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    ämpärillinen suolaa auton sisään se ainaki imee tehokkaasti kosteuden. siis se ämpäri sinne autoon! ei rojauteta sitä suolalastia penkeille :poff:
    verhoilupesuainetta vois kokeilla, autoglymillä oli ihan toimivan tuntuista ainetta. ja sit ihan vaan wunderbaumi roikkuun taustapeiliin :rotfl:
     
  3. janzamar

    janzamar 1st gear

    Missähän tekevät tuota otsonointia..?
    Ei oo kokemusta mutta kuulemma ruumiittenkin haju lähtee.
     
  4. S S

    S S 1st gear

    etikka ainakin imee itteensä hajuja kyllä sillä ainakin kusen hajusta ainakin apua oli. kipollinen etikkaa sisälle ja sama homma ku suolan kanssa.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Aloittaisin kyselyt autofixaamoista tai ilmastointihuolloista.
     
  6. montego

    montego 1st gear

    Varmasti paras ja tehokkain konsti on,otat penkit ja lattiamatot irti ja peset ne mäntysuovalla tai muulla sopivalla pesuaineella+paine pesurilla.
    Tätä tapaa olen itse noudattanut ja hyväksi havainnut kangaspäällysteisillä penkeillä. Max.kuivumisaika sopivassa lämpötilassa n.3vrk. Homeen poisto ja esto aineita saa siivous alan liikkeistä.
     
  7. speedy

    speedy Double Gearhead

    Luulis et tuolla on jo metalliosat ja liitoksetkin hapettuneet, saattaa olla katkoksia ??
     
  8. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Höyrypesurilla sisäpesu ensiksi - Tappaa homeet ja muut pehmusteissa/ tekstiileissä piileskelevät sienet.. Sitten tuo mainittu otsonointi. Siis joko se otsonigeneraattori lainaan jostain tai auto fiksauspajalle jossa moinen on. On kuulemma tehokas suljetussa tilassa kuten auto. Ja sitä otsoniahan ei kannata hengitellä, ei tee hyvää keuhkokudokselle.. Päivä/ yön yli varmaan riittää otsonointia? Puhdistetaahan sillä juomavettäkin..
     
  9. _iksa_

    _iksa_ 1st gear

    Joo takapenkit oon pessyt mäntysuovalla ja huuhtelua painepesurilla mut sama paska haisee. Mut ei niin rankasti. Kyl se on vähä auttanu. No saa kyllä ostaa aika monta eunderbaumia roikkuu etupeilille :rotfl: No eiköhän siihen ratkasu löydy. Pitää kattella kaikenlaisia myrkkyjä tai vastaavaa pesuainetta
     
  10. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Parempi kuin myrkky lienee toi otsonointi.. Ei hirveän kallista ja vie hajun.

    http://www.rk.fi/rk/tuotehinnasto/index ... 104&lang=1
     
  11. perkele

    perkele Gearhead

    http://www.jvt.fi/
    mun kaveri oli tuossa firmassa hommissa ja niillä on sellainen laite jolla suhautetaan jotain ihme savua sinne auton sisälle ja annetaan vaikuttaa muutama tunti,tappaa hajut ja bakteerit todella tehokkaasti ja jäljelle jää sellainen sitruunan tuoksu....... tuolla menetelmällä lähti ex omistajan kissankusen hajut ainakin omasta autostani ja kuulemma homeeseen tehoaa kans
     
  12. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Mitä ilmeisemmin otsonointi on kyseessä. Ja se laite on otsonigeneraattori, eikä se "savu" ole savua , vaan otsonia. O3, eli kolmen happiatomin muodostama molekyyli on voimakas hapetin, normaalistihan happi on stabiilissa O2 muodossa tai liittuneenä johoihinkin muihin atomeihin, kuten H2o tai CO2 etc.. Toi O3 yrittää päästä stabiiliksi, eli hapettaa kaikkea orgaanista > siksi se tuhoaa hajun aiheuttajat hapettamalla ne muiksi yhditeiksi. Ja se terävä haju on otsoni. Otsonia syntyy luonnossa mm. valokaarien yhteydessä > ukkonen etc. Otsonia ei kannata hengitellä suurina pitoisuuksina, mutta esim suljetun auton otsonointi on tehokasta. Kun avaa ovat otsonoinnin jälkeen , niin muutamassa kymmenessä sekunnissa otsoni on veks ja tila vaaraton ja hajuton ilman mitään myrkkyjäämiä.

    Tolla otsonoinnilla saadaan kalmon haju kätevästi pois kämpästä. Itse olin erään as oy:n hallituksessa, kun vanhempi asukas kuoli asuntoonsa kesähelteillä ja marinoitui pari viikkoa ennen löytämistään. Tuollaista se puhdistuspalvelu juuri käytti. Käsittelyaika vaan tietysti oli pidempi, kun kaksiota putsataan verrattuna autoon, joka hajun asteesta johtuen kestää muutamasta tunnista - yön yli.
     
  13. _iksa_

    _iksa_ 1st gear





    Paljo semmonen tulis kustantaa osaakko sanoo???
     
  14. Flea

    Flea 1st gear

    Saattaa mennä reilusti metsään, mut olisko ollu noin 50 eugenia... tai jotain. Korjatkaa jos olen väärässä.
     
  15. _iksa_

    _iksa_ 1st gear

    juujuuu. pitää kysellä
     
  16. 280471

    280471 1st gear

    kippaa peräkontissa oleva raato jonku valvontakameran eteen,ni saadaan uus aihe iltapäivälehtiin!
     
  17. perkele

    perkele Gearhead

    mulle se ei maksanut mitään,kaveri teki firaabelinä ja harjoitustyönä
     
  18. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Vaasassa tuo otsotointi makso pari vuotta sitte 30e,auto piti olla yli yön.Taksikuskit kuulemma käyttää sitä kun asiakkaat oksentelee pirssiin.
     
  19. _iksa_

    _iksa_ 1st gear

    Mä en oo varma et oisko täällä tampereella vastaava liike? Mut joku pesumesta on jossa just noi taksit käy sisustaa pesemässä ku porukka lattailee penkeille.
     
  20. Artturtle

    Artturtle 1st gear

    Käy hakemassa sellainen otsonaattori jostain konevuokraamosta vuokralle, Rakentajain konevuokraamosta pitäisi ainakin löytyä. Hajut häipyy vikkelään, mutta lue käyttöohjeet huolella.
     

Kerro tästä muillekin!