Ajatuksia 427cid SBC kansiksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Petri R., 1.1.2019.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    valtope tykkää tästä.
  2. valtope

    valtope Gearhead

    Tarvitko tollaset, tuleeko kisamotti, rajoittaako esim. suuri nosto käytettävät tavarat, vai riittäiskö hyvät "vakiotyyppiset" venttiilikoneiston osat / keinuvivut + muut.

    esim.
    COMP Cams Ultra Pro Magnum Rocker Arms 1605-16 + Airflow Research (AFR) 6200 - AFR Stud Girdles

    Maksais about puolet tosta ja kansissa kun on 7/16 studs, niin ei pitäis huojua ?

    Toki ehdottamasi kama lienee erittäin hyvä ratkaisu

    ps. en mä mistään mitään tiedä, kunhan spekuloin ;)
     
    Muokattu: 22.5.2019
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Noissa 1054 kansissa taitaa jo valmiiksi olla niin hurjat jouset (225/600lbs ja yli.700" nostolle) että saattaisit pärjätä vähän pienemmilläkin jotka mahtuu normikeinujen kanssa.
    Vai mikähän sun nykyinen nokka, ahtopaineet ja max kierrokset mahtaa olla.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    225 seetipaineella, 550 ratella ja tolla sun nokalla aukipaineeksi tulee 570lbs.
    Mikähän profiili tuo sun nokka on, vois alottaa valmistajan suosituksista jousien miettimisen.
    Ahdettuun imupuolelle seetipaine saa olla reilumpi, mutta jousijäykkyyttä ei tarvi lisätä.
     
    CCZ28 tykkää tästä.
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Ei sun tarvi ainakaan kovemmaks enää niitä jousia shimmata, kun ei kierroksia ja ahtoja ole tuon enempää.

    Meillä oli joskus aikoinaan kilpurissa reilu .100" enemmän nostoa ja ahtoja kolme kertaa enemmän kuin sulla, ja kierroksia 9000+, eikä jouset olleet kovin paljoa jäykemmät! :D
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    CCZ28, millainen sun nokka on? Kuitenkin aika pienet kierrokset ja aika pieni ahtopaine, riittäiskö vaikka vähän miedommatkin venttiilinjouset?

    Mulla on SBC400 turbokoneessa Cranen 118611-nokka Harland Sharpin 1,65:1 keinuilla, ja venttiilinjousina Cranen 98679-16-jouset, jos oikein muistan niin ulkoa niin seetipaineeksi tuli n. 160-170lbs, aukipaineen vois tuosta ratesta laksee kun en muista sitä...?
    Ahtoa oli 0,9bar, drivepainetta n. 1,1bar, ja rajoitin 6800rpm. Kansina Edelbrockit joissa varmasti painavammat venttiilit kuin AFR:ssä, ja silti noi jouset riitti.

    Jouset: https://www.summitracing.com/int/parts/crn-96879-16/overview/

    Nokka: https://www.summitracing.com/int/parts/crn-118611/overview/
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^Siitä näkökulmasta asiaa ajattelinkin, liian vähän jousipainetta rikkoo varmuudella jotain venttiilikoneistosta, muttei sitä painetta kai ihan tolkuttomasti ole syytä laittaa?
    No, cam cardin mukaan noissa jousipaineissa on syytä mennä, se varmaan on se paras ohjeistus....
     

Kerro tästä muillekin!