Ajoituslamppu dieselille?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja kane, 8.8.2007.

  1. kane

    kane 1st gear

    Jotta voisi katsoa että pumppu kohdillaan...

    Hämärä muistikuva että olen joskus nähnyt jonkun mainoksen mutta eipä googlettamalla semmoista löytynyt...?!

    Vai millä ne pajalla pumpun säätää kohdilleen?

    t.kane
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Suburbanin pumppuako meinaat tarkistaa sillä? se tietokone säätää ajoitusta siinä, ja sieltä tietokoneelta saa myös kaivettua tiedon missä kohtaa pumppu on verraten ykk:hon..
     
  3. jylhä

    jylhä 1st gear

    ajotusmerkit kertoo karkeesti pumpun paikan ja mikrometrisäätöisiäkin on, eipä taida lamppu paljon dieselillä syttyä.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Miten mulla on muistikuva, että olisin itte mittaillut kiisselin ruiskun ajoituksia jollain ihme virityksellä, joka kuuntelee ruiskupumpun putkesta sen ajoituksen jollain piezo -anturilla... En kyllä itekään äkkiseltään googlettamalla moista löytänyt.
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    ^Minäkin olen tuollaisen piezoanturillisen lampun nähnyt, eli et unta ole nähnyt.

    Eikös riisseli niin kuulu säätää niin aikaselle että pumpun kiinnityksiä pitää jo vähän fiilailla :rotfl: , vitsivitsi, älkää vaan rikkoko konetta näillä ohjeilla.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    kaverilla on tommonen kent-mooren härveli.näkee ebayssa välillä myynnissä
    Kent-Moore J-33300 Tach-N-Time Diesel Timing Tool
    http://tinyurl.com/3xtxbr
     
  7. kane

    kane 1st gear

    Moi, tuota itsekkin ihmettelen.

    Oireena on tuo 1800-2200 rpm (OD:llä) tapahtuva satunnainen nykäisy esim ylämäessä.
    Stanadyne huollosta asiaa ihmettelin, kaveri sanoi että ehkä ennakonsäädin ei ehdi mukaan ja kehoitti pikkuisen kääntämään pumppua (perusennakkoa lisää).

    Toisaalta kun mitään nykäisyjä ei ole D:llä (3 vaihde + lukko, kierroksia tosin >2200) tai kaupunkiajossa/täyskiihdytyksellä, tulee mieleen laatikko/4.vaihde tms. jotain. TCC kytkimen vaihdoin laatikkoon mutta ei ollut vaikutusta.

    Ehkä se on uskottava ruiskupumpun oireeksi (150tml ajettu)

    t. kane
     
  8. jylhä

    jylhä 1st gear

    jopas löytyy ihme laitteita! mites se pumpun ohjausyksikkö, onko sitä vaihdettu ja onko se siinä kohtaa mihin se tehtaalla on laitettu? se tahtoo lämmetä liikaa ja aiheuttaa ny ki mis tä.
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Moro,

    PMD/FSD:tä epäilin aiheuttajaksi. Tilasin ssdieselsupply.com:sta uuden 9# resistorin kanssa. Laitoin kunnon Coolerin sille, ei lämpöongelmaa enää. Eipä vaan ollut ongelman aiheuttaja. Samoin siirtopumppu, suodatin ja hukkaporttisolenoidi on vaihdettu jotka voisivat nykimistä aiheuttaa.
    TCC kytkin laatikkoon vaihettu => ei apua. Pitää käyttää Powermaticissa jos katsovat laatikon paineet yms. olevan varmasti kunnossa, tuntuu olevan 4 +lukko päällä matalahkoilla kierroksilla (1800-2100rpm) kun taas korkeammilla (110kmh =>) ei nykimistä tapahdu, ei kaupunkiajossa alle 80kmh, ei täyskaasukiihdytyksissä.

    Eihän tää nyt niin häiritsevä ole, mutta kun auton pitää perfect kunnossa kun tommosen on kerran hommannut :wink:

    t.kane
     
  10. kane

    kane 1st gear

    Asiasta taas oppineena, kävin Keski-Uudenmaan Dieselillä säädättämässä perusennakon kohdalleen. Laittavat Tech1 kiinni jolloin komennetaan auton oma tietsikka-ajoitus pois => säädetään pumpun ennakko mekaanisesti tarvittaessa.

    Tuohon nykimiseen on nyt testaus käynnissä eli simppelisti A/C kompuran piuha irti ettei ollenkaan kytke päälle. Meinasivat pajallakin ettei moni usko minkä nykäisyn kompura saa aikaan tuollekkin koneelle.
    Noh, suomalainen ei usko ennenkuin näkee eli ajellaan piuha irti muutama viikko. Kojon vinkki siis pantiin käytäntöön, mulla vaan ei raksuttanut tarpeeksi että käyttäähän se kompuraa silloin tällöin ei A/C asennossakin.

    t. kane
     
  11. oobee

    oobee 1st gear

    Kyllä toi ilmastoinnin kompura syynä tuntuu vähän "esson baarista"...
    Mulla ei ainakaan voi johtua siitä, koska koko järjestelmä on ihan tyhjä, eli solenoidit ei anna kompuran pyöriä.Silti kyllä ny k ii silloin tällöin, yleensä ylämäkeen kiivetessä cruise päällä,kierroksia noin 1700-2000 jne...
     
  12. kojo

    kojo Gearhead

    No esson baarista ja esson baarista, mulla on alla vuos sitten vaihdettu tehdasuus pumppu ja ilmastointi taas on vähän huonossa vireessä (lue vuotaa hiljakseen) sopivissa oloissa se kyllä saa just lukko päällä pientä nypytystä aikaan, vaatii vaan sopivat kierrokset, turbiinilukon päälläolon ja just sopivan lämpötilan et toi ilmastointi alkaa hakata päälle ja pois...
    Mut eiköhän siitäkin pääse eroon lähiaikoina kun hommaan vähän osia ja sit ruuvataan...
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Ei ole kompura ei... :(

    Suodattimen letkuja vielä tarkistelin, ruiskupumpussa tuloletku oli löysä (kovettunut lemmarin alta) että liikkui kevyesti kun letkua väänsi. Otin palan pois ja tiukasti kiinni. Saahan se ilmakuplakin jotain aikaan... ajellaan taas ja testaillaan...

    Tuota pientä nypytystä tuntee cruise päälle mikä lienee normaalia tässä paketissa. Nykäisy ("potkaisu vai nuukahdus") taas on yksittäinen voimakkaampi.

    t.kane
     
  14. sbf

    sbf Gearhead

    Jatketaas valmista topikkia.
    Niin, onko näitä suihkuputkeen ruuvattavia signaalikonverttereita nykyään saatavilla kotimaan markkinoilta inhimilliseen hintaan?
    http://pictures.kyozou.com/pictures/_4/3918/3917706.jpg
    nää on snap onilla vieläkin aika hinnakkaita.
     
  15. silakka

    silakka 1st gear

    Lipsahti väärään paikkaan.
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jatketaan vanhaa topikkia, onko markkinoille ilmestynyt kohtuuhintaisia adaptereita että vois dieselistä katsoa ajoituksen?
    Snap-Onilla on tarjolla joku n. $300 laite, onko toi paras keksintö tähän hommaan mitä on tarjolla? Kyllä kai tuonkin hinnan vois kestää jos muita ei ole olemassa.....
    Myykö joku suomessa Snap-Onin tuotteita yksityiselle?
     
  17. sbf

    sbf Gearhead

    Stanadyneltä löytyy TT1000.
    En tiedä saako enää uutena ostettua.
    käytettyjä joskus aina tarjolla.
    Mulla on tollanen hyllyssä muttei lähde pikkurahalla.
     
  18. kapa

    kapa 3rd gear

    Kannattaa kysyä suolahdesta jos niillä sattuis vielä oleen noita stanadynen settejä jos semmonen kiinnostaa.
    Siinä tulee koko setti strobon lisäksi mutta hintaa en muista.
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Stanadynejä näkyi löytyvän ebaysta, kaupattuja ja kaupan olevia. kuuklettamalla en kyllä aikasemmin tuollaseen törmännyt eli hyvä vinkki.
    Suolahdella tarkoitetaan ilmeisesti Valtran traktortehdasta?
     
  20. kapa

    kapa 3rd gear

    Joo, piti se valtrakin siihen kirjottaa mutta unohdin.
    Varmaan onnistuu kaikkien valtrapisteiden kautta se selvittäminen. Mäkin sen voisin muuten selvittää mutta oon tän vuoden vuorotteluvapaalla.
     

Kerro tästä muillekin!