Ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteet 20.5.2018 alkaen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja XJR, 29.10.2017.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jaa, sorry, ymmärsin taas väärin (se on niin helppoa netissä)...

    Vittuilisivatkin, mutta ymmärtävät että heidän autossa se vika on...
     
    rane58 tykkää tästä.
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mittaa se hapen, mutta se lambda on suoraan laskennallinen juttu, kun lambda 1 tarkoittaa että palotapahtumassa on stoikiometrinen suhde, eli about 14 kuutiota ilmaa 1 litraa polttoainetta kohti...

    On mittarissa lambda-anturi, sillä se sen hapen mittaa, ja jos putkessa on vuoto, se näkyy liian suurena happena ja lambda-arvo nousee...
     
  3. rampleri

    rampleri 3rd gear


    Tuntuu sille että omista kulkineista lähimpänä ehtoota on nämä 2000 luvun pelit.

    Poislukien, varauksin, uusin viimevuoden malli.
    Mutta tuskimpa sekään palvelee kymmentä vuotta ongelmitta. Lienee viisainta pyrkiä vaihtamaan ennen takuuajanloppua toiseen.

    Tosiaan tiedä tuosta ehtoopuolesta, luulen kuiteskin että nuo pihalla olevat 60 ja 80 luvun pelit palvelevat vielä kulkutarvettani huomattavasti pidempään kuin tuo uusin auto.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, mitä uudempi auto sen enemmän ja nopeammin se on ehtoopuolella. Vanhemmat autot ei muuten kuin ruostumalla siirry ehtoopuolelle...
     
    rane58 tykkää tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Varmaan sen katsastuksen verran ja kymppi päälle tjsp? 2001+ auto 45€ katsastus + 17€ päästöt + 11€ OBD mittaus. On se halpaa.
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    49e sis kaiken. Monta vuotta ollu sama tarjous joka kevät.
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Joo se nyt on mulle se ja sama onko se 39 tai 49. Se sisälti sen obd ja päästöt ja katsastuksen.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Kumma kun ei täällä päin maailmaa oo missään moisia hinnotteluja, kyllä et konttorilla saa alle 60€ missään kaikkea täällä tai naapurikunnillakaan.
     
    rane58 ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  9. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Raision autoliiton/harkan katsastuskonttorilla AL-kortilla.
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    75-82e täällä kaikkineen.
    Saman verran ku käy K-kaupassa ruoka ostoksilla pari kertaa viikossa. Elämä kallis Dna halpa.
     
    xarper tykkää tästä.
  11. plagu

    plagu Gearhead

    En mä sun mittaustaitoja ja ammattitaitoa kyseenalaista, varmasti olet mies paikallasi. Mutta onhan sulla nyt tässä asiassa oma lehmä ojassa kun suosittelet että mittauttakaa etukäteen korjaamolla.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Asiakas voittaa aina kun käy mittauttaa etukäteen.
     
    rane58 ja chevytb02 tykkäävät tästä.
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No onko se väärin?? Ja kirjoitin kyllä myös, että ei mua haittaa että poka käy hakemassa päästöistä sen hylkylapun konttorilla ja maksaa siitä sen päästömittauksen ja sitten korjauttaa ja maksaa jälkitarkastuksen... Mulla edelleen se mittaus ei maksa mitään, jos se ei ole kunnossa ja en mä mitenkään ketään pakota, suosittelen, mutta yrittäähän se K-kauppiaskin vaikuttaa sun ostopäätöksiin, ei kai se väärin oo... Tai mitäs mä en nyt tajuu, tottakai yrittäjä yrittää saada lisää töitä... Sitä kutsutaan markkinoinniks...
     
    toyopet ja rane58 tykkäävät tästä.
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ilmeisesti kaikkien mielestä, mutta jokaisella on omansa (siis mielipiteensä)..
     
    rane58 tykkää tästä.
  15. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Mulla ei ole koskaan pompannu leimasta ykskään oma auto. Mulla on ainaki 20v ollu tapana katella valot, alusta, jarrut, nivelet, letkut yms läpi ennen leimalle menoa. Ei ole iso vaiva ja samalla vilkasee muitaki sieltä esim mahdollisia öljyvuotoja ja sen semmosia..
    Välillä kuulee vittuilua tuosta ku etukäteen kattelen paikkoja läpi, mut mä en vaan jaksa/kehtaa vikalistaa lähtee hakee vaan mä haen aina uuden leiman ja se pitää tulla kerralla.

    Päästöt tietenni semmoset ettei kotosalla niitä pysty kattoo, mut ilmanputsarin oon aina kurkannu ennen leimalle menoa ettei ole kovin törkynen. Kyllä sen nykyään motin käynnistä ja hajusta jo tietää onko se sinne päinkään..
    Ja aina polkenu pirssiä vähä reippaammin että lämmöt on varmasti kohillaan. Joskus jätän käyntiinki konttorin pihaan..
     
    rane58 tykkää tästä.
  16. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Itse tulee käytettyä sen takia auto pakokaasumittauksessa ennen katsastusta, koska jos tarvii säätää, niin se hoituu tässäkohtaa....Kun leimasetä ei säädä, tarkistaa vain että onko vai eikö ole päästöt kohdallaan.
     
    rane58 ja Roberto tykkäävät tästä.
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Rahallisesti vai muuten? Jos koko setti on 49e niin paljon pelkkä päästölappu maksaa muualla?
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Mitä sinä et ymmärrä?

    Ei tartte päästöjen takia näyttää uusiks? Ei tartte maksaa turhasta jos päästöt ei menekkään läpi? Ja että se on halvenpaa vielä kaiken lisäks siellä korjaamolla? Monta kertaa nää samat asiat pitää selittää?
    Asiakas voittaa aina siinä, kävi miten kävi.

    Noista uusista autoista kun ei voi edes käytöksestä päätellä tai huomata jos joku on pielessä kun ECU hoitaa kaikki korjaukset.
     
    rane58 tykkää tästä.
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    En ymmärrä sitä jos koko setti maksaa konttorilla 49e niin mitäpä luulet paljon pelkkä katsastus ja obd siellä maksaa lista hinnalla. Jääkö enää ajella rahaa sinne korjaamoon päästölapun takia. Oon nyt tässä 20v ja ylikin käyttäny 4 autoa vuodessa katsastuksessa eikä oo kertaakaan pompannu päästöistä. Mitä olisin säästänyt käymällä muualla. En mitään. Katsoin äsken käyttämäni konttorin hinnat. Kats 29 ja obd 15 yht 44e. Missä saa 5e päästölapun matkoineen päivineen?
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Ai jaa.
     

Kerro tästä muillekin!