Ajoneuvoverhoilijat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Buddy, 1.1.2009.

  1. Buddy

    Buddy 1st gear

    Olen menossa verhoilijakouluun tänä vuonna. Harrastemielessä olen verhoiluja tehnyt jo jonkin aikaa. Onko alalla työllistymisen mahdollisuus, vai heitänkö aikani hukkaan? Mulla on kaikki työkalut jo hankittuna ja työtilatkin sijaitsevat pihapiirissä lämmityskustannuksien hinnalla.
    Olenko typerys haaveillessani kyseisestä ammatista?
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No kyllä keikkaa ainakin luulis riittävän?
     
  3. JJ

    JJ Gearhead

    Kyllä täällä Kaakonkulmalla tuntuu nuo verhoilijat olevan täystyöllistettyjä joten anna mennä vaan :D
     
  4. tammercity

    tammercity Gearhead

    Kertokaas mulle mistä löytyis materiaalia ovipahveihin Suomen maasta?

    On meinaan tullut kyseltyä suht monesta verho yms. liikkeistä näytepalojen kera materiaaleja mutta kaikki on myyny vaan ei oota :odroll:

    Olssin kuskinoven alaosa on meinas aika riekaleina.
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Verhoilu

    Kyselepä Hämeenlinnan ammattikoululta, taitaa nykyisin olla Koulutuskeskus Tavastia. Siellä on verhoilupuoli erikseen. Minulle tekivät vallun verhoilun täysin uusiksi ja tavarat tulivat Saksasta. Opettajan oli Minna Ylieskola, hänella oli halua ja motivaatiota hoitaa asiaa.
    Luulisi että hänellä on ainakin vinkki / linkki mistä voisi apuja saada.
     
  6. Ovipahvit voi tehdä myös muovista. Itse olen käyttänyt muutamassa autossa kemmomuovia jota saa mainostomistoilta.
    Kennomuovin etuina on ettei se ala kupruilemaan mahdollisesta kosteudesta, sitä on helppo työstää ja se on edullista.
    Muutama kuva löytyy http://buick1959.blogspot.com/ blogisivulta.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onpas mennyt rujoon kuntoon. :eek: Asuuko sulla rotta siellä Oldsissa? Helpolla sais nuo alaosat siistiksi kun sahais kovalevystä tai 4 mm vanerista palat ja lliimais niihin ruskeaa keinonahkaa. Sitten vaan ruuvais levyt kiinni.
     
  8. Buddy

    Buddy 1st gear

    Voiko ton kennomuovin läpi ommella? Se olis perkeleellinen etu. Mä tein viimeks yhteen -62 Caddyyn ovipahvit kovalevystä. Siitä on kuvia blogissani. Kovalevy taitaa olla aika arka kosteudelle. Olen laittanu aina kasvihuonemuovia pahvin ja oven väliin, jota pitkin vesi valuu takas oven sisälle.
     
  9. Kyllä tuosta muovista ompelukoneen neula menee helposti läpi.
    Pitää vaan mahtua ompelukoneen jalan alle muovit ja nahat, yhteensä jotain 5 mm nahkakerroksista riippuen.
     
  10. Buddy

    Buddy 1st gear

    Täytyykin mennä heti kyselemään kyseistä matskua jostakin. :D
     
  11. TTA

    TTA 1st gear

    Etrasta eli entisestä Etolasta kannattaa kysellä.
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Kävin äsken paikallisessa mainostoimistossa hakemassa palasen tätä kennomuovia. Kaveri oli jenkkiautoharrastaja itsekin. Hän hakee sitä itse kuismalta, joka on paikallinen muoviliike. Etolassakin sitä varmasti on. Kokeilen voiko sen läpi ommella.
     
  13. starcraft

    starcraft Gearhead

    Eikös tuo ole samanlaista kangasta kuin lattiamatto? Sitähän löytyy kaikista hyvinvarustetuista ajoneuvo verhoiluja tekevistä liikkeistä.Esimerkiksi täältäpäin voisi koittaa kysellä vaikka tuolta: www.westfix.fi
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jos hyvin käy tuollaisen suikaleen saa leikattua takapenkin alta saman auton matosta.
     
  15. torino71

    torino71 1st gear

    Voisi olla hyvä lisä verhoomohommiin osata asentaa avon kattoja .
     
  16. Buddy

    Buddy 1st gear

    Yhen rättikaton olen asentanu edelliseen Caddyyni. Ei se mahdoton homma ole.
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Myös Carson Toppien tekijät on Suomenmaassa harvassa...
     
  18. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Pelkästään noihin ^ keskittymällä voi tosin tässä maassa varautua aika vaatimattomiin leivänpäällisiin... Tai jos se yks keikka vuodessa tai parissa on riittävän rahakas, niin mikäjottei! :wink:
     
  19. Buddy

    Buddy 1st gear

    Carson topin valmistus vois olla mielenkiintoinen projekti. Mulla on muutaman kerran ollu mielessä, että jos tekis jompaankumpaan omaan rotteloon rättikaton lisäksi vielä irrotettavan kovakaton. Onko kukaan tehny kovakattoa convertibleen?
     
  20. blandis

    blandis 1st gear

    Moi !

    Mihin olet menossa opiskelemaan ?
    meillä on emäntä kovin kiinnostunut alasta
     

Kerro tästä muillekin!