Ajoneuvovero CO2-päästöperustaiseksi vuonna 2010

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Dewpoint, 25.5.2009.

  1. an300

    an300 3rd gear

    Onhan se tosta käyttövoimaverosta vapaa, muttei ajoneuvoverosta.
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kysy IPCC:ltä. Ei ole mitattu ilmakehän yläosien lämpenemistä 10 vuoden aktiivisen mittaamisen aikana, vaikka teorian mukaan juuri yläilmakehästä sen lämpenemisen olisi pitänyt alkaa.. :odroll:
     
  4. ohc205

    ohc205 1st gear

    JOku voisi laittaa listan niistä POLIITIKOISTA jotka ovat hyväksyneet tämän päätöksen. Tietäisipä sitten ketä ei ainakaan kannata äänestää.
     
  5. ohc205

    ohc205 1st gear

    Joo adressit.com ylläpito ei kyllä valitettavasti ole tehtäviensä tasolla. Ilmoitin heille asiattomista kommenteista, mutta eivät vaivautuneet poistamaan niitä.

    2. Tuo 20v on yhtä huono ikäraja, kuin kaikki muutkin, mutta johonkin se raja nyt kuitenkin oli vedettävävä. Ja voihan -88 corollakin olla jonkun harrasteauto. Yhtä hyvin kymmenen vuotta vanhempi, tai uudempi chevy, voi olla jonkun käyttis.

    Ja rajoitettu käyttöaika, vaikkapa välille 1.5-30.9 voisi olla järkevää. Muina aikoina siirrot vaikkapa punakilvillä.
     
  6. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    4-lovinen aski, pikkasen tiheempi perä ja turvakengät :odroll: - myönnetään

    Mutta siitä huolimatta vaikka veisikin sen 7 litraa niin vero on silti puolet halvempi.
     
  7. janiluo

    janiluo Gearhead

    Ajoneuvot, jotka ovat vapaita ajoneuvoverosta pääsääntöisesti ilman hakemusta:
    - Ajoneuvoveroon kuuluvasta käyttövoimaverosta ovat vapaita metaanista koostuvaa polttoainetta käyttävät henkilö- ja pakettiautot


    Joo tuossahan on AKE:lla taas sääntö säännön sisällä. Tuohan pitää tulkita niin että:
    Ajoneuvot jotka käyttävät metaanista polttoainetta ja ovat siksi käyttövoimaverosta vapaat ovat myös ajoneuvoverosta vapaat koska ne löytyvät ajoneuvoverosta vapautettujen listalta eikö?

    - Jani -
     
  8. janiluo

    janiluo Gearhead

    Maapallon pyöriessä "keskipakoisvoima" sinkoaa hiilidioksidin ulkokehälle. :eek: :rotfl: :rotfl:
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tuossa vielä sitä samaa hiilidioksidihapatusta eli mitä eroa on "fossiiliperäisellä" ja "orgaanisella" hiilidioksidilla. Voisiko päätellä että öljy-yhtiöt syyttävät nyt kaikkia muitakin hiilidioksidipäästöjä pestäkseen kilpensä?

    http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article340330.ece

    - Jani -
     
  10. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Nohnoh... mulle toi oma sarvis on ihan täysi käyttis, tulee 25 000 km ajoa vuodessa ja kulutus on talvellakin 12 l/100 km (n. 5 000 km:n keskikulutus viime talvena). Mutta eipä siinä olekaan 500 hepoa. :poff:
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    On niille jo näköjään ilmoitettu...
    http://www.tekniikkatalous.fi/energia/i ... 336316.ece

    - Jani -
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead


    :rotfl: Toi nyt oli odotettavissakin. Ne on vuosikymmeniä repineet tähtitieteellisiä summia öljynmyynnistä ja nyt on sitten taloudellinen haavoittuvuus edessä. :eek: Olis ehkä kandenut satsata pikkuriikkisen vähän johonkin pidempään tähtäävään asiaan, kuten koulutukseen ja muuhun teknologiaan sen sijaan, että sheikit tilailee ittelleen kultakorisia rollseja :rotfl:

    No siperia opettaa. Yhdellä työreissulla muuten oli mukana saudikollega (sveitsissä) ja kaveri kyseli, että mikä olis jotain perinteistä sveitsiläistä. Kelloja ehdotettiin sille ja tuumasta toimeen. Parin tunnin päästä ukko tulee ehkä 20 kellon kanssa, joista halvinkin oli tuhansia euroja :eek: Ihan vaan tutuille lahjaksi. Toi jengi on syvällä kusessa vielä kun tulee se päivä, että se raha pitäs duunilla ansaita...
     
  13. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Ei muutakuin takaisin kamelinpaskanuotion ääreen, siellähän sukupolvi sitten vielä olivat.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Arabi sheikin kertomaa: Isoisäni kulki kamelilla, isäni autolla. Itse kuljen
    lentokoneella nyt, mutta pojanpoikani taas kamelilla...
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No tuohan olis vaan pelkästään reilua rättip... öh arbeille antaa muutama miljardi hätäapua. Ovat kuitenkin tarjonneet luonnonvarojaan maailman käyttöön alle omakustannushintojen jo vuosikymmenet.

    Pannaanko adressi pystyyn?
     
  16. human62

    human62 1st gear

    Öljymaat saavat paljon öljytuloja koska raakaöljyä myydään määrällisesti paljon ei siis kalliilla hinnalla.
    Ottaisiko tää meidän ihana kotimaamme Neste hieman jalostuskuluja ja jakeluketjun päässä hinta on vasta 70-80 % enemmän POLTTOAINEVEROJEN takia. Eli valtio kusettaa pikkasen enemmän kuin rättipäät?

    Autot kai pitäisi kieltää, Ai perhana mut sit lypsylehmä olis tapettu :poff:
    Hevosella pääsee jo lujempaa kuin 30 km/h tuolla keskustassa (en tie näkyykö tutkassa) ja tää tekniikan tuoma etu(mm.nopeus) on siis menetetty jo rajoituksilla, ÄLYTTÖMILLÄ VEROILLA yms... pyöräilijät ja skeittarit menee hyvin ohi keskustan alueella, mut ei niitä kai rajoitukset koskekaan.
    Valtiolta voi myös toki odottaa kävelyveroa, pyöräilyveroa yms...

    Sähköautot ovat tulossa, mielenkiinnolla jää nähtäväksi paljonko siitä menee veroa (nimike voi olla vaikkapa käyttömaksu)
     
  17. AteV8

    AteV8 Gearhead

    "Tilapäinen sähkönsiirtomaksu", kunnes saadaan suomeen lisää ydinvoimaloita. Sitten kun saadaan niin maksun nimike muutetaan.
     
  18. MudMax

    MudMax Gearhead

    Eikun nimenomaan myydään kalliilla hinnalla, öljytynnyrin nostaminen hiekka-aavikolta ei maksa kuin muutaman taalan, jäämeren lautalla saattaa kustannus olla kymmenkertainen.
    http://www.talouselama.fi/uutiset/article167316.ece
     
  19. Milestone

    Milestone Gearhead

    pari kommenttia sinnetänne:

    Biopolttoaineet on kyllä ratkaisu, jos jollain on osoittaa 4-5 kpl maapallon
    kokoista plantaasia viljelyalaksi telluksen tarpeille.. näin viisaat ovat
    laskeneet...

    Mahtaako öljyvaltiot olla sittenkään aidosti huolissaan siitä, mitä öljyn
    jälkeen touhutaan? samalla alueella kun sattuu olemaan +300 aurinkoista
    päivää ja tuommoinen 200km2X200km2 joutomaata aavikolta helpottaa jo kummasti energian tuotantoa koko Euroopassa. Siina saa puuta hakata
    jonkun motin että pääsee samaan energiamäärään..
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead


    Totta. Mutta paljon pystytään tekemään itsekin. Kuten ST1:n tyyliin käyttämällä jäte jotenkin fiksummin kuin kuskaamalla kaatopaikalle ja merissa on aivan käsittämätön potentiaali, kun huomioi että ei ne pellot ole ainoita paikkoja maailmassa, missä jotain voi kasvattaa. Jotain sopivaa levälajiketta pystyisi tuottamaan järjettömiä määriä...
     

Kerro tästä muillekin!